• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
7

راه‌اندازی «مدرسه شیشه‌ای» برای نظارت همگانی بر مدارس غیردولتی

  • کد خبر : 2040
  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
راه‌اندازی «مدرسه شیشه‌ای» برای نظارت همگانی بر مدارس غیردولتی
سرپرست سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اقدام برای راه‌اندازی سامانه نظارت همگانی تحت عنوان «مدرسه شیشه‌ای» گفت: قرار است در مدرسه شیشه‌ای تمامی فرآیندهای تعلیم و تربیت در دید مردم قرار گیرد.

گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، به نقل از ایسنا، احمد محمودزاده در نشست با جمعی از مؤسسان مدارس غیردولتی تهران گفت: عنصر اصلی آموزش و پرورش معلم است و ما در مدارس غیردولتی، با حمایت از معلمان عزیزمان می‌خواهیم بدون هیچ دغدغه‌ای، دانش‌آموزانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنند.

وی افزود: نباید از معلمی که از نظر حقوق و مزایا تأمین نیست و حقوق ناچیزی در این مدارس می‌گیرد، انتظار تحول داشت.

محمود زاده با بیان اینکه با توجه به مطالعاتی که در نظام‌های آموزش و پرورش ۳۸ کشور پیشرفته دنیا داشته‌ام، چهار نوع مدرسه در جهان وجود دارد که عبارنند از؛ مدارس دولتی-مدارس غیردولتی- مدارس استعدادهای درخشان- مدارس استثنایی، گفت: نگاه اول من این است که دولت‌ها به تنهایی قادر به تأمین نیازهای آموزش و پرورش نیستند.

وی ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی متناسب با اسناد بالادستی، سند تحول/ بیانیه گام دوم انقلاب، مأموریت سنگینی بر عهده آموزش و پرورش گذاشته است، در این اسناد مقام معظم رهبری(مدظله العالی) رکن اصلی تمدن‌سازی را نظام تعلیم و تربیت می‌داند و به خصوص که به صورت تأکیدی اشاره به آموزش و پرورش دارد. لذا وظیفه آموزش و پرورش نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقایسه با سایر کشورها سنگین‌تر است.

سرپرست سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ما اعتقاد داریم که در موضوع آموزش و پرورش تمامی ذی‌نفعان می‌بایست مشارکت داشته باشند که بخشی از این ذی‌نفعان معلمان، دانش‌آموزان و اولیاء آنها و مؤسسان و بخش دیگر ذی‌نفعان، شرکای ما در نهادهای دولتی و غیردولتی، سمن‌ها، خیرین و … هستند، گفت: نگاه دوم ارتقاء آموزش و پرورش از طریق مدارس غیردولتی است و طبق ماده (۱) قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی، ارتقاء آموزش و پرورش را در بهره گیری مشارکت می‌دانم.

وی افزود: انتظار است مدارس غیردولتی در کنار کیفیت بخشی به مسائل آموزشی و رویکرد علمی، رویکرد تربیتی و فرهنگی خوبی هم داشته باشند و در راستای دغدغه‌های مقام معظم رهبری و تحقق برنامه‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تحول تمام ساحتی در آموزش و پرورش نیازمند همکاری شما عزیزان و مؤسسان مدارس غیردولتی سراسر کشور هستیم.

سرپرست سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه قرار است در مدرسه شیشه‌ای تمامی فرآیندهای تعلیم و تربیت در دید مردم قرار گیرد، تصریح کرد: من اعتقاد دارم از روز اولی که اولیای دانش‌آموزان برای ثبت نام وارد مدرسه می‌شوند باید بداند که برای فرزندش در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ چقدر می‌بایست هزینه کند و این را حق مردم می‌دانم و این شفافیت در راستای شعارهای دولت مردمی سیزدهم است.

محمودزاده گفت: اولیای ما امروز از این ناراحت هستند که در هنگام ثبت نام فرزندانشان در مدارس غیردولتی مبلغی را آموزش و پرورش به عنوان شهریه به آن‌ها اعلام می‌کنند و هزینه‌های زندگی خود را طبق مبلغ اعلامی آموزش و پرورش مدیریت می‌کنند و بعد از ثبت نام هزینه‌های جانبی گزافی بر آنها علاوه بر شهریه تحمیل می‌شود که گاها به اندازه شهریه ثبت‌نامی است.

بر اساس گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش، وی با بیان اینکه آمادگی آن را داریم که برای مدارس غیردولتی رشته‌های جدید در شاخه‌های آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش که امروز اقبال جامعه و جوانان به سوی آن‌هاست و طرفداران زیادی دارد و مسیر اشتغال را برای آن‌ها ایجاد می‌کند، اضافه کنیم گفت: برای توسعه علوم انسانی در مدارس غیردولتی نیز آمادگی داریم و امیدواریم بتوانیم با همکاری ائمه جمعه، فضاهای با کاربری آموزشی و پرورشی و مواردی را که به صورت عام‌المنفعه در استانها استفاده می‌شوند را در اختیار مدارس غیردولتی قرار دهیم تا زمینه کیفیت بخشی به توسعه علم انسانی و تربیت نیروی انسانی مؤمن، متعهد و کارآمد فراهم شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=2040

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.