• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

ساماندهی ۲۵۳ مدرسه ۳ تا ۶ کلاسه سنگی/ تحویل ۲۰۰۰ پروژه آموزشی جدید تا مهرماه

  • کد خبر : 4396
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶
ساماندهی ۲۵۳ مدرسه ۳ تا ۶ کلاسه سنگی/ تحویل ۲۰۰۰ پروژه آموزشی جدید تا مهرماه
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از ساماندهی ۲۵۳ مدرسه سنگی سه تا شش کلاسه در گام اول اجرای طرح شهید سرایداران خبرداد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا و به نقل از ایسنا ،حمیدرضا خان محمدی
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور درباره جزئیات برچیده شدن مدارس سنگی در سطح کشور اظهار کرد: بزرگ‌ترین طرح ملی ساماندهی مدارس سنگی به نام دانش‌آموز شهید «آرشام سرایداران» از چندی پیش آغاز شده و بناست در قالب این طرح ۱۳۸۰ مدرسه سنگی در سراسر کشور ساماندهی شوند.
وی افزود: ۲۲۱۵ مدرسه سنگی در کل کشور داریم که از این تعداد ۱۵۷۶ مدرسه دارای بیش از ۱۰ دانش آموز هستند و ۱۳۸۰ مدرسه در مناطق روستایی و عشایری واقع شده‌اند. هدف‌گذاری طرح برای ساماندهی ۱۳۸۰ مدرسه در قالب ۳۹۵۶ کلاس درس دارای ۱۱ دانش آموز است به طوری که در سال اول اجرای طرح برای ۲۵۳ مدرسه سه تا شش کلاسه دارای ۱۵ دانش‌آموز در هر کلاس و بیشتر در قالب ۱۱۴۶ کلاس درس را مدنظر داریم و مابقی مدارس حسب تامین منابع اعتبار در سال‌های آتی ساماندهی خواهند شد.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه درحال حاضر تامین اعتباری صورت پذیرفته و کار در دو استان آغاز شده است گفت: همانطور که اشاره شد در گام اول ۲۵۳ مدرسه سنگی سه تا شش کلاسه  برچیده شده و با مدارس مناسب جایگزین می‌شوند.
خان‌محمدی ادامه داد: برای مدارس کوچک مقیاس تدابیری دیگر داریم و قرار است مدارس سنگی یک تا سه کلاسه با تعداد ۱۰ دانش‌آموز به بالا توسط خیرین با مدارس کانکسی و … جایگزین شوند. این مهم تا پایان سال مالی ۱۴۰۳ به نتیجه می‌رسد.
به گفته وی دو استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد که کار در آنها کلید خورده دارای بالاترین تراکم مدارس سنگی در کشور هستند.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور درباره پروژه‌های تحویلی امسال نوسازی مدارس نیز گفت: درنظر داریم ۲۰۰۰ پروژه آموزشی، ورزشی و پرورشی را طی شش ماهه اول سال بهره‌برداری کرده و تحویل بدیم؛ به این ترتیب دانش‌آموزانی از نقاط مختلف کشور در مهر ۱۴۰۲، در ۲۰۰۰ مدرسه جدید مشغول به تحصیل می‌شوند.

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=4396

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.