• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
10

حرکت به سمت بازگشایی مدارس یک اجبار است؛ آموزش ترکیبی تا پایان آبان

  • کد خبر : 1447
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱
حرکت به سمت بازگشایی مدارس یک اجبار است؛ آموزش ترکیبی تا پایان آبان
به نقل از پانا، سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد پیوند اولیا و مربیان می‌تواند آغاز تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور باشد به شرطی که بتوان از آن نهایت استفاده را برد.

علیرضا کاظمی در گردهمایی انجمن‌های اولیا اولیا و مربیان برتر کشور با هدف تبیین جایگاه خانواده در تعلیم و تربیت ضمن ابراز خرسندی از تقدیر انجمن اولیا و مربیان در آستانه بازگشایی مدارس و هفته وحدت اظهار کرد: پیوند اولیا و مربیان می‌تواند آغاز تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور باشد به شرطی که بتوانیم از آن نهایت استفاده را ببریم.

وی افزود: اهمیت و جایگاه خانواده در تعلیم و تربیت بر هیچ‌کس پوشیده نیست نهاد خانواده بنیاد شکل گیری شخصیت و اولین مربی برای دانش‌آموز است.

کاظمی بیان کرد: معتقدیم بنیادی ترین تاثیرات تربیتی در خانواده و تربیت محصول ۳ نهاد خانواده، تعلیم و تربیت و جامعه است. نقش رسانه نیز در فرایند تربیت موثر است که یک متغیر اثرگذار خواهد بود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد در کنار حاکمیت و حکومت داری، تربیت در نظام هستی سخت ترین کار است زیرا دستوربردار و حاکمیتی نیست‌. در شکل گیری تربیت صدها مولفه نقش دارند و کار تنظیم گری این متغیرها پیچیده است.

وی سخت ترین و موثرترین کار را معلمی دانست و گفت: فلسفه خلقت تربیت و غایت تربیت تعبد در برابر خداوند است لذا خانواده‌ها و معلمان کار بسیار سنگینی دارند که امروز این کار صدها برابر سخت تر شده است زیرا متغیرهای تربیت از کنترل این افراد خارج شده است.

کاظمی افزود: امروزه معلمان، مربیان و خانواده‌ها به توانمندی‌های مضاعفی نیاز دارند تا هدایت بچه‌ها را در دست بگیرند. امروز به خودتوانمندسازی، خود مراقبتی و انس بیشتر با قرآن نیازمندیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تعارض در این ۳ نهاد آسیب‌هایی به تعلیم و تربیت وارد می‌کند بالاترین سرمایه آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت انجمن اولیا و مربیان است. شاخص ارزیابی و موفقیت یک مدیر در میزان همکاری او با انجمن اولیا و مربیان و مدرسه است.

تاکید بر شکل گیری مشارکت بر مدار تربیت

وی با تاکید براینکه مشارکت و تعاونی ارزشمند است که بر مدار تربیت شکل بگیرد افزود: اولیا باید زمینه حضور موثر خود را در مدرسه هماهنگ کنند بالاترین سرمایه یک خانواده فرزندش است و تنها چیزی که می‌تواند این سرمایه را به یک سرمایه قابل استفاده تبدیل کند نظام یادگیری است.

کاظمی همچنین در ادامه گفت: آموزش و پرورش بالاترین سرمایه یک خانواده است لذا یه یک برنامه ریزی مدون نیاز داریم.

۱۱۷ کشور آموزش حضوری دارند

تا پایان آبان آموزش ترکیبی است

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تصمیم گیری درباره بازگشایی مدارس را به انجمن اولیا و مربیان واگذار کردیم بیان کرد: امروزه ۱۱۷ کشور دنیا آموزش‌های حضوری را کاملا آغاز کردند و ۲۸ کشور کار را ترکیبی و ۳۰ کشور مجازی کار را دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: خسارات آموزش مجازی بالاست و قابل جبران نیست و آسیب‌های بسیاری در این راستا به وجود می‌آید. امروزه حرکت به سمت بازگشایی مدارس یک اجبار دست نه یک اختیار. اگر نگران سلامتی فرزندان هستیم باید مهارت خودمراقبتی را به آنان یاد دهیم.

کاظمی گفت: در آموزش و پرورش با حفظ سلامت دانش‌آموزان به سمت بازگشایی رفته ایم نباید به واسطه تعطیلی خسارات بزرگی به نسل آینده وارد کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: سرانه بهداشتی به مدارس واریز و فاصله‌های اجتماعی رعایت شده است. امروزه ۷۰ درصد دانش‌آموزان و حدود ۸۵ درصد معلمان واکسینه شدند.

وی خبر داد سامانه رصد تحت عنوان الگوی بازگشایی مدارس راه اندازی کردیم. تا پایان آبان ماه آموزش به صورت ترکیبی خواهد بود.

کاظمی اعلام کرد تاکنون حدود ۵۶ درصد مدارس، ۳۷ درصد کلاس‌ها و ۳۱ درصد دانش‌آموزان از اول مهر فعالیت داشته اند ۹۵ درصد مدارس آمادگی خود را برای رعایت مسائل بهداشتی اعلام کردند که برای ۵۰ درصد این تعداد مجوز صادر شده است تا مدارس را بازگشایی کنند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=1447

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.