• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
5

حواشی حج واجب وزیر آموزش و پرورش

  • کد خبر : 4705
  • ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴
حواشی حج واجب وزیر آموزش و پرورش
چند روزی می‌شود که وزیر آموزش و پرورش به سفر حج مشرف شده است. در پی این سفر، نقدهای زیادی از سوی افراد و رسانه‌های مختلف؛ خصوصا جامعه‌ی معلمان به این اقدام وارد شده است. آنها معتقدند که در روزهای آغازین انتصاب وزیر آن هم پس از مدتی طولانی که آموزش و پرورش وزیری نداشت و با این حجم از مسائل و مشکلات آموزش و پرورش، این سفر می‌تواند در پیشبرد کارها خلل ایجاد کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، چند روزی می‌شود که وزیر آموزش و پرورش به سفر حج مشرف شده است. در پی این سفر، نقدهای زیادی از سوی افراد و رسانه‌های مختلف؛ خصوصا جامعه‌ی معلمان به این اقدام وارد شده است. آنها معتقدند که در روزهای آغازین انتصاب وزیر آن هم پس از مدتی طولانی که آموزش و پرورش وزیری نداشت و با این حجم از مسائل و مشکلات آموزش و پرورش، این سفر می‌تواند در پیشبرد کارها خلل ایجاد کند. این روزها که معلمان از وضعیت سکون رتبه‌بندی خود گله‌مند هستند، از وزیر آموزش و پرورش انتظار دارند تا زودتر به امور آن رسیدگی کند.

پس از هجمه‌های وارد شده به این سفر، قاسم احمدی لاشکی، معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با خبرگزاری فارس توضیحاتی در خصوص سفر وزیر آموزش و پرورش داد و گفت:

دکتر صحرایی در دهه ۸۰ با هزینه شخصی، فیش حج تمتع تهیه کرد و در نوبت اعزام به حج بود و سال جاری بر اساس نوبت به سرزمین وحی مشرف شد. ایشان ضمن هماهنگی با رئیس جمهور در کوتاه‌ترین مدت زمان ممکن عازم این سفر معنوی شد و از ابتدا سفر ایشان به گونه‌ای برنامه‌ریزی شد که پس از انجام اعمال واجب حج تمتع با اولین پرواز به کشور بازگردد.

وی ادامه داد: وزیر به‌طور روزانه و برخط پیگیر امورات وزارتخانه است و در برخی از جلسات مهم نیز حضور وبیناری دارد؛ تصویب برخی از مصوبات مهم نظیر اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین و تمدید قرارداد بیمه تکمیلی فرهنگیان که خوشبختانه با رضایت قابل توجهی از طرف عموم فرهنگیان برخوردار بود با حضور برخط ایشان انجام شد.

از جمله موضوعاتی که وزیر آموزش و پرورش به صورت روزانه و مستمرپیگیری می‌کند، سرعت و دقت در فرایند رسیدگی به اعتراضات رتبه‌بندی، ثبت نام مدارس و برگزاری آزمون‌های استخدامی است.

احمدی لاشکی تاکید کرد: در آخرین جلسه شورای معاونین از سوی وزیر آموزش و پرورش، حجت الاسلام والمسلمین لطیفی، معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی جهت هماهنگی و پیگیری امور در مواقعی که نیاز به حضور باشد، معرفی شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=4705

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.