• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7

حضور سفیران اردویی در مدارس

  • کد خبر : 3397
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹
حضور سفیران اردویی در مدارس
عباس مهاجر، مدیرکل فرهنگی و هنری آموزش‌ و پرورش اظهار کرد: از هر مدرسه یک گروه را انتخاب خواهیم کرد، ۵ تا ۱۰ نفر از دانش‌آموزان را درخصوص گردشگری، اردو، سفرهای تربیتی، اردوهای علمی، هنری و ورزشی آموزش می‌دهیم و این‌ها سفیران ما در مدرسه می‌شوند.

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، به نقل از ایسنا، عباس مهاجر در گفت‌و‌گویی اظهار کرد: باورمان این است که اردو به عنوان یک فضای نشاط انگیز و امید آفرین باید به یک جریان در آموزش و پرورش تبدیل شود.

وی افزود: اکنون باید قبول کنیم که میزان برگزاری اردوها کم است؛ اینکه یک مدرسه یک یا دو اردو در سال برگزار کند، کافی نیست.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه ما برای اینکه بتوانیم با توجه به امکانات و بضاعت‌مان، اردوهای دانش‌آموزی را تبدیل به یک جریان فرهنگی قدرتمند کنیم، برنامه سفرهای تربیتی یک روزه را طراحی و دنبال می‌کنیم اظهار کرد: دراین زمینه چند اقدام را مدنظر داریم از جمله اینکه از هر مدرسه یک گروه را انتخاب خواهیم کرد، پنج تا ۱۰ نفر از بچه‌ها را درباره گردشگری، اردو، سفرهای تربیتی، اردوهای علمی، هنری و ورزشی آموزش می‌دهیم و اینها سفیران ما در مدرسه می‌شوند.

مهاجر افزود: اینها با مسئولان و بچه‌ها هماهنگ شده و در برگزاری اردوهای مختلف کمک می‌کنند. این سفیران اردویی، خودشان توانمندی برگزاری اردوها را پیدا خواهند کرد و مبلغ سفرهای تربیتی می‌شوند.

وی با بیان اینکه از سوی دیگر باید زیرساخت‌های برگزاری اردوها را ارتقاء دهیم اظهار کرد: به عنوان مثال اردوگاه‌های ما از نظر فضا و نشاط‌آفرینی باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرند که در دستورکار است و از امسال برنامه‌ای را آغاز کردیم که بر اساس آن اردوگاه‌های استانی و کشوری را از نظر فضا جذاب و پرنشاط کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=3397

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.