• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
3
اتحادیه معلمان تحول‌خواه خطاب به یونسکو:

رنگ خون‌ها متفاوت است!؟

  • کد خبر : 6005
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰
رنگ خون‌ها متفاوت است!؟
اتحادیه معلمان تحول خواه به مناسبت روز جهانی آموزش و صلح پایدار، در نامه‌ای خطاب به سازمان یونسکو نوشت: چه ارزان، گوهر انسانیت را می‌فروشید. ننگ بر ذهن‌ها، دهان‌ها و قلم‌هایی که هر لحظه سکوتشان به قیمت جان کودکی تمام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، فعالین تربیتی امّت (اتحادیه معلمان تحول خواه) خطاب به سازمان یونسکو به مناسبت روز جهانی آموزش و صلح پایدار در نامه‌ای نوشت: پس از وقوع جنایت تروریستی در کرمان ایران و شهادت تنی چند از مسلمانان در ۳ ژوئیه ۲۰۲۴ و عدم موضع‌گیری سازمان‌هایی که شعار “دفاع از حقوق بشر” ، صلح و آزادی را سر می‌دهند، اعتبار و شعار این سازمان‌ها بیش از پیش تحت شعاع قرار داده‌شده‌است.

در ادامه آمده است: عدم واکنش نسبت به این‌گونه جنایت‌ها با شعارهای شما به شدت متناقض است.

شعارهای شما همچون: “تضمین آموزش فراگیر، عادلانه و باکیفیت برای همه تا سال ۲۰۳۰ و ارتقای فرصت‌های یادگیری مادام‌العمر” سال‌ها است که تاکید بر عدالت آموزشی برای همگان دارد، سال‌ها است که از آموزش در جنگ سخن می‌گویید ولی شعارها و اسنادتان گویا فقط در وصف گروه خاصی از بشریت است.

در جنوب غرب آسیا دانش‌آموزان و معلمان بسیاری به دست تروریست‌ها به شهادت می‌رسند و شما تنها از دور نظاره می‌کنید. سکوت شما در مواجهه با جنایاتی که علیه مسلمان و رنگین‌پوستان و بومیان به وقوع می‌پیوندد مهر تاییدی است بر نگاشتهٔ جورج اورل: “همهٔ انسان‌ها باهم برابرند؛ ولی برخی برابرترند!”

در چنین نگاهی، علی‌رغم شعارهای ضد نژادپرستی، ضد امپریالیستی و ضد تروریستی ، شما فقط تماشاچیان این قتل عام بوده‌اید. “کودکان و جوانان از حقوق انسانی عمومی مشابه بزرگسالان برخوردارند و همچنین حقوق خاصی دارند که نیازهای ویژهٔ آن‌ها را به رسمیت می‌شناسد.” چگونه شما سکوت خود در برابر باورها و شعارهای خود را توجیه می‌کند؟

مگر کودک فلسطینی و یمنی و سوری و ایرانی با کودک اروپایی چه تفاوتی دارند که در قبال کشتارشان توسط تروریست‌هایی همچون داعش و صهیونیسم این چنین سکوت اختیار کرده‌اید؟ تفاوت این معلمان مسلمان با معلمان اروپایی چیست که شهادت مظلومانه‌شان به جای اعتراض به این جنایات، شما را به سکوت واداشته‌است؟

این استانداردهای دوگانه و کنش‌های در تناقض با شعارها و ادعاهای شما، بیش از پیش مهر تاییدی است بر اینکه دروغی بیش نیست و شعارهای پوشالی‌تان جز برای عوام‌فریبی نیست؛ کشتار زنان و کودکان فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی به شکلی گسترده و فاجعه‌بار، یک نسل‌کشی و اقدام بی‌سابقه علیه حقوق بشر است.

همان‌گونه که کشتار مردم بی‌گناه در اروپا محکومیت تروریسم را از سوی شما به دنبال دارد، کشتار کودکان و زنان و مردان بی‌گناه مسلمان در ژ‌‌وئیهٔ ۲۰۲۴ توسط داعش نیز جنایتی به مراتب هولناک‌تر از سوی تروریسم است و محکومیت این جنایت کمترین انتظاری است که از شما مدعیان حقوق بشر می‌رود.

جالب که به هنگام زدن اتهام تروریسم به مسلمانان بر یکدیگر پیشی می‌گیرید؛ حال‌آن‌که ملت‌های مسلمان همیشه در خط مقدم مبارزه با تروریسم بوده و هستند اما به هنگام محکومیت تروریسم دولتی اسرائیل زبان به دهانتان محبوس می‌شود و تماشاچیان کشتار مردان و زنانی می‌شوید که قرآن درباره‌شان می‌گوید:《وَمَا نَقَمُواْ مِنۡهُمۡ إِلَّآ أَن يُؤۡمِنُواْ بِٱللَّهِ ٱلۡعَزِيزِ ٱلۡحَمِيدِ》

چه ارزان گوهر انسانیت را می‌فروشید. ننگ بر ذهن‌ها، دهان‌ها و قلم‌هایی که هرلحظه سکوتشان به قیمت جان کودکی تمام شده و می‌شود.

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=6005

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.