• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
5

تربیت معلم خصوصی؛ راهکار یا انحصار؟!

  • کد خبر : 5944
  • ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
تربیت معلم خصوصی؛ راهکار یا انحصار؟!
دفتر تحکیم وحدت در نامه‌ای خطاب به حدادعادل نوشت: به تازگی خبری مبنی بر اظهارات جنابعالی به عنوان ریاست هیات امنای کانون مدارس اسلامی مبنی بر تاسیس دانشگاه غیر دولتی تربیت معلم منتشر شده است که بدون توضیح دلایل مفصل رسیدن به چنین تصمیمی، بیش از هر چیز موجب تعجب گردید!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، دفتر تحکیم وحدت در نامه‌ای خطاب به غلامعلی حدادعادل نوشت: به تازگی خبری مبنی بر اظهارات جنابعالی به عنوان ریاست هیات امنای کانون مدارس اسلامی مبنی بر تاسیس دانشگاه غیر دولتی تربیت معلم منتشر شده است که بدون توضیح دلایل مفصل رسیدن به چنین تصمیمی، بیش از هر چیز موجب تعجب گردید!

در همایش مربوطه، مطرح نمودید که این دانشگاه تحت لوای کانون مدارس اسلامی تاسیس می گردد و هدف ایجاد چنین مجموعه ای را، رفع احتیاجات و تامین معلمان مدارس اسلامی و آموزش و پرورش دانسته اید. حال آن که خود این ایده درخور قید سوالات و یادآوری نکاتی است

متن نامه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای غلامعلی حداد عادل 
سلام علیکم

به تازگی خبری مبنی بر اظهارات جنابعالی به عنوان ریاست هیات امنای کانون مدارس اسلامی مبنی بر تاسیس دانشگاه غیر دولتی تربیت معلم منتشر شده است که بدون توضیح دلایل مفصل رسیدن به چنین تصمیمی، بیش از هر چیز موجب تعجب گردید!

در همایش مربوطه، مطرح نمودید که این دانشگاه تحت لوای کانون مدارس اسلامی تاسیس می گردد و هدف ایجاد چنین مجموعه ای را، رفع احتیاجات و تامین معلمان مدارس اسلامی و آموزش و پرورش دانسته اید.
حال آن که خود این ایده درخور قید سوالات و یادآوری نکاتی است.

قطعا مستحضرید که روح حاکم بر قانون اساسی و اصول مندرج در آن مبتنی بر مبانی مقبول جمهوری اسلامی، ایجاب می کند که عدالت آموزشی در همه سطوح به ویژه در سیستم آموزش عالی گسترده شود. امری که خود شما نیز به آن واقفید.

حال، تربیت معلم برای مدارس اسلامی، کجای این معادله و متناسب با هدف شما و ما مبتنی بر تقویت سیستم تربیت و پررنگ شدن عنصر پرورش در نظام اموزش و پرورش است؟
 
ایجاد دانشگاه خصوصی حتی اگر برای رفع مسائل موجود در سیستم آموزش و پرورش و جهت تربیت نیروی انقلابی باشد، به نوبه خود محل بحث است. دانشگاه های تربیت معلم رسالتشان از ابتدا تقویت نیروی مومن و متعهد جهت پوشش و فراگیری تربیت و آموزش در همه سطوح و گستره کشور بوده است. حال اگر خلایی در پیاده کردن این رسالت مشاهده می شود، منطق حکم می کند که به جای تاسیس نهاد رقیب و این نوع جداسازی، به رفع موانع و خلاهای موجود پرداخته شود. مگر جنابعالی انقدر از خروجی دانشگاه های تربیت معلم دولتی ناامید شده اید که قصد دارید این ایده را در فضای مستقلی پیاده کنید؟

اگر دغدغه ارتقای امر تربیت و عدالت آموزشی را دارید نیاز است به این دو نکته توجه داشته باشید اولا در پی تاسیس این دانشگاه، مگر چه تعداد معلم تربیت خواهد شد که بتواند گستره مدارس کشور آن هم در مناطق مختلف را در برگیرد؟ در همایشی که این نکات را ذکر کرده اید، بحث مدارس کم برخوردار از جانب شما به عنوان یک دغدغه قابل توجه مطرح شده است.

حال آن که باید دانست چند درصد از خروجی های دانشگاه خصوصی تربیت معلم، به مدارس کم برخوردار تعلق می گیرد؟ و نکته دوم ان که افراد ساکن در مناطق مختلف چه فرصتی جهت تحصیل در ان دانشگاه خواهند داشت؟ 
قطعا به خلاها و دغدغه های موجود درمسئله تربیت معلم، توجه داشته و داریم. مسائلی که می تواند موجب وقوع تحولاتی در این فضا باشد اما مبتنی بر نکات شما، پیشنهاد می کنیم به جای تدبیر جهت تاسیس دانشگاه خصوصی، برای تامین معلمان مدارس اسلامی و آموزش و پرورش، عزمتان را بر تقویت دانشگاه های تربیت معلم قرارداده و از اتخاذ چنین تصمیمی خودداری نمایید. 

والسلام علی من التبع الهدی

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=5944

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.