• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7

تدوین آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان در ایستگاه پایانی

  • کد خبر : 2783
  • ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۰:۱۵
تدوین آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان در ایستگاه پایانی
محمد وحیدی، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی درباره آخرین جزئیات تدوین آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان، گفت: چندین جلسه تخصصی به ریاست وزیر آموزش و پرورش با حضور نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه، سازمان اداری و استخدامی کشور، وزارت آموزش و پرورش برای تدوین آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان برگزار شد. مجموع امتیازات دیده شده برای کسب رتبه مختلف یک هزار امتیاز است. معلمان حائز رتبه تا ۵۰۰ امتیاز آموزشیار معلم، مربی معلم حداقل ۵۰۰ امتیاز، استادیار معلم حداقل ۶۵۰ امتیاز، دانشیار معلم حداقل ۷۵۰ امتیاز، استاد معلم ۹۰۰ امتیاز می‌شوند.

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، به نقل از خانه ملت، محمد وحیدی درباره آخرین جزئیات تدوین آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان، گفت: یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که در فرآیند اجرایی شدن قانون رتبه بندی معلمان وجود دارد، بحث تدوین آیین نامه اجرایی آن است که دو نفر از اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس نیز در کمیته تدوین آیین نامه اجرایی این قانون به عنوان عضو ناظر حضور داشتند.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس با بیان اینکه چندین جلسه تخصصی به ریاست وزیر آموزش و پرورش با حضور نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه، سازمان اداری و استخدامی کشور، وزارت آموزش و پرورش برای تدوین آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان برگزار شد، افزود: تا به امروز ۲۵ مرتبه آیین نامه اجرایی با اعمال اصلاحات مد نظر بازنویسی و ویرایش و تا حد زیادی دغدغه‌هایی که معلمان داشتند در آیین نامه لحاظ شد.

وی با یادآوری اینکه با متخصصان آیین نامه نویسی که در امر ارتقا خبره بودند نیز جلسه برگزار شد، ادامه داد: تلاش ما این بود که شاخص‌ها کاملا بر اساس شایستگی معلمان در نظر گرفته شود و این روند تدوین آیین نامه به مسیر ارتقا و هیأت جذب دانشگاه‌ها نیانجامد.

وحیدی با یادآوری اینکه مجموع امتیازات دیده شده برای کسب رتبه مختلف یک هزار امتیاز است، گفت: به این دلیل که رتبه بندی پیش از این وجود نداشته است، دو مرحله «تطبیق» و «ارتقا» در قانون دیده شد و به این ترتیب هر معلمی در  همان ابتدا بر اساس امتیازات اخذ شده رتبه بندی می‌شود و پس از ۵ سال نیز ارتقا می‌گیرد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مرحله تطبیق رتبه‌بندی معلمان بسیار اهمیت دارد، چراکه در این مرحله تمامی معلمان در همان ابتدا بر اساس ۴ شاخصه «شایستگی‎‌های عمومی»، «شایستگی‌های تخصصی»، «شایستگی‌های حرفه‌ای» و «تجربه معلم» رتبه بندی می‌شوند؛ به این ترتیب که شایستگی عمومی ۳۰۰ امتیاز، شایستگی تخصصی ۲۶۰، شایستگی حرفه‌‌ای  ۲۴۰ امتیاز و تجربه تا ۲۰۰ امتیاز کسب می‌کنند.

وی یادآور شد: بر همین اساس معلمان حائز رتبه تا ۵۰۰ امتیاز آموزشیار معلم، مربی معلم حداقل ۵۰۰ امتیاز، استادیار معلم حداقل ۶۵۰ امتیاز، دانشیار معلم حداقل ۷۵۰ امتیاز، استاد معلم ۹۰۰ امتیاز می‌شوند.

عضو کمیسیون آموزش،  تحقیقات و فناوری مجلس اضافه کرد: پیش از این، در بسیاری از موارد مصادیق عملکردی به نحو دیگری بود که تلاش بسیاری برای اعمال نظر معلمان از جانب نمایندگان مجلس در کمیته تدوین آیین نامه صورت گرفت و آیین نامه اصلاح شد. در حال حاضر نیز این آیین نامه در  اختیار دولت بوده و تقریبا نهایی شده و باید به تصویب هیأت دولت برسد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=2783

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.