• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 2 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
11

درخشش دانش‌آموزان ایرانی در المپیاد جهانی ریاضی

  • کد خبر : 3092
  • ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۹
درخشش دانش‌آموزان ایرانی در المپیاد جهانی ریاضی
تیم ۶ نفره جمهوری اسلامی ایران، در المپیاد جهانی ریاضی۲۰۲۲ با کسب ۳ طلا و ۳ نقره در بین ۱۰۴ کشور در جایگاه هشتم قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، به نقل از ایرنا، سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، تیم ملی المپیاد ریاضی جمهوری اسلامی ایران در شصت و سومین المپیاد جهانی ٢٠٢٢ که در اسلو پایتخت نروژ برگزار شد از میان  ۱۰۴ کشور شرکت‌کننده جایگاه هشتم دنیا را به خود اختصاص داد.

بر اساس این گزارش در این دوره از رقابت‌ها، تیم ۶ نفره جمهوری اسلامی ایران با کسب سه مدال طلا و سه مدال نقره توانست جزو هشت کشور برتر این دوره از رقابت‌های جهانی قرار گیرد.

دانش آموزان مهران طلائی خواجه روشنائی، سینا عزیز الدین و پوریا محمودخان شیرازی موفق به کسب مدال طلا و امیرمحمد بندری ماسوله، دانیال پرنیان و سیدمبین رضوی مدال نقره کسب کردند.

در این مسابقات از بین ۱۰۴ کشور شرکت کننده تیم های چین، کره جنوبی، آمریکا به ترتیب اول تا سوم و تیم جمهوری اسلامی ایران با تیم ژاپن به صورت مشترک رتبه هشتم این رویداد علمی را کسب کردند.

المپیاد جهانی ریاضی ٢٠٢٢( IMO۲۰۲۲)  بعد از دو سال وقفه به دلیل شیوع  کووید١٩ به طور حضوری برگزار شد و تیم جمهوری اسلامی ایران سال گذشته در مسابقات IMO۲۰۲۱ در مسکوی روسیه از میان ١٠٧ کشور شرکت‌کننده در جایگاه بیست و نهم قرار گرفت.

جمهوری اسلامی ایران طی ٣٧ سال حضور در این رقابت‌ها تاکنون  ۴٩ مدال طلا، ١٠۶ مدال نقره، ۴۸ مدال برنز، و چهار دیپلم افتخار کسب کرده است.

اعضا و سرپرستان تیم ملی المپیاد ریاضی بامداد روز یکشنبه ۲۶ تیر از فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) وارد کشور خواهند شد.

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=3092

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.