• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
1
ستاری‌فرد، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش:

سرانه هر دانش‌آموز ۲۰۰۰ تومان است

  • کد خبر : 3829
  • ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹
سرانه هر دانش‌آموز ۲۰۰۰ تومان است
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش با اشاره به بودجه این وزارتخانه در لایحه بودجه ۱۴۰۲ ا، گفت: برای وزارت آموزش و پرورش ۲۴۲ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است که نسبت به سال۱۴۰۱، ۲۱ درصد افزایش داشته است. این رقم برای ۱۶ میلیون دانش‌آموز است که اگر تقسیم بر تعداد دانش‌آموزان و تعداد روزهای حضور آنان در مدرسه کنیم، سرانه هرنفر دو هزار تومان خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، به نقل از فارس؛ صادق ستاری‌فرد معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در اولین نشست خبری خود که امروز در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، با بیان اینکه بودجه، برش یکساله تمدن یک ملت است، اظهار کرد: اگر بخواهیم عنوان سیاستی بر سند بودجه بگذاریم، بودجه را بالاترین سند سیاستی و مالی یک کشور می نامند؛ اصطلاحاً اگر می‌خواهیم ببینیم یک کشور چگونه اداره می‌شود باید بودجه‌ آن را ببینیم و بر اساس بودجه، جهت‌گیری و سیاست هر جامعه را می‌توان رصد کرد.

وی با بیان اینکه بودجه باید بر اساس قوانین بالادستی و قوانین مادر تدوین و طراحی شود، ادامه داد: در کشور ما برای قانون بودجه، اصول متعددی ذکر شده است و حتی نحوه تدوین و فرایند بررسی بودجه مشخص شده است و چند اصل قانون اساسی پیش‌بینی شده است؛ همچنین نهادهای نظارتی برای چگونه اجرای بودجه پیش‌بینی شده است و دیوان محاسبات کل کشور مسؤول حسن اجرای قانون بودجه است.

آموزش و پرورش ۹۷۱ هزار پرسنل و ۳۸ هزار بازنشسته شاغل دارد

ستاری‌فرد با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه اجرایی کشور است، گفت: این وزارتخانه ۹۷۱ هزار پرسنل شاغل دارد و همچنین ۳۸ هزار بازنشسته در آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند؛ همچنین جمعیت دانش‌آموزی وزارت آموزش و پرورش با احتساب دانش‌آموزان بزرگسال، ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است.

وی با طرح این پرسش که برای این دستگاه مهم، بودجه چگونه پیش‌بینی می‌شود؟، افزود: در سال ۱۴۰۱ به‌رغم همه سختی‌ها و بعد از یک دوره پرفشار آموزش مجازی ناشی از کرونا و دو، سه سال وقفه در آموزش حضوری، مدارس میزبان حضوری دانش آموزان بودند و طبیعتاً نیاز آموزش و پرورش متناسب با آن تغییر می‌کند.

جذب ۲۵ هزار و ۲۱ نفر در آموزش و پرورش

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حوزه نیروی انسانی اتفاق بزرگی افتاد، اظهار کرد: در دوره کرونا از نظر نیروی انسانی اغماض می‌شد اما در آموزش حضوری از جذب نیروی انسانی، ساماندهی و جبران نیروی انسانی صضورت گرفت؛ به رغم کمبودها، سازمان اداری و استخدامی در شروع سال تحصیلی همکاری خوبی داشت و مجوز جذب ۳۴ هزار و ۷۱۳ نفر صادر شد که در نهایت ۲۵ هزار و ۲۱ نفر جذب شدند.

وی ادامه داد: بخشی از کسری نیروی انسانی آموزش و پرورش با مجوز به‌کارگیری بازنشسته‌ها جبران شد یعنی با ۱۰۴ هزار نفر حق‌التدریس شاغل و بازنشسته تأمین شد.

