• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
12
رئیس شورای شهر همدان در گفتگو با رستا:

رفتار مامورین شهرداری مورد تایید شورای شهر نیست / کار ساخت مدرسه بدون مجوز و غیرقانونی بوده است!

  • کد خبر : 1390
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۹:۵۹
رفتار مامورین شهرداری مورد تایید شورای شهر نیست / کار ساخت مدرسه بدون مجوز و غیرقانونی بوده است!
محمود مسگریان، رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: مدرسه‌ای که این روزها فیلمی از آن منتشر شده در واقع تنها یک کانکس بوده است، و مجوز ساخت برای مکان آموزشی را نداشته است.

به گزارش سرویس معلمان پایگاه خبری تحلیلی رستا، زهرا سلیمانی، پس از چند روز از انتشار ویدئو موسوم به تخریب مدرسه شهدای فناوری در همدان، به سراغ محمود مسگریان رئیس شورای اسلامی شهر این شهرستان رفته‌ایم تا در گفتگویی از واقعیت ماجرا در ورای هیاهوهای رسانه‌ای که شکل گرفته است، برایمان بگویند.

مدرسه به صورت کانکس بوده و کانکس تخریب نمی‌شود!

در ابتدا عرض کنم، در ماجرای ویدئویی که از تخریب یک مدرسه منتشر شده است در واقع تخریبی صورت نگرفته است، چرا که محل ساخت این مدرسه در واقع یک کانکس بوده است و طبیعتا کانکس چیزی برای تخریب ندارد، این زمین به هیچ وجه شرایط تبدیل شدن به مدرسه را نداشت. ماموران شهرداری هنگامی که حکمی به آن ها داده می‌شود، نگاه نمی‌کنند که افراد از لحاظ جایگاه اجتماعی در چه شرایطی هستند و مامور به انجام وظیفه خود هستند و درگیری در این شرایط طبیعی است.

ساخت مدرسه بدون مجوز و غیرقانونی بوده است

مسئولان این مدرسه مجوز ساخت مدرسه را از شهرداری نگرفته‌ بودند حتی از اداره کل آموزش و پرورش استان نیز نتوانستند مجوز دریافت کنند و نمی‌شود صرف وقف یک باغ توسط یک خیر، مدرسه ساخته شود. هیچ زمانی شهرداری مجوز ساخت مدرسه در باغ را نمی‌تواند صادر کند. چند روز پیش از اجرای حکم از سوی شهرداری هشدارهایی به مسئولان این مدرسه داده شده‌ بود که متاسفانه توجه نکردند. در روزهای اخیر صحبت‌هایی از مدیر مدرسه‌های شهدای فناوری شنیده‌ام در خصوص اینکه این مدرسه مجوز داشته است اما هیچ‌گونه مجوز کتبی برای ساخت این مدرسه وجود ندارد.

‌‌

رفتار ماموران شهرداری با معلمان، مورد تایید شورای شهر نبوده است

ماموران شهرداری بخاطر معلم بودن یا نبودن به آن محل برای اجرای حکم نرفتند، بنابراین این شائبه که به جایگاه معلمان هتک حرمت شده درست نیست اما شورای شهر اسلامی همدان این رفتار ماموران را حمایت نمی‌کند و عقیده داریم باید به جایگاه معلم و تعلیم و تربیت احترام گذاشت، اگر جلوگیری از اجرای حکم که فقط حکم توقف بود، صورت نمی‌گرفت، این اتفاق‌ها نمی‌افتاد.

هیچ خانواده‌ای فرزندش را برای آموزش به کانکس نمی‌فرستد!

همانطور که گفتم؛ این مدرسه در واقع قرار دادن چند پلاستیک و آهن بر روی هم و یا همان کانکس بوده است و هیچ خانواده‌ای فرزند خود را برای آموزش به کانکس نمی‌فرستد، آیا درست است در شهری مانند همدان مدرسه در کانکس ساخته شود؟ حتی بر فرض اینکه مجوز هم داشته‌اند، آیا صورت خوبی دارد، که مدرسه در کانکس ساخته شود؟ بنده نیت مسئولان مجتمع‌های شهدای فناوری را بد نمی‌دانم و به اینکه آن‌ها دغدغه تعلیم و تربیت دارند کاملا واقف هستم، اما روش آن‌ها غلط بوده است.

‌‌

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=1390
  • نویسنده : زهرا سلیمانی
  • منبع : رستانیوز
  • 781 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.