• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
10

تجمع داوطلبان در اعتراض به تاثیر قطعی معدل در کنکور۱۴۰۲

  • کد خبر : 3113
  • ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۲
تجمع داوطلبان در اعتراض به تاثیر قطعی معدل در کنکور۱۴۰۲
جمعی از داوطبان کنکور ۱۴۰۲ ظهر ۲۸ تیرماه نسبت به غربالگری ضعیف و ترازدهی بی‌ثمر امتحانات نهایی معترض بوده و مقابل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور تجمع کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، به نقل از ایسکانیوز، جمعی از داوطبان کنکور ۱۴۰۲ ظهر امروز ۲۸ تیرماه در اعتراض به مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی و تاثیر قطعی معدل در آزمون سراسری، مقابل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور تجمع کردند.

داوطلبان شعارهایی مانند «مصوبه جدید نمی‌خواهیم»، «پول ترمیم، از کجا از کجا»، «تاثیر قطعی کنکور، فاجعه به چه بهایی» و «حذف دروس عمومی، یعنی شکاف فرهنگی» سر داده و به صورت مسالمت آمیر نسبت به تاثیر قطعی معدل در کنکور ۱۴۰۲ اعتراض کردند.

داوطلبان نسبت به غربالگری ضعیف و ترازدهی بی‌ثمر امتحانات نهایی معترض بوده و بر این باورند به گفته مسئولان آموزش و پرورش و سازمان سنجش، حداقل ۲۵ هزار نفر معدل ۲۰ در کشور وجود دارد و رتبه‌بندی آنان با نمرات نهایی میسر نیست و در هر صورت باید کنکور برگزار شود، ملاک قرار دادن امتحانات نهایی منجر به نابودی آینده علمی کشور می‌شود.

این افراد بر این باورند که در صورت اجرا شدن تاثیر قطعی معدل در کنکور، جوانان مستعد و کوشای قشر متوسط و ضعیف از شایسته‌گزینی تحصیلی ناامید شده و به سمت فساد کشیده می‌شوند.

داوطلبان با در دست داشتن پلاکارد سناریوی برگزاری چند باره امتحانات نهایی را برای دولت پرهزینه خوانده و وقوع تقلب در امتحانات نهایی را با توجه به تراکم دانش‌آموزان را دور از رهن نخواندند.

حاضران در این تجمع معتقدند که بر اساس مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، مافیا از بین سوالات تستی کنکور از بین نمی‌رود و نافذ تر می‌شود. همچنین مافیای تشریحی و ترمیم معدل نیز ایجاد خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، مصوبه «تکمیل و اصلاح موادی از سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی(پس از پایان متوسطه)» ۱۵ تیرماه ۱۴۰۰ مصوب شده و سرانجام ۲۵ تیر ۱۴۰۱ توسط رئیس جمهور ابلاغ شد. بر اساس این مصوبه «حذف دروس عمومی»، «تاثیر قطعی سوابق تحصیلی»، «حذف زیرگروه ها» و «برگزاری دو بار در سال» در کنکور ۱۴۰۲ اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=3113

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.