تخصیص فقط ۳۰ درصد اعتبار ردیف کیفیت‌بخشی

ستاری‌فرد اظهار کرد: از حیث مالی، وضعیتمان به‌گونه دیگری است. به رغم اینکه تصورمان این بود با توجه به آموزش حضوری، از طریق حمایت سازمان برنامه و بودجه پوشش می‌دهیم اما متأسفانه برای ردیف کیفیت بخشی و توسعه عدالت آموزشی تا امروز که از ماه از ۱۰ می‌گذرد، ۳۰ درصد تخصیص داشتیم.

وی ادامه داد: دنیا اعتباری را برای جبران فرصت از دست رفته در دوران کرونا پیش‌بنی کرده بود؛ در کشور ما نیز طرح تثبیت و تعمیق یادگیری برای ۳۰ درصد دانش‌آموزان انجام شد اما به رغم جدیت همکاران در اجرای این طرح مهم و جبران خلأها، سازمان برنامه همراهی نکرد و این در حالیست که ستاد کرونا ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای این طرح پیش‌بینی کرده بود.

پرداخت ۲۲ هزار میلیارد تومان از بودجه رتبه‌بندی

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش به طرح رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد و گفت: رتبه‌بندی معلمان یکی از اقدامات آموزش و پرورش بعد از سال‌ها توقف بود که هم باعث رضایت‌مندی شغلی معلمان و هم به کیفیت بخشی آموزشی کمک می‌کند؛ این طرح بعد از ۱۱ سال توقف، تصویب شد.

وی با بیان اینکه از جهت اجرا سازمان برنامه بودجه با وزارت آموزش و پرورش همکاری دشت و تا به امروز ۲۲ هزار میلیارد تومان از بودجه ۳۸ هزار میلیارد تومانی پیش‌بینی شده برای رتبه بندی تخصیص داده شده است. همچنین پاداش پایان خدمت ۷۲ هزار بازنشسته آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۰ داشتیم در ۱۵ آذرماه امسال تسویه شد.

کسر ۲۰ درصد از ردیف‌ها و سرفصل‌های اصلی بودجه آموزش و پرورش

ستاری‌فرد با بیان اینکه سهم تخصیص اعتبار ردیف تربیتی و پرورشی، ۷۶ درصد بوده است، اظهار کرد: می‌طلبد نیاز امروز دانش‌آموزان از حیث توجه به ساحت‌های تربیت در نظام بودجه‌ریزی آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد. این در حالیست که یکسری اتفاقات گاها باعث می‌شود که برخی اعتبارات در بخش دیگر هزینه شود.

وی ادامه داد: از جمله این اتفاقات، آرای دیوان عدالت اداری است که از ردیف‌های اصلی بودجه وزارتخانه به جهت نواقصی که در اجرای احکام و پرداخت حقوق فرهنگیان اعزام به خارج از کشور در سال‌های گذشته وجود داشت، کسر شد؛ سازمان برنامه و بودجه ۲۰ درصد از ردیف‌ها و سرفصل‌های اصلی بودجه وزارتخانه کسر کرد و این موضوع موجب تأخیر و اخلال در برنامه‌های آموزش و پرورش می‌شود. پیشنهادمان این است که برای این موضوع فکری شود و اگر مطالباتی به واسطه آرای دیوان عدالت اداری به وجود آمد و دستگاه محکوم شد، از محل مطالبات پرداخت شود.

پیش‌بینی ۲۴۲ هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه ۱۴۰۲ برای آموزش و پرورش

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش به بودجه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: برای وزارت آموزش و پرورش ۲۴۲ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است که نسبت به سال۱۴۰۱، ۲۱ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: از جمله قوت‌های لایحه بودجه ۱۴۰۲ این است که بعد از ۱۱ سال از اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ردیف اعتباری به نام سند تحول بنیادین پیش‌بینی شد و این را می‌توان تحول در حوزه بودجه‌ریزی آموزش و پرورش اشاره کرد. البته توقع ما این است که رقم پیش بینی شده در مجلس افزایش یابد.

