• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
4

جزئیات آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش

  • کد خبر : 6101
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷
جزئیات آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش
سازمان سنجش با انتشار دفترچه ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش برای جذب حدود ۷۲ هزار معلم، شرایط عمومی و اختصاصی لازم به منظور شرکت در این آزمون را اعلام کرد. ثبت‌نام در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته‌های شغلی آموزگاری، دبیری و هنرآموز سال ۱۴۰۳ از ۹ بهمن آغاز شده و تا ۱۴ بهمن ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، دفترچه آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش برای استخدام آموزگار، دبیر و هنرآموز در سال ۱۴۰۳ منتشر شد. داوطلبان برای ثبت نام در این آزمون تا تاریخ ۱۴ بهمن به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند.

زمان برگزاری آزمون استخدامی

آزمون فوق برای رشته‌های شغلی آموزگاری، دبیری و هنرآموزی به شرح ذیل برگزار خواهد شد:

۱- رشته‌های شغلی آموزگاری در روز جمعه ۱۸ اسفندماه سال ۱۴۰۲

۲- رشته‌های شغلی دبیری و هنرآموز در روز جمعه ۲۸ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳

در آزمون استخدام رشته‌های شغلی آموزگاری، ۲۸ هزار آموزگار استخدام خواهند شد.

در آزمون استخدام رشته‌های شغلی دبیری و هنرآموزی، ۲۴ هزار و ۹۶۱ دبیر و هنرآموز برای دبیرستان‌ها و هنرستان‌های کشور استخدام خواهند شد.

در این آزمون ایثارگران سهمیه ۲۵ درصدی دارند که شامل جانبازان، آزادگان، همسر و فرزندان شهدا، همسر و فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، همسر و فرزندان آزادگان دارای یک سال و بالای یک سال اسارت، پدر، مادر، خواهر و برادر شهید هستند.

ایثارگران با سهمیه ۵ درصد عبارتند از: رزمندگان با سابقه حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌ها، فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد، فرزندان آزادگان کمتر از یک سال اسارت.

آزمون استخدامی دارای دو مرحله آزمون کتبی و ارزیابی تکمیلی است.

امتحان کتبی شامل سنجش حیط‌های عمومی، تخصصی و اختصاصی است که بر اساس شغل محل اعلام شده در دفترچه آزمون استخدامی به صورت کتبی برگزار می‌شود.

ارزیابی تکمیلی شامل سنجش و ارزیابی صلاحیت‌ها و شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای مورد نیاز برای مشاغل دبیری، هنرآموز و آموزگاری با هدف تعمیق سنجش شایستگی‌های معلمی علاوه بر امتحان کتبی صورت می‌گیرد.

در ارزیابی تکمیلی کسب ۹۵ امتیاز از شایستگی‌های عمومی، ۷۰ امتیاز از شایستگی‌های اختصاصی و ۴۰ امتیاز از شایستگی‌های تخصصی به عنوان حد نصاب الزامی است.

داوطلبان آزمون رشته‌های آموزگاری برای دریافت کارت شرکت در آزمون از ۱۵ اسفند امسال و متقاضیان رشته‌های شغلی دبیری و هنر آموز از ۲۵ اردیبهشت سال آینده به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

شرایط آزمون استخدامی آموزش و پرورش

شرایط آزمون استخدامی آموزگاری، دبیری و هنر آموز آموزش و پرورش به شرح زیر است:

متقاضیان این دو آزمون باید به دین اسلام یا یکی از ادیان شناخته‌شده در قانون اساسی اعتقاد داشته باشند. انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان. داشتن سلامت جسمانی، روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام می‌شوند. عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر. نداشتن سابقه محکومیت جزایی مؤثر. عدم وجود هرگونه ممنوعیت استخدام در دستگاه‌های اجرایی به‌موجب آرای قطعی مراجع قضایی و ذی‌صلاح. داوطلبان استخدام نباید جزو نیرو‌های بازخرید یا بازنشسته خدمت دستگاه‌های اجرایی باشند.

شرط سنی این دو آزمون حداقل سن ۲۰ سال تمام و داشتن حداکثر ۴۰ سال تمام (متولدین ۱۳۶۲.۹.۱۱ تا ۱۳۸۲.۹.۱۱) برای دارندگان لیسانس و فوق‌لیسانس تا اولین روز ثبت‌نام در آزمون است.

چه‌کسانی مشمول افزایش سن می‌شوند؟

به موجب بند الف ماده ۱۵ قانون جوانی جمعیت داوطلبان مشمول قانون به ازای تأهل و داشتن هر فرزند یک سال تا حداکثر ۵ سال به سقف محدوده سنی اضافه خواهد شد، این امتیاز مشروط به آن است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند بالای ۲.۵ نباشد.

پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی آموزش‌و‌پرورش ملزم به گذراندن دوره یک ساله مهارت آموزی در دانشگاه فرهنگیان یا شهید رجایی هستند.

الزام ارائه مدرک روخوانی قرآن

مهارت آموزان در زمان ثبت نام در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان ملزم به ارائه مدرک روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و مدرک ICDL هستند در غیر این صورت باید تعهد کنند که حداکثر یک ماه از شروع دوره یکساله مهارت آموزی، مدارک فوق را ارائه کنند.

پذیرفته شدگان نهایی ضمن شرکت و موفقیت در دوره مهارت آموزی دانشگاه فرهنگیان باید در قالب برنامه سنجش صلاحیت حرفه‌ای معلمان و در مسیر رشد معلمی در دوره‌های ضمن خدمت پیش بینی شده موفق به دریافت گواهینامه صلاحیت معلمی شوند. گذراندن حداقل ۱۲۰ ساعت ضمن خدمت مرتبط با امور تربیتی و مهارت‌های معلمی برای پذیرفته شدگان رشته‌های غیر امور تربیتی در دو سال نخست استخدام الزامی است.

میزان مبلغ ثبت نام آزمون استخدام آموزش و پرورش

گفتنی است که متقاضیان این آزمون برای ثبت نام باید مبلغ ۳۶۸ هزار تومان (۳,۶۸۰,۰۰۰ ریال) پرداخت کنند.

متقاضیان این آزمون برای اطلاعات بیشتر و مشاهده دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون اینجا کلیک کنند.

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=6101

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.