• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
11

راه‌اندازی قرارگاه «نصیب برابر آموزشی» در حوزه ستادی آموزش‌و‌پرورش

  • کد خبر : 2450
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱
راه‌اندازی قرارگاه «نصیب برابر آموزشی» در حوزه ستادی آموزش‌و‌پرورش
وزیر آموزش و پرورش در آیین امضای تفاهم‌نامه با بنیاد مستضعفان گفت: توسعه «عدالت آموزشی» در مناطق محروم از رویکردهای این وزارتخانه است. عدم توازن جمعیت دانش‌آموزی نسبت به کلاس‌های درسی در حاشیه برخی از کلان شهرها باعث ضرورت همکاری سایر نهادها با آموزش و پرورش می‌شود. این قرارگاه به منظور بهره‌مندی از ظرفیت چنین نهاد‌هایی، با هدف افزایش عدالت آموزشی راه‌اندازی شده است.

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، به نقل از پانا، یوسف نوری در آیین امضای تفاهم‌نامه با بنیاد مستضعفان که با حضور پرویز فتاح؛ رییس بنیاد مستضعفان برگزار شد؛ با تبریک فرا رسیدن مبعث رسول اکرم(ص) اظهار کرد: آموزش و پرورش در بحث «تولید» و در «ارزش افزوده»، نقش بی‌بدیلی دارد و این موضوعی است که جامعه به آن معتقد است.

وی با اشاره به ارائه خدمات ارزشمند توسط بنیاد علوی افزود: تأمین البسه دانش‌آموزان، تجهیز اردوگاه‌ها و فعالیت در زمینه‌های تربیتی و فرهنگی از جمله اقدامات ارزشمند این بنیاد است.

نوری با بیان این که طی سال‌های اخیر، تعداد دانش‌آموزان افزایش یافته اما این وزارتخانه با کاهش منابع مالی مواجه شده است؛ گفت: عدم توازن جمعیت دانش‌آموزی نسبت به کلاس‌های درسی در برخی از مناطق به ویژه در حاشیه برخی از کلان شهرها باعث شده تا ضرورت همکاری سایر نهادها با آموزش و پرورش بیش از پیش ضرورت یابد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه «نصیب برابر آموزشی» در سطح حوزه ستادی ادامه داد: این قرارگاه در راستای بهره‌مندی از ظرفیت نهادهایی همچون بنیاد مستضعفان با هدف افزایش عدالت آموزشی راه‌اندازی شده است.

عضو کابینه دولت مردمی گسترش عدالت آموزشی را مهمترین بخش از توسعه عدالت اجتماعی عنوان و خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم با افزایش همکاری دو مجموعه ارزشی و انقلابی بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی به این امر مهم دست یابیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=2450

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.