• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
7
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان:

تصویب طرحی خلاف دستور صریح رهبری در دستورکار مجلس قرار گرفته است

  • کد خبر : 3147
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
تصویب طرحی خلاف دستور صریح رهبری در دستورکار مجلس قرار گرفته است
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان طی نامه‌ای خطاب به رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی طرح مجلس برای جذب معلم از بین نیرو‌های حق‌التدریس و خرید خدمات را مغایر دستور صریح رهبر انقلاب دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، به نقل از دانشجو، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان طی نامه‌ای خطاب به علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی طرح مجلس برای جذب معلم از بین نیرو‌های حق‌التدریس و خرید خدمات را مغایر دستور صریح رهبر انقلاب دانست.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر علیرضا منادی
ریاست محترم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی
سلام‌علیکم
در سالیان اخیر یکی از فرمایشات پرتکرار و بااهمیت مقام‌معظم رهبری پیرامون مسائل آموزش‌وپرورش، نحوه جذب و استخدام معلمین می‌باشد. ایشان بار‌ها و بار‌ها خطاب به مجلس شورای اسلامی و دیگر دستگاه‌ها حل مسئله کمیت معلم را وابسته به کیفیت معلم دانسته‌است و تاکید داشتند که جذب معلم باید از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی صورت پذیرد ایشان در دیداری نیز خطاب به نمایندگان مجلس تاکید داشته‌اند.

“عزیزان مجلس سفارش می‌کنم این‌طور نباشد که یک‌جور تصویب کنند که مثلاً یک جمعی یک وقت بی‌حساب به شکل و برف انباری همین‌جور وارد آموزش‌وپرورش بشوند. این‌جور مصلحت نیست. هر کاری انجام می‌گیرد ورود معلمین باید از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی باشد. “.

اما باوجود تذکر شفاف و مستقیم رهبری که به نظر می‌رسد در پی جذب بسیار زیاد معلمان خرید خدمات حق‌التدریس و… قبل‌از سال ۱۳۹۲ براساس قانون تعیین تکلیف نیرو‌های حق‌التدریس، نهضت سوادآموزی و مربیان پیش دبستانی مصوب ۱۳۸۸ و اصلاحات بعدی صورت گرفت، متأسفانه شاهد آن هستیم که طرحی مشابه طرح گذشته و مخالف دستور صریح رهبری در مسیر تصویب در مجلس شورای اسلامی است و برخی نمایندگان بدون توجه به فرمایش و دستور مستقیم مقام‌معظم رهبری و بعضا برای افزایش سبد رای خود، درصدد تصویب قانون جذب برف‌انباری نیرو‌های حق‌التدریس و خرید خدمات و… بعد از سال ۱۳۹۲ در آموزش‌وپرورش هستند.

نظر به آنکه نیروی انسانی هر جامعه از اساسی‌ترین ارکان و عناصر محرک تحولات اجتماعی و عامل پیشرفت آن جامعه است، تحقق این سرمایه اجتماعی ارزشمند در گرو ایجاد بستر مناسبی است که بتواند زمینه تربیت افراد را فراهم آورد. این مسئله چنین ضرورتی را بیان می‌دارد که آموزش‌وپرورش به‌عنوان مهم‌ترین متولی امر تربیت هر کشور ناظر بر این هدف می‌بایست در وهله اول پیرامون مساله تامین نیروی انسانی شایسته به‌خصوص معلم تراز، تدبیر صوابی داشته باشد. طرح‌هایی با سازوکار برگزاری آزمون داخلی میان برخی نیرو‌ها که با جذب‌های برف انباری و صرفاً کمی بدون توجه به کیفیت نیروی انسانی، سن، مدرک تحصیلی و نیاز آموزش‌وپرورش در مناطق صورت می‌پذیرد که نه‌تن‌ها درپی برطرف کردن مشکل کمبود معلم نیستند بلکه ضمن این‌که فرصت پذیرش و تربیت معلمان با کیفیت را نیز در بلندمدت می‌بندد، به‌نظر می‌رسد اسباب ضربه‌ای جبران‌ناپذیر بر پیکره نظام تعلیم‌وتربیت کشور را فراهم می‌سازند که می‌تواند سالیان سال گریبان‌گیر تحول بنیادین در این عرصه شود.

قطعا مشکل کمبود نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش یکی از اصلی‌ترین مسائل فعلی وزارت آموزش‌وپرورش می‌باشد که باید منطبق بر فرمایشات مقام‌معظم رهبری و تصویب قانون خاص جذب و تربیت‌معلم و نگاهی آینده‌پژوهانه تدبیر صحیح صورت پذیرد.

در همین راستا شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان ضمن درخواست رد طرح موجود با محوریت برگزاری آزمون داخلی، آمادگی خود را جهت اعلام طرح‌های پیشنهادی خود ناظر بر تأمین باکیفیت و با ضابطه معلم در نظام تعلیم‌وتربیت کشور محضر نمایندگان محترم کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس شورای اسلامی اعلام می‌دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=3147

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.