اعتبار مورد نیاز برای قانون رتبه‌بندی در دل ردیف پرداخت حقوق آمد

ستاری‌فرد اضافه کرد: قوت دیگر لایحه بودجه سال آینده این است که اعتبار مورد نیاز برای قانون رتبه‌بندی در دل ردیف پرداخت حقوق آمد؛ در سال جاری یک ردیف متفرقه برای رتبه‌بندی معلمان داشتیم که در سال ۱۴۰۲، ردیف رتبه‌بندی و حقوق ادغام شد.

وی با بیان اینکه رقم پیشنهادی برای پرداخت حقوق در استان‌ها به نسبت خوب پیش‌بینی شده و ۱۸۱ هزار میلیارد تومان است، گفت: رشد اعتبارات آموزش و پرورش نسیت به سال ۱۴۰۱، ۲۹ درصد پیش‌بینی شده است.

وضعیت اسفبار بودجه عمرانی آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۲

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش در حوزه اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، با توجه به کمبود فضای زیرساختی و مراکز آموزشی نیازمند توجه خاص است، گفت: رشد اعتبارات عمرانی دولت ۲۶ درصد است اما اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش ۳۱ درصد نسبت به گذشته کمتر پیش‌بینی شد؛ همچنین اعتبارات سازمان نوسازی مدارس کشور با کاهش ۱۵ درصدی مواجه‌ است. وی ادامه داد: سهم اعتبارات آموزش و پرورش از بودجه عمومی دولت در سال گذشته ۱۲.۹ بود که در لایحه بودجه ۱۴۰۲ آینده ۱۱.۲ درصد پیش‌بینی شد.

ستاری‌فرد توضیح داد: سهم اعتبارات آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، حدود ۱۰ درصد بود که این سهم در لایحه بودجه ۱۴۰۲ به ۱۱.۲ رسید و البته آن سهم ۱۰ درصدی در لایحه بودجه ۱۴۰۱، در قانون بودجه ۱۴۰۱ به ۱۲.۹ درصد رسید و حاکی از این است که مجلس توجه خاصی به آموزش و پرورش دارد.

وی افزود: حداقل نیاز و توقع ما این است که سهم اعتبارات آموزش و پرورش از بودجه دولت به ۱۵ درصد برسد. البته سهم بودجه دستگاهی آموزش و پرورش نسبت به سایر دستگاه‌ها ۱۵ درصد است و نشان می‌دهد دولت به دستگاه آموزش و پرورش توجه داشته است.

سهم اعتبارات غیرپرسنلی ۲.۶ درصد است

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به سهم اعتبارات غیرپرسنلی آموزش و پرورش بیان کرد: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ سهم اعتبارات غیرپرسنلی ۲.۶ درصد است و نشان می‌دهد در اجرای برنامه‌های کیفیت‌بخشی با مشکل مواجه می‌شویم و نگرانی وقتی است که همین سهم حداقلی، به صورت حداقل تخصیص داده شود.

وی ادامه داد: در بوده سال ۱۴۰۲، سرانه ۴۹۰۰ میلیارد تومانی برای شبانه‌روزی، ایاب و ذهاب دانش‌آموزان مناطق محروم و موارد اینچنینی پیش‌بینی شده است.

حذف اعتبارات آموزش و پرورش از محل هدفمندی یارانه‌ها

ستاری‌فرد به موضوع حذف اعتبارات آموزش و پرورش از محل هدفمندی یارانه‌ها و یا تبصره ۱۴ اشاره کرد و گفت: دولت عنوان کرده است که این اعتبار را به ردیف‌های اصلی داده است اما بررسی ما نشان می‌دهد که اینگونه نیست.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل تبصره ۱۴ هدفمندی یارانه‌ها داشتیم که حذف شد و بر این اساس پیش‌بینی می‌کنیم که مواردی چون تغذیه مدارس شبانه‌روزی، ایاب و ذهاب دانش‌آموزان مناطق محروم و حوزه امور تربیتی و پرورش با مشکل مواجه شوند.

