• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
6
حسنی، رتبه برتر کنکور انسانی:

تلاش مداوم و خستگی‌ناپذیری رمز موفقیت من در کنکور بود/ سطح سوالات کنکور ۱۴۰۲ دشوار بود

  • کد خبر : 5058
  • ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴
تلاش مداوم و خستگی‌ناپذیری رمز موفقیت من در کنکور بود/ سطح سوالات کنکور ۱۴۰۲ دشوار بود
مرضیه حسنی، رتبه ۷ کنکور انسانی: تلاش مداوم و خستگی ناپذیری رمز موفقیت من بود‌. بین رشته‌‌ی حقوق و رشته‌های دانشگاه فرهنگیان، یکی را انتخاب خواهم کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری رستا، سرویس مدارس، فاطمه‌زهرا طاهری‌تبار، کنکور۱۴۰۲ با انباشتی از لایحه‌ها و طرح‌های مختلف در حوزه سیاست‌گذاری، به اعلام نتایج اولیه رسید. سالی که با بخشنامه‌های وقت و بی‌وقتِ کنکوری، خود را به تیرماه کشاند و حالا در روزهای پایانی مرداد، قصه کنکور ۱۴۰۲ را به پایانی اولیه نزدیک کرد.
گفتگو با رتبه‌های برتر کنکور هر ساله، از جمله مهم‌ترین و جذاب‌ترینِ گفتگوها برای دانش‌آموزان کنکوری و خانواده‌های آنان است. با مرضیه حسنی، رتبه ۷ کنکور سراسری علوم انسانی به گفتگو پرداخته‌ایم. فارغ التحصیل دبیرستان فرزانگان قزوین، با شمردن روزهای کنکوری خود و تلاش مداوم برای کسب رتبه برتر در کنکور سراسری، به کنکوری‌های سال آینده، تقویت روحیه‌ی خستگی‌ناپذیری در خود را توصیه می‌کند.

تلاش و رقابت مداوم برای رسیدن به رتبه برتر
مرضیه حسنی، رتبه ۷ کنکور علوم انسانی سال ۱۴۰۲ با اشاره به رقابت موجود در مدرسه‌اش جهت رسیدن به رتبه برتر کنکور گفت: من هر روز برای کسب رتبه برتر مدرسه تلاش می‌کردم، دو عامل مهم «تست‌زنی» و «رقابت» در مدرسه در اثرگذاری تلاش من برای رسیدن به رتبه تک‌رقمی کنکور سراسری، بسیار موثر بوده است.
همچنین مرضیه حسنی، با اشاره به میزان مطالعه خود در رسیدن به رتبه تک رقمی کنکور سراسری، افزود: به طور معمول در روزهای مدرسه ۷ ساعت و در روزهایی که مدرسه تعطیل بود، ۱۰ تا ۱۲ساعت از زمان خود در شبانه‌روز را به مطالعه و تست‌زنی اختصاص می‌دادم.

سطح سولات کنکور ۱۴۰۲ دشوار بود
مرضیه حسنی، در پاسخ به سوال خبرنگار رستا، در خصوص سطح سوالات کنکور۱۴۰۲ گفت: درس ریاضی در کنکور امسال به مراتب سخت‌تر از سال‌های گذشته بود. سایر دروس نیز نسب به کنکور سال‌های گذشته، سطح بالاتری داشتند اما در مقایسه با ریاضی در سطح قابل قبول‌تری بودند.

سوالات آزمون‌های نهایی مفهومی و کنکوری طرح شده بودند
حسنی با ابراز نگرانی از دشواری آزمون‌های نهایی در سال ۱۴۰۲ ادامه داد: سطح سوالات امتحانات نهایی در مقایسه با سال‌های گذشته، تفاوتی جدی داشته است. سوالات این آزمون‌ها به صورت مفهمومی و کنکوری طرح شده بود و کار را برای دانش آموزان سخت کرد. مثلا بخش زیرنویس کتاب‌های درسی در آزمون‌های نهایی ۱۴۰۲ آورده شده بود. سوالات امتحانات نهایی باید بر مبنای استانداردهای کتاب‌های درسی طرح شود. در مسئله تصحیح برگه‌های این آزمون‌ها نیز باید یک نظارت جدی وجود داشته باشد.

حذف دروس عمومی از کنکور، اتفاق خوبی است
مرضیه حسنی با ابراز خرسندی از ترکیب نمره نهایی و نمره کنکور در سال ۱۴۰۲، افزود: حذف دروس عمومی، اتفاق خوبی بود. چرا که تست زنی دروس عمومی دشوار است؛ و باعث غفلت از نکات مهم و تخصصی می‌شود. برای مثال درسی مانند: ادبیات عمومی، تنها برای کنکور توسط دانش آموزان خوانده و بررسی می‌شد اما در کنکور امسال این درس حذف شده و شرایط بهتری برای داوطلبان به وجود آمده است.
همچنین حسنی با تاکید بر سطح بالای سوالات آزمون‌های نهایی، افزود: به جهت مفهومی شدن سوالات امتحانات نهایی، نوع نگاه تصحیح کنندگان اوراق امتحانی بسیار اهمیت دارد.

کنکوری‌ها، خسته و پشیمان نشوند
وی همچین در پایان با اشاره به اینکه بین دو رشته حقوق و رشته‌های دانشگاه فرهنگیان، یک رشته را انتخاب خواهد کرد، به کنکوری‌های سال آینده گفت:
بهترین گزینه در ابتدا توکل به خداوند است، سپس باید نهایت تلاش خود را برای نیل به اهدافی که دارید، به کار گیرید و لحظه‌ای پشیمان و خسته نشوید. من در لحظه‌هایی که خستگی به سراغم می‌آمد، با امید به روز اعلام نتایج کنکور و رها شدن از خستگی‌های ریز و درشت به مسیر خود ادامه دادم و تقویت روحیه خستگی‌ناپذیری را به همه کنکوری‌ها توصیه می‌کنم.

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=5058

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.