• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
12

تشکر یونیسف از ایران بدلیل حمایت از پناهندگان و دانش‌آموزان افغانستانی

  • کد خبر : 2098
  • ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۴
تشکر یونیسف از ایران بدلیل حمایت از پناهندگان و دانش‌آموزان افغانستانی
رابین ناندی، نماینده صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) گفت: از دولت جمهوری اسلامی ایران به خاطر حمایت از پناهجویان افغانستانی تشکر می کنیم و این را بارها در سطح بین‌المللی اعلام کرده‌ایم که کشور ایران با توجه به تحریم‌ها و بدون دریافت کمک از سازمان‌های بین‌المللی از پناهجویان افغانستانی حمایت کرده و در زمینه آموزش کودکان پناهنده و کودکان با نیازهای ویژه گام‌های مؤثری برداشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، به نقل از ایسنا، مهدی فیاضی، در دیدار با نماینده صندوق کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) در جمهوری اسلامی ایران و نماینده وزارت امور خارجه، ضمن تشکر از حمایت‌های آن نهاد بین المللی از کودکان پناهنده افغانستانی و ارتقای کیفیت آموزش، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران، در بعضی زمینه‌ها اولویت‌هایی را با یونیسف در نظر دارد که یکی از آن‌ها موضوع «خانواده» و «کودک» است. روشنگری در زمینه پیامدهای اجتماعی «تک والدینی» و «تک فرزندی» از جمله مسائلی است که باید بر آن تأکید شود.

وی افزود: اولویت ایام پساکرونا، کودکان، سواد رسانه و سواد مجازی است که باید تلاش شود تا کودکان از آسیب‌های فضای مجازی مصون مانده و از فواید آن بهره‌مند شوند. از آن جایی که این کودکان، مردان و زنان آینده جوامع خواهند بود، باید نسبت به آینده آن ها دید وسیعی داشته باشیم، لذا ضروری است؛ «آینده پژوهی» در اولویت قرار گیرد.

فیاضی ادامه داد: از یونیسف انتظار داریم در کنار پروژه‌های عملیاتی که در ایران دارد، یک پروژه «گفتمان‌سازی» را تعریف کند، این گفتمان سازی هزینه عملیاتی ندارد اما رفتار خیلی از جوامع را می‌تواند اصلاح کند. به عنوان نمونه «مصونیت بخشی به کودکان از جنگ و تحریم» را باید به گفتمان رایج بین‌المللی تبدیل کنیم تا بتوانیم از کودکان در برابر تحریم‌های ظالمانه حمایت کنیم.

رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور ادامه داد: کودکانی که در یمن در اتوبوس اردوی دانش‌آموزی، بمباران شدند؛ هیچ سخنگویی ندارند، هیچ حافظ منافعی ندارند، این کودکان مظلوم، سیاسی نیستند، یونیسف می‌تواند اعلام برائت از این رفتارها داشته باشد و در برابر این رفتارهای خصمانه، حمایت خود را از کودکان ابراز دارد.

وی در خصوص حمایت از کودکان آواره و پناهجو گفت: حمایت یونیسف از پناهجویان افغانستانی و دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه، مدارس محروم و کم برخوردار یک جلوه‌ درخشان و اقدام انسانی و وظیفه ذاتی یونیسف را به نمایش گذاشت.

رییس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور تصریح کرد: در تفاهم نامه سال ۲۰۲۲ میلادی، موضوع «حمایت از آموزش کودکان پناهنده و دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه» را می‌توانیم کما فی السابق در دستور کار قرار دهیم.

در ادامه این دیدار، رابین ناندی،نماینده صندوق کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) در جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: یونیسف، حامی کودکان و نوجوانان است و در حال حاضر با ۹ وزارتخانه در جمهوری اسلامی ایران، در قالب۱۴ برنامه، همکاری می‌کند.

وی افزود: هدف یونیسف، حمایت از کودکان است که بتوانند رشد خوبی داشته و در آینده موفق شوند و وارد رفتارهای پرخطر نشوند. در اولویت دادن به کودکان محروم و کودکانی که بیشتر از بقیه در معرض خطر قرار دارند؛ کاملاً با شما همراه هستیم.

ناندی با اشاره به این که یونیسف، هیچ تفاوتی بین کودکان کشورهای مختلف، قائل نیست؛ ادامه داد: تحریم نباید هیچ اثر منفی روی کودکان داشته باشد و در این چند سال این را با صدای بلند گفته‌ایم و مستندسازی کرده‌ایم.

وی درخصوص حمایت جمهوری اسلامی ایران از پناهجویان افزود: از دولت جمهوری اسلامی ایران به خاطر حمایت از پناهجویان افغانستانی تشکر می کنیم و این را بارها در سطح بین‌المللی اعلام کرده‌ایم که کشور ایران با توجه به تحریم‌ها و بدون دریافت کمک از سازمان‌های بین‌المللی از پناهجویان افغانستانی حمایت کرده و در زمینه آموزش کودکان پناهنده و کودکان با نیازهای ویژه(استثنایی)گام‌های مؤثری برداشته است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، ناندی در خصوص تداوم همکاری‌ها بیان کرد: یونیسف، علاقه مند به همکاری بیشتر با وزارت آموزش و پرورش است. با توجه به تحولات اخیر کشور افغانستان و رشد جمعیت دانش‌آموزان پناهجو در مدارس، یونیسف آمادگی خود را برای ارائه خدمات بیشتر به دانش‌آموزان پناهجو و محروم اعلام می‌دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=2098

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.