• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
6
سرپرست دانشگاه فرهنگیان:

دانشجومعلمان باید ۱۲ مهارت مبتنی بر شش ساحت سند تحول را فرا بگیرند

  • کد خبر : 5675
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
دانشجومعلمان باید ۱۲ مهارت مبتنی بر شش ساحت سند تحول را فرا بگیرند
غیاثی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان در مراسم روز دانشجو گفت: هدف دانشگاه فرهنگیان، تربیت دانشجومعلم تمام‌ساحتی است و در این‌راستا دانشجومعلمان باید ۱۲ مهارت را مبتنی بر شش ساحت سند تحول بنیادین فرابگیرند و در نهایت بتوانند در آزمون اصلح امتیاز لازم را کسب کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، عارفه حبیبی؛ غیاثی ندوشن،سرپرست دانشگاه فرهنگیان، در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در پردیس نسیبه تهران ضمن تبریک روز دانشجو گفت:
دانشگاه فرهنگیان با داشتن قریب به ۱۰۰ هزار دانشجومعلم و ۹۸ پردیس در سراسر کشور، وظیفه تربیت کسانی را دارد که عهده‌دار پرورش‌ نسل های آتی کشور هستند.

وی ادامه داد: در طول یک سال گذشته، با یک کار جهادی اخذ ظرفیت ۵۰۰نفره در سال ۱۴۰۱ از وزارت علوم و اداره استخدامی تا امروز توانستیم ۴۵۰ نفر را به وزارت علوم معرفی کنیم و دانشگاه هیچ پنجشنبه جمعه ای را تعطیل نبوده تا این کار مهم را به سرانجام برساند.
با حمایت آموزش و پرورش، اقدامات خوبی در جهت گسترش فضاهای فیزیکی دانشگاه فرهنگیان انجام شده است؛ در عین حال ما همچنان درخصوص کمبود فضای دانشگاهی در مضیقه بوده و در صدد رفع این چالش، خواستار همکاری تمام ارکان کشور هستیم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد: دانشگاه در نظامات اجتماعی به عنوان نهاد کلیدی نقش مهمی در یک نظام اجتماعی در قبال سایر نهادها ایفا می‌کند.در درون دانشگاه،عنصر دانشجو است که حائز اهمیت فراوانی است و توجه به دانشجو است که آنچه نظام اجتماعی هدف گذاری کرده، محقق خواهد ساخت؛ در این بین دانشجومعلم با سایر دانشجوها متمایز است؛ چراکه تربیت نسل آینده کشور را برای حداقل ۳۰سال عهده‌دار است؛ بنابراین دانشجومعلم می‌بایست ویژگی‌های ممتازتری نسبت به سایر دانشجویان کسب کند.

غیاثی در پایان گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون دانشجو و اهمیت دانشگاه، دانشجو می‌بایست به علم‌آموزی و خودسازی بپردازد؛ دانشجو باید تمام وقت در خدمت تحصیل باشد و دانش بیاموزد. همچنین دانشجوی ما باید صاحب اندیشه و تفکر راجع به ریزترین مسائل دنیا باشد و نسبت به مسائل روز دنیا آگاهی کسب کند؛ برهمین اساس هدف دانشگاه فرهنگیان، تربیت دانشجومعلم تمام‌ساحتی است و در این‌راستا دانشجومعلمان باید دوازده مهارت را مبتنی بر شش ساحت سند تحول بنیادین فرابگیرند و در نهایت در آزمون اصلح بتوانند امتیاز لازم را کسب کنند. دانشگاه باید تمام توان خود را به کار بگیرد تا دانشجومعلمان، دانشجوی چندساحتی باشند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=5675

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.