• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
10

دندان بچه‌هایی که به مدارس خصوصی می‌روند، زودتر می‌پوسد

  • کد خبر : 1830
  • ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵
دندان بچه‌هایی که به مدارس خصوصی می‌روند، زودتر می‌پوسد
نوجوانانی که به مدرسه خصوصی می‌روند و والدین آنها از تحصیلات و درآمد بالاتری برخوردارند، به نظر می رسد وضعیت پوسیدگی‌های دندانی به طور قابل توجهی بدتر است و این با در نظر گرفتن ارتباط نزدیک بین نوع رژیم غذایی و وضعیت اجتماعی-اقتصادی، موضوعی منطقی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، متخصصان استرالیایی با استناد به نتایج یک مطالعه گسترده خاطر نشان کرده‌اند که کودکان در خانواده‌های بسیار مرفه حتی با مراجعه منظم به دندانپزشک، بیشتر احتمال دارد که پوسیدگی دندان‌ها را تجربه کنند.

به گزارش ساینس الرت، در میان ۶۵ مطالعه در ۳۰ کشور که با مشارکت بیش از ۶۰ هزار فرد شش تا ۷۹ ساله انجام شد، محققان علوم پزشکی به ارتباط بین وضعیت اجتماعی-اقتصادی و پوسیدگی دندان پی بردند.

به گفته آنها در میان نوجوانانی که به مدرسه خصوصی می روند و والدین آنها از تحصیلات و درآمد بالاتری برخوردارند، به نظر می رسد وضعیت پوسیدگی‌های دندانی به طور قابل توجهی بدتر است.

به گفته متخصصان ممکن است ابتدا نتایج این مطالعه عجیب به نظر برسد، چرا که کودکان و نوجوانان در خانواده های مرفه به احتمال زیاد به مراقبت های دندانپزشکی منظم و بهتری دسترسی دارند اما با در نظر گرفتن ارتباط نزدیک بین نوع رژیم غذایی و وضعیت اجتماعی-اقتصادی، این موضوع منطقی است.

محققان استرالیایی با اشاره به نتایج این بررسی فراتحلیلی که داده‌های گسترده‌ای را در نظر گرفته تاکید دارند: نوشیدنی های گازدار، انرژی زا و آبمیوه های بسته بندی شده در بسیاری از کشورها در دسترس قشر مرفه است. این عادات غذایی ممکن است کودکان تمام سطوح اجتماعی-اقتصادی را مستعد خطر پوسیدگی دندان کند، اما آنهایی که در طبقه بالای اجتماعی-اقتصادی هستند ممکن است بیشتر از گروه های مناطقی با درآمد کم و متوسط، توان تهیه و مصرف این محصولات را داشته و در نتیجه بیشتر در معرض خطر باشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=1830

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.