• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7
محسن زارعی:

تنها ۱۵ درصد پذیرش دانشگاه‌ها از طریق کنکور است

  • کد خبر : 3083
  • ۱۹ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۸
تنها ۱۵ درصد پذیرش دانشگاه‌ها از طریق کنکور است
محسن زارعی، رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: طبق آمارهای دریافتی، ۸۵ درصد پذیرش‌های آموزش عالی از طریق سوابق تحصیلی بوده و تنها ۱۵ درصد پذیرش از طریق کنکور انجام می‌شود که در همین راستا برای حذف کنکور، آموزش و پرورش آمادگی ایجاد شرایط مورد نیاز برای حذف کنکور را به طور کامل خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، به نقل از خبرگزاری دانشجو،  محسن زارعی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش در حاشیه اولین نشست تصمیم‌گیری قطب چهارم کشور گفت: مرکز سنجش کشور به عنوان محور فعالیت آموزش و پرورش تا سطح منطقه نفوذ پیدا کرده و طبق تصمیم‌گیری‌های انجام شده از سوی مرکز سنجش تقسیم‌بندی قطبی در سراسر کشور صورت گرفته است.

وی با اشاره به تقسیم‌بندی‌های قطبی مرکز سنجش در کشور، افزود: طبق این تقسیم بندی استان‌ها در چند قطب تقسیم بندی شده‌اند و در هر قطب چند استان همجوار عضویت خواهند داشت و چنانچه مشکلی در نظام آموزش و پرورش رخ دهد با قطب‌های تشکیل شده مشورت و تصمیم‌گیری‌های لازم انجام می‌شود.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در هریک از قطب‌های تشکیل شده محوریت‌های ویژه‌ای محول شده که در هر یک از موضوع‌ها بر حسب نیاز جلسه تصمیم‌گیری برگزار می‌شود.

زارعی با اشاره به جلسه تشکیل شده در استان کرمانشاه و مسائل مربوط به قطب غربی کشور، خاطر نشان کرد: محور‌های مورد بررسی این قطب شامل آزمون‌های نمونه دولتی و بررسی و اصلاح مشکلات آن، برگزاری آزمون‌های سمپاد استعداد‌های درخشان و طرح نظارت جامع است که طی جلسه امروز با مسئولان آموزشی ۶ استان عضو این قطب مورد بررسی و اصلاح قرار می‌گیرند.

وی به شرایط مورد نیاز از سوی آموزش و پرورش برای حذف کنکور اشاره کرد و ادامه داد: کنکور در شرایطی امکان حذف شدن دارد که آموزش و پرورش توان برگزاری آزمون‌های استاندارد مدرسه‌ای را داشته باشد و در حال حاضر آموزش و پرورش این آمادگی را داشته و آزمون‌ها نیز تا حد زیادی به استاندارد‌ها نزدیک است.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: طبق آمار‌های دریافتی ۸۵ درصد پذیرش‌های آموزش عالی از طریق سوابق تحصیلی بوده و تنها ۱۵ درصد پذیرش از طریق کنکور انجام می‌شود که در همین راستا برای حذف کنکور آموزش و پرورش آمادگی ایجاد شرایط مورد نیاز برای حذف کنکور را به طور کامل خواهد داشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=3083

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.