۱۶ هزار و ۶۰۰ کلاس درس با تراکم بالای ۴۰ نفر

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اعتبار برخی بخش‌ها چون کانون پرورشی و سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی افزایش خوبی داشته است، گفت: برای موضوع آسیب‌های اجتماعی نیز برای آموزش و پرورش اعتباری پیش‌بینی نشده است اما اعتبار برای حل مسأله آسیب‌های اجتماعی در لایحه بودجه پیش‌بینی شده است که به ان‌شاءالله به آموزش و پرورش تعلق یابد.

وی با بیان اینکه سال گذاشته ۱۸ هزار و ۷۰۰ کلاس درس با تراکم بالای ۴۰ نفر تشکیل شد، افزود: امسال شاهد رشد حضور اتباع در مدارس بودیم و به رغم تلاش‌های وزیر آموزش و پرورش برای کاهش تراکم کلاس درس، این عدد به ۱۶ هزار و ۶۰۰ کلاس درس رسید.

استاندارد تراکم کلاس باید ۲۳ نفر باشد

ستاری‌فرد ادامه داد: برای حل این مشکل نیاز به نیروی انسانی و تأمین اعتبار برای ایجاد فضای آموزشی است؛ چرا که در برخی مناطق، فضای آموزشی نداریم تا تراکم کلاسی را کم کنیم و در کلان‌شهرها بیشتر گرفتار کمبود فضای آموزشی هستیم که این موضوع باعث اختلال در کیفیت شده و عدالت را هم زیر سؤال می‌برد.

وی افزود: در این شرایط سهم این دانش آموزان از معلم در هر کلاس درس چقدر می‌تواند باشد. معلم برای هر دانش‌آموز یک دقیقه هم نمی‌تواند وقت بگذارد. این درحالیست که استاندارد تراکم کلاس باید ۲۳ نفر باشد.

۱۳۵ هزار دانش‌آموز متوسطه اول در مدارس مختلط درس می‌خوانند

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۱۳۵ هزار دانش‌آموز متوسطه اول در مدارس مختلط درس می‌خوانند و ۸۴۰۰ کلاس درس مختلط داریم و گاها سرویس بهداشتی این دانش‌آموزان هم مشترک است، اظهار کرد: وزیر آموزش و پرورش دستور داد که هیچ کلاس مختلط در دوره متوسطه دوم نداشته باشیم که خوشبختانه انجام شد.

وی با بیان اینکه باید معلم باکیفیت در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم، افزود: در تلاش هستیم تا با اصلاح فرایندها و سازوکارها نسبت به جذب معلم باکیفیت اقدام کنیم.

۴۹ هزار مدرسه نیروی خدماتی ندارند

به گزارش فارس، ستاری‌فرد با اشاره به اینکه ۴۹ هزار مدرسه نیروی خدماتی ندارند، گفت: سرانه تغذیه و زیست شبانه‌روزی دانش‌آموزان در مدارس شبانه‌روزی، روزانه ۱۹ هزار تومان است و این در حالیست که ۴۰۰ هزار دانش آموز شبانه‌روزی داریم.

وی با بیان اینکه سرانه پرورشی هر دانش‌آموز، یک حبه قند می‌شود و معادل ۴۰ تومان است، افزود: کل اعتبارات در حوزه امور تربیتی و پرورشی در این ۱۰ ماه اخیر، ۲۵۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

یک عده بیرون نشسته‌اند و برای آموزش و پرورش تصمیم می‌گیرند

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در دوران کرونا ۲ درصد به نرخ آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان اضافه شد، گفت: شاهد هستیم دوباره مدارس تعطیل می‌شود و اینگونه نمی‌شود کار تعلیم و تربیت را دنبال کرد؛ بر اساس بند ۲ سیاست‌های کلی ایجاد تحول در آموزش و پرورش، تولیت نظام تعلیم و تربیت با وزارت آموزش و پرورش است اما یک عده بیرون نشسته‌اند و برای آموزش و پرورش تصمیم می‌گیرند و این موضوع هم عدالت و هم کیفیت آموزشی را نابود کرده است.

