• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

دانشگاه فرهنگیان پر از نقص ، تهی از تغییر

  • کد خبر : 3170
  • ۰۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴
دانشگاه فرهنگیان پر از نقص ، تهی از تغییر
فعال دانشجویی دانشگاه فرهنگیان: با گذشت قریب به ۶ ماه از اعلام بازگشایی دانشگاه‌های کشور و نزدیک شدن به ترم تحصیلی جدید، همچنان در انتظار طرح‌ریزی اقداماتِ اصلاحی، در جهت رفع نواقص و عزم جدی در راستای از میان برداشتن موانعی که به استمرار آفتی به نام تربیت‌معلم مجازی می‌انجامد، به‌نظاره نشسته‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، حدیث روزبهانی، معاونت گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری پردیس نسیبه دانشگاه فرهنگیان تهران در گفتگو با رستاگفت:

در حال حاضر و در مواجهه با عیوبی که تیشه بر ریشه تربیت معلم مطلوب میزند و ماحصلی جز ترویج نگاه‌هایحداقلی به صفر تا صد مناسبات این عرصه ندارد، دانشگاه فرهنگیان، با حاکمیت تفکراتی که علیرغم جابجاییهای صورت گرفته ، همچنان اصرار به اجرای رویه‌های سابق و البته ناکارآمد دارد.

از ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱، سیل عظیمی از انتقادات به روند ناقص بازگشایی تمامی ورودی‌ها و رشته‌ها دردانشگاه فرهنگیان وارد آمد که صراحتاً به مقامات ذی‌ربط منعکس گردید و بنا شد ضعف‌های متعددی که در ۲سال ایام تعطیلات کرونا، قدمی در جهت رفع آن‌ها برداشته نشد، به مرور در دستور کار قرار گیرند و آغاز ترمجدید، مصادف شود با سر و سامان گرفتن انبوهی از نابسامانی ها.

‌‌‌‌

در بر همان پاشنه می چرخد

متاسفانه، امروز با گذشت قریب به ۶ ماه از اعلام بازگشایی قطعی دانشگاه های سراسر کشور و نزدیک شدنبه آغاز ترم تحصیلی جدید، همچنان در انتظار طرح ریزی اقداماتِ اصلاحی، در جهت رفع نواقص و عزم جدیدر راستای از میان برداشتن موانعی که به استمرار آفتی به نام تربیت‌معلم مجازی می‌انجامد، به نظارهنشسته‌ایم.

آنچه پابرجاست و تاریخ انقضا ندارد، عدم آمادگی پردیس‌ها و مراکز برای میزبانی از تمامی دانشجومعلمان بهعلت کمبود فضا و امکانات است.

مادامی‌که مرکز ثقل نظام تعلیم و تربیت کشور، توان تامین زیرساخت های مورد نیاز در فرآیند تربیت با کیفیت وکمیت مناسب معلمین را نداشته باشد، آموزش و پرورش را ناچار به جذب‌های بی حساب و کتابی میکند کهآسیب‌های جبران‌ناپذیری را در چند دهه‌ی آینده به‌واسطه خروجی های نامطلوب، به نظام تعلیم و تربیت واردخواهد آورد!

‌‌‌‌

قصه تکراری کمبود بودجه

از هر دری که پیگیر اوضاع رسیدگی به کم و کاستی های موجود می‌شویم، عدم تخصیص بودجه به پردیس‌ها ومراکز، تنها توجیه مسئولین ذی‌ربط است که بارها و‌‌بارها تکرار میشود اما‌ خود نیز به این امر واقفند که راه‌حلگذر از این معضلات، تخصیص بودجه‌های پی در پی‌ نیست بلکه چاره اندیشی، و اتمام دست روی دستگذاشتن هاست. هر ارگان و نهادی، ممکن است بارها‌ با چالش بودجه‌بندی مواجه شوند اما قطع به یقین، انفعالو امروز و فردا کردن و عادت به رویه غلط آموزش مجازی، گره را کور تر کرده و مشکل به مشکل می‌افزاید.

کلام آخر اینکه از ریاست محترم دانشگاه فرهنگیان تقاضایی است بر رفع نواقص و تمهید مقدماتی که درنهایت منجر به بازگشایی یکپارچه پردیس‌ها و مراکز در ترم جدید و پایان بخشیدن به روند معیوب آموزشمجازی برای تمامی دانشجومعلمان شود که امید است به همت این مقام و عزم جدی دانشجومعلمان در مطالبهاین مهم، میسر شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=3170

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.