• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
10
فلاحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

سال تحصیلی جدید با کمبود ۲۲۰ هزار معلم آغاز شد

  • کد خبر : 1336
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵
سال تحصیلی جدید با کمبود ۲۲۰ هزار معلم آغاز شد
عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: آموزش و پرورش در آغاز سال تحصیلی جدید، 220 هزار معلم و 50 هزار کادر اداری کمبود دارد.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس اظهار داشت:‌ برخی تجمعات مقابل وزارت آموزش و پرورش مربوط به رتبه‌بندی معلمان بوده و یا برخی از آنها تقاضای تعیین تکلیف و ساماندهی خود در وزارت آموزش و پرورش هستند.

وی با بیان اینکه در طول سالیان گذشته به مطالبات تعیین تکلیف و ساماندهی نیروهای آموزش و پرورش به بهانه فقدان بودجه و اعتبار بی‌توجهی شده است، تأکید کرد: استخدام‌ها در وزارت آموزش و پرورش نباید زیاد باشد چرا که می‌تواند ضربه‌های زیادی را به نظام آموزشی کشور وارد کند لذا بایستی به گزینش معلمان از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی بازگردیم و بر همین اساس می‌توانیم از طریق کنکورهای سالیانه که حتی می‌توانیم سالی دو بار آن را برگزار کنیم نیروهای انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش را جذب کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افت کیفی معلمان بیان داشت: نبایستی برای استخدام در آموزش و پرورش اقدامات عجولانه صورت گیرد و با اینکه احترام زیادی برای شأن فرهنگیان قائلیم اما آن دسته از معلمانی که از طریق دانش‌سراها و دانشگاه‌های شهید رجایی و فرهنگیان جذب آموزش و پرورش شده‌اند افراد بسیار باسواد و دوره‌ دیده‌ای هستند.

فلاحی خاطرنشان کرد:‌ مشکل اساسی مربوط به عدم ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش به کمبود بودجه بازمی‌گردد. این در حالی ا ست که آموزش و پرورش ۲۲۰ هزار معلم و ۵۰ هزار کادر اداری کمبود دارد. این در حالی است که دانشگاه پیام‌نور ۳۵۰۰ نیروی اداری مازاد دارد که کمبودهای آموزش و پرورش از این طریق می‌تواند جبران شود. به شرطی که عزم این انتقال وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه درد اصلی وزارت آموزش و پرورش کمبود پول است، گفت: اجرای رتبه‌بندی معلمان به کمبود منابع بودجه به تأخیر افتاده است در حالی که دولت فقط ۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای این طرح اعتبار در نظر گرفته است اما اجرای کامل رتبه‌بندی ۳۰ هزار میلیارد تومان پول می‌خواهد. البته امیدوارم که یک وزیر جامع که مسلط به امورات آموزشی، پرورشی و اقتصادی باشد بتواند ضمن پیاده‌سازی نظام تحول مشکلات این وزارتخانه را حل و فصل کند.

‌‌

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=1336

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you relied on the video to make your point. You clearly know what youre talking about, why waste your intelligence on just posting videos to your blog when you could be giving us something enlightening to read? ivistroy.ru

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.