وی به قانون هوای پاک اشاره کرد و افزود: ماده ۳ قانون هوای پاک، محدودیت موقت زمانی و مکانی و نوعی ایجاد کرده است؛ یک ماه است که مدارس تعطیل شده است، این موقت کجاست؟ آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه کشور است و موجودیت آن به وجود مدرسه وابسته است. خط مقدم آموزش و پرورش، مدرسه است و واحدهای عملیاتی این دستگاه را تعطیل کردند. سؤال این است، آن کسانی که مدارس را تعطیل می‌کنند، خسارات آن را جبران می‌کنند؟

اجرای سند تحول بنیادین نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان

ستاری‌فرد به پیشنهاداتی از سوی وزارت آموزش و پرورش نیز برای افزایش بودجه این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: برای اجرای سند تحول بنیادین ۴۴۰ میلیارد تومان پیش بینی کردند اما نیاز ما برای اجرای سند تحول بنیادین و بر اساس برنامه قرارگاه اجرایی‌سازی سند تحول، حداقل ۲ هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: برای اعتبارات حوزه پرورشی و تقویت و احیای آن، اعتبار نیاز است؛ در سند انتظار دولت، ۶ اردو برای هر دانش آموز در طول سال پیش‌بینی شده است که ۹۰ میلیون روز اردو می‌شود؛ این در حالیست که اعتبار پیش‌بینی شده برای این بخش ۴۳۰ میلیارد تومان است و حداقل نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان هستیم.

اعتباری برای باشگاه دانش‌پژوهان در لایحه بودجه پیش‌بینی نشده است

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ رقم ۱۴۳۵ میلیارد تومان برای آسیب‌های اجتماعی پیش‌بینی کردند اما دستگاه مسؤول آن مشخص نیست و پیشنهادمان این است که به آموزش و پرورش تخصیص یابد.

وی اضافه کرد: برای باشگاه دانش پژوهان جوان، اعتبار و ردیفی در لایحه بودجه پیش‌بینی نشده است و این در حالیست که نیاز به حمایت از دانش‌آموزان المپیادی و فناور وجود دارد.

۹۱۱ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل

ستاری‌فرد با اشاره به اجرای طرح شهید محمودوند برای شناسایی و جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، گفت: تعداد بازماندگان از تحصیل، ۹۱۱ هزار نفر است که برای جذب این افراد در دوره‌های ابتدایی و متوسطه، ۱۸۰۰ میلیارد تومان برآورد اعتبار شده است.

وی افزود: برای تغذیه مدارس شبانه‌روزی‌ و ایاب و ذهاب دانش‌آموزان مناطق محروم در سال ۱۴۰۱ رقم ۷۰۰ میلیارد تومان تخصیص گرفتیم که از محل تبصره ۱۴ هدفمندی یارانه‌ها بود و امسال حذف شده است. پیشنهاد ما این است که یک‌ درصد از اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها برای نیازهای آموزش و پرورش پیش‌بینی کنند که ان‌شاءالله در مجلس تصویب شود.

سهم آموزش و پرورش از مالیات بر ارزش افزوده

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش به سهم آموزش و پرورش از مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: سهم آموزش و پرورش از مالیات بر ارزش افزوده ۴۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است که این میزان از ۲۰۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: پیشنهاد دیگر ما پیش‌بینی اعتبار برای تأمین امنیت امتحانات نهایی با توجه به تأثیر قطعی ۴۰ درصد سوابق تحصیلی درکنکور و همچنین پیش‌بینی برخی از رفاهیات و کمک رفاهی برای فرهنگیان است.

کسری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی فرهنگیان خرید خدمات

ستاری‌فرد با اشاره به وضعیت فرهنگیان خرید خدمات، بیان کرد: از سال گذشته هیچ مطالبه‌ای نداریم و پرداخت‌ها انجام شد اما مطالبات ۴ ماه امسال مانده است و پرداخت‌ها انجام نشده است. در این خصوص کسری امسال ۱۰۰۰ میلیارد تومان و کسی سال آینده ۱۵۰۰ میلیارد تومان است.

