• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
6
غلامعلی حدادعادل:

در حذف ادبیات از کنکور تابع تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم

  • کد خبر : 3080
  • ۱۹ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۲
در حذف ادبیات از کنکور تابع تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم
غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی درباره حذف ادبیات از کنکور گفت: هرچه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرد، باید اجرا شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، به نقل از شهرآرانیوز، ۱۸ خرداد بود که عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره تغییرات کنکور ۱۴۰۲ گفته بود، در کنکور سال آینده دروس عمومی نخواهیم داشت و تمامی سؤالات دروس عمومی از کنکور حذف می‌شوند و بررسی آن‌ها به سوابق تحصیلی دانش‌آموزان منتقل خواهد شد.

به گفته رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، این سوابق در طول سال‌های ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۵ بررسی و اعمال می‌شود. همچنین از سال آینده کنکور از دروس اختصاصی به صورت دو بار در سال برگزار می‌شود و نتایج و نمره داوطلبان در این آزمون تا دو سال معتبر است.

حذف دروس عمومی از کنکور موافقان و مخالفانی داشت. از نگاه استادان، نویسندگان، پژوهشگران و فعالان عرصه زبان و ادبیات فارسی این اقدام می‌تواند ضربه بر پیکره ادبیات فارسی در کشورمان وارد کند.

اما در مقابل موافقان حذف دروس عمومی از کنکور معتقدند شیوه‌ای که مدارس برای دروس عمومی از جمله ادبیات در پیش گرفته است، نه تنها به ادبیات دانش‌آموزان کمکی نمی‌کند، بلکه آن‌ها را از فراگیری آن دل‌زده می‌کند و آنچه در کنکور از ادبیات گفته می‌شود، تکنیک‌های تست‌زنی در ادبیات است.

در این‌باره، غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: هرچه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرد، باید اجرا شود.

او درباره ورود واژگان عربی به کشور این را هم گفت که هیچ نگرانی برای ورود واژگان عربی به کشور وجود ندارد. چراکه این زبان هزار سال پیش وارد زبان شده و جزو این زبان محسوب شده است؛ بنابراین امروز برای هجوم زبان عربی به زبان فارسی نگرانی وجود ندارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=3080

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.