• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
8

دانش‌آموزان دارای علائم کرونا به مدرسه نروند/ فعالیت مدارس حضوری است

  • کد خبر : 2062
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۶:۵۵
دانش‌آموزان دارای علائم کرونا به مدرسه نروند/ فعالیت مدارس حضوری است
معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس به صورت حضوری فعالیت می‌کنند مگر اینکه به اقتضای امر در منطقه یا شهرستانی به تشخیص ستاد کرونای استان با مسؤولیت استاندار، تصمیم دیگری گرفته شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، صادق ستاری‌فرد معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس در خصوص آخرین وضعیت بازگشایی مدارس، اظهار کرد: بر اساس تصمیم ستاد کرونا مبنی بر بازگشایی مدارس و منع تعطیلی مطلق واحدهای آموزشی آموزش و پرورش، فعالیت حضوری مدارس نیز با توجه به شرایط هر مدرسه و منطقه استمرار دارد.

وی تصریح کرد: مدارس به صورت حضوری فعالیت می‌کنند مگر اینکه به اقتضای امر در منطقه یا شهرستانی به تشخیص ستاد کرونای استان با مسؤولیت استاندار، تصمیم دیگری گرفته شود.

 

تمام اولیای مدرسه باید در مدرسه حضور داشته باشند

ستاری‌فرد با تأکید بر اینکه در بخشنامه وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده است که تمام اولیای مدرسه باید در مدرسه حضور داشته باشند، افزود: مبتنی بر مصوبات ستاد کرونا، همچنان در مدارس آموزش‌ها به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله ماسک، فاصله اجتماعی با مدیریت تراکم کلاسی و رعایت تهویه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه قدرت سرایت سویه اُمیکرون بالاست، گفت: برای دانش‌آموزان علاوه بر تست pcr مثبت، مشاهده علائم توسط معلم، مدیر مدرسه، مراقب بهداشت یا گزارش نشانه‌های بیماری توسط والدین ملاک است که در این صورت توصیه شده ۳ تا ۵ روز تا برطرف شدن علائم سرماخوردگی یا بیماری دانش‌آموز در منزل بماند و این دانش‌آموزان آموزش ها را از طریق فضای مجازی دنبال کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=2062

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.