وی در خصوص رتبه‌بندی نومعلمان، گفت: نومعلمانی که بعد از ابلاغ قانون، استخدام شدند، مشمول رتبه‌بندی می‌شوند؛ سامانه برای آنها باز خواهد شد و مدارک و مستنداتشان را بارگذاری می‌کنند و ان‌شاءالله احکام آنها تا قبل از سال جدید شمسی، صادر می‌شود.

اگر معلمی نتواند یکی از رتبه‌ یک تا ۵ را کسب کند، چه می‌شود؟

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره معلمانی که در گزینش دچار مشکل هستند، گفت: بر اساس قانون گزینش هم کسانی از طریق ماده ۲۸ جذب شدند و هم دانشجومعلمان باید گزینش شوند و بعد از رأی گزینش، احکام‌شان صادر می‌شود.

وی در خصوص عدم اعمال رتبه‌بندی برای برخی از معلمان هم اظهار کرد: در آیین‌نامه رتبه بندی چهار دسته صلاحیت عنوان شده است و در بخش شایستگی عمومی حداقل امتیاز برای کسب رتبه ۱۵۰ از ۳۰۰ است و هرکدام از مشمولان که ۱۵۰ امتیاز را کسب نکنند رتبه پنجگانه نخواهند گرفت؛ البته بر اساس آیین‌نامه اگر معلم نتواند یکی از رتبه‌های یک تا پنج را احراز کند، به مدت یک سال مزایای رتبه یک را مشمول می‌شود و بعد از یکسال مجدد ارزیابی می‌شود و اگر بعد از یک سال صلاحیت لازم را کسب نکند رتبه یک قطع می‌شود.

وضعیت نگران کننده شیر مدارس

ستاری‌فرد در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره اعتبار برای طرح شیر مدارس اظهار کرد: در قانون بودجه برای شیر مدارس اعتباری پیش‌بینی شد اما سازمان برنامه و بودجه هیچ تخصیصی نداد و از محل اعتبارات و منابع اختصاصی استان‌ها، این موضوع به صورت حداقلی انجام شد.

وی با بیان اینکه در لایحه بودجه ۱۴۰۲ بودجه ای برای شیر مدارس پیش‌بینی نشده است، گفت: این در حالیست که نهاد متولی سلامت مکاتباتی با ما دارند و عنوان می‌کنند که با توجه به حجم آلودگی هوا برای ارتقای سلامت دانش‌آموزان نسبت به توزیع شیر اقدام شود.

پیگیری روش‌های جدید برای استخدام در آموزش و پرورش

ستاری‌فرد در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره آزمون استخدامی گفت: آزمون استخدامی در سال‌جاری داریم اما روش‌ جدیدی را دنبال می‌کنیم. این روش‌ها باید در شورای توسعه سازمان اداری و استخدامی به تصویب برسد که جلسات متعدد را در این خصوص برگزار کردیم.

وی افزود: این موضوع آنقدر قابل اهمیت است که سرآغاز تحول نیروی انسانی است و سازوکار جدیدی را برای شناسایی و جذب نیروی انسانی دنبال می‌کند؛ از اصلاح آزمون و رشته تا شیوه برگزاری آزمون، ارزیابی صلاحیت‌ها، مصاحبه و گزینش در آن پیش‌بینی شده است.

سرانه هر دانش‌آموز ۲ هزار تومان است

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش دیگر فارس درباره رقم سرانه دانش‌آموزی هم گفت: برای حوزه تغذیه شبانه‌روزی‌ها و سرانه بهداشتی حدود ۴۹۰۰ میلیارد تومان در لایحه بودجه ۱۴۰۲ دیده است که اگر تقسیم بر ۱۶ میلیون دانش‌آموز کنیم، رقم ۲ هزار تومان به ازای هر دانش‌آموز می‌شود.

وی در خصوص رتبه‌بندی نیز گفت: ۲۲ هزار میلیارد تومان برای رتبه‌بندی اختصاص یافت و ۷۳۴ هزار نفر از مزایای رتبه یک استفاده کردند؛ باید احکام قطعی را آماده کنیم و رتبه هر فرد تعیین شود که وارد فاز اجرا شدیم و صدور احکام قطعی معلمان تا پایان سال انجام می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=3829

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.