• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

رشد ۴۵۰ درصدی اعتبارات بودجه ۱۴۰۲ برای تجهیز هنرستان‌ها

  • کد خبر : 4083
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۲۴
رشد ۴۵۰ درصدی اعتبارات بودجه ۱۴۰۲ برای تجهیز هنرستان‌ها
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به بوجه تامین تجهیزات هنرستانی، گفت: اعتبار طرح تجهیز هنرستان‌ها از عدد ۶۷ میلیارد تومان به ۳۰۰ میلیارد تومان در لایحه بودجه ۱۴۰۲افزایش داده شده که رشد ۴۵۰ درصدی را به دنبال داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا؛ به نقل از دانشجو، محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در نشست توسعه و ارتقای کمی آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و کاردانش برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با حضور معاونین آموزش متوسطه و روسای ادارات فنی، حرفه‌ای و کاردانش استان ها، حضور یافت.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز جوان، اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری سهم آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و کاردانش در پایه دهم به ۳۹.۵ درصد رسیده است. در همین راستا باید پیش بینی‌های لازم در برنامه هفتم توسعه به منظور تحقق سهم ۴۵ درصدی آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و کاردانش در پایان این برنامه انجام گیرد.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش، تصریح نمود: باتوجه به تغییر ساختاری سال ۱۳۹۵ در آموزش و پرورش، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از دو پایه به سه پایه افزایش یافت و امکان تحقق سهم ۵۰ درصدی آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و کاردانش تا پایان برنامه ششم توسعه وجود داشت و با عدد یک میلیون و ۷۰ هزار دانش آموزی که امروز در حال تحصیل در هنرستان‌های سراسر کشور می‌باشند، این سهم محقق شده بود.

محمدمهدی کاظمی با اشاره به آمایش سرزمینی برای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه ای، گفت: نیازسنجی و تقاضا محور بودن آموزش‌ها باید متناسب با نیاز منطقه‌ای و آمایش سرزمینی صورت گیرد که در همین راستا ضرورت دارد سند آمایش سرزمینی در استان‌ها مدنظر قرار گرفته شود و نیاز‌ها در حوزه صنعت، کشاورزی، هنر و … به منظور برنامه ریزی مطلوب، منظور گردد.

وی در ادامه تصریح نمود: در توسعه آموزش‌ها به ویژه در حوزه برون سپاری باید نیاز بازار کار در نظر گرفته شود و در محیط واقعی کار اجرا شود. تجربه مطلوب ایجاد هنرستان‌های جوار کارخانه و شهرک‌های صنعتی که به تعداد ۴۰ هنرستان در سال جاری رسیده است از دستاورد‌های مهم و بزرگ محسوب می‌شود. همچنین باید برنامه ریزی برای توسعه این هنرستان‌ها برای سال تحصیلی آینده صورت گیرد.

عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش، گفت: استقبال از سوی شرکت‌های بزرگ برای تاسیس هنرستان‌های جوار کارخانه صورت گرفته است چراکه تامین نیروی کار ماهر و متخصص یک چالش مهم برای صنایع است که با این اقدام به شیوه‌ای کاملا مطلوب انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: نیاز‌های آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و کاردانش در کنار توسعه کمی، فضا، تجهیزات و نیروی انسانی است که باید برای آن برنامه ریزی و اقدام لازم انجام گیرد. در همین راستا ستاد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با ریاست وزیر محترم آموزش و پرورش تشکیل شده است که مصوبات مطلوبی را به منظور بهبود وضعیت این دست از آموزش‌ها تا به امروز داشته است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به بوجه تامین تجهیزات هنرستانی، اظهار کرد: اعتبار طرح تجهیز هنرستان‌ها از عدد ۶۷ میلیارد تومان به ۳۰۰ میلیارد تومان در لایحه بودجه ۱۴۰۲افزایش داده شده که رشد ۴۵۰ درصدی را به دنبال داشته است. البته امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته و حمایت نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی این عدد برای سال تحصیلی آینده افزایش داده شود.

محمدمهدی کاظمی با اشاره به پرداخت کمک سرانه ویژه هنرستان ها، گفت: بعد از ۱۵ سال، کمک سرانه ویژه هنرستان‌ها تخصیص داده شده است.

عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش در پایان، تصریح نمود: برگزاری نمایشگاه تولیدات و دست سازه‌های هنرجویان هنرستانی و دست آورد‌های پژوهشی پژوهشسرا‌ها در استان‌ها یک مطالبه جدی به منظور آگاهی مسئولین و مردم از توانمندی‌های دانش آموزان است که باید به شیوه‌ای مطلوب برای تحقق آن، برنامه ریزی و اقدام گردد.

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=4083

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.