• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
10

تجمع اعتراضی دانشجومعلمان در واکنش به مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی

  • کد خبر : 721
  • ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱:۰۱
تجمع اعتراضی دانشجومعلمان در واکنش به مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی + تصاویر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، ظهر امروز، ۱۵ تیرماه ۱۴۰۰، دانشجومعلمان و معلمان در اعتراض به اقدامات شورای عالی انقلاب فرهنگی برای حذف و تضعیف دانشگاه فرهنگیان مقابل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تجمع کردند.

تجمع‌کنندگان در اعتراض به مطرح شدن آیین‌نامه «نحوه مشارکت دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و حوزه‌های علمیه در تربیت منابع انسانی آموزش و پرورش»  و «آیین‌نامه گواهینامه صلاحیت معلمی» مسائلی را عنوان کرده و این آیین‌نامه‌ها را مغایر با اسناد بالادستی و به‌ویژه سیاست‌های کلان ابلاغی مقام معظم رهبری دانسته و خواستار جلوگیری از تصویب آنها شدند.

دانشجومعلمان و نومعلمان معتقد بودند این آیین‌نامه‌ها آورده‌ای جز از بین بردن تربیت معلم و ضربه به پیکره نظام تعلیم و تربیت نخواهد داشت و از مسئولان خواستند با استفاده از ظرفیت کارشناسی دلسوزان تربیت معلم و نیروهای بدنه انقلاب آیین‌نامه‌ای در راستای حمایت از دانشگاه‌های تربیت معلم تدوین و تصویب کنند.

قائم پناه از دانشجومعلمان بسیجی در این تجمع بیان داشت: در روزهای پایانی دولتی هستیم که عزت ما را فروخت و حتی از فروش معلم و مدرسه دریغ نکرد. دولت تمام همت خود را جمع کرده تا آخرین ضربه را بر پیکره نظام تعلیم و تربیت بزند. وی با بیان اینکه هیج منطق و استدلالی پشت این طرح‌ها نیست، گفت: آموزش و پرورش ما تبدیل به یک بنگاه اقتصادی شده است.

حمید رفیعی از معلمان فعال در بسيج دانشجویی در خلال این اجتماع تاکید کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید بر اساس مرّ قانون عمل کند. اگر قرار باشد خلاف مر قانون، هویت دانشگاه فرهنگیان گرفته شود، و این دانشگاه تضعیف شود، اساسا دانشجومعلم و نومعلم جلوی این اتفاق خواهد ایستاد.

او همچنین در صحبت‌های خود متذکر شد: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی باید پاسخگو باشد. شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار است تحولات مهم را رقم بزند. انتطار می‌رود تصمیمات جدی‌تر و دقیق‌تری داشته باشد.

و در ادامه افزود: حرف ما صریح و روشن است؛ تازمانی که قرار باشد شورای عالی آموزش و پرورش بدون نظر کارشناسی و بدون استفاده از نظر نخبگان تصمیم بگیرد، ما با این قضیه مخالف خواهیم بود. امیدواریم این مصوبه از طرح شورا خارج شود تا بتوانیم درخصوص آن صحبت کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=721

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.