• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
12

تاسیس یک مرکز دانشگاه فرهنگیان در منطقه آزاد اروند

  • کد خبر : 690
  • ۰۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
تاسیس یک مرکز دانشگاه فرهنگیان در منطقه آزاد اروند
نائب(دوم) رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش در آبادان با کمبود ۵۰۰ معلم مواجه است و راه اندازی مراکز دانشگاه فرهنگیان در منطقه آزاد می‌تواند کمک خوبی برای تامین معلمان مورد نیاز باشد. ۴ هزار هکتار زمین برای ساختمان دانشگاه فرهنگیان با کمک خیران درنظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی رستا، حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور در منطقه آزاد اروند گفت: خوزستان از استان‌های بزرگ کشور است که برای جبران کمبود معلم آن، پذیرش دانشجو در مراکز وابسته دانشگاه فرهنگیان در آبادان و خرمشهر را در دستور کار داریم.

خنیفر با اشاره به سهمیه کنکور برای پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان گفت: امسال ۲۵ هزار نفر سهمیه به این مراکز آموزشی اختصاص داده شده است که ۲۰ هزار نفر آن برای دانشگاه فرهنگیان است، از مجموع پذیرش ۸۰ هزارنفری که در دانشگاه‌های کشور وجود دارد، ۲۰ هزار نفر آن برای دانشگاه فرهنگیان است.

سید محمد مولوی، نائب(دوم) رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: در آبادان آموزش و پرورش با کمبود ۵۰۰ معلم مواجه است و راه اندازی مراکز دانشگاه فرهنگیان در منطقه آزاد می‌تواند کمک خوبی برای پرورش معلمان مورد نیاز باشد.

مولوی از اختصاص ۴ هزار هکتار زمین برای ساختمان دانشگاه فرهنگیان با کمک خیران در این منطقه خبر داد و خاطر نشان کرد: با تفاهم نامه‌ای که با منطقه آزاد اروند آبادان خواهیم داشت تربیت معلم تعطیل شده آبادان را بار دیگر احیا خواهیم کرد.

طبق آنچه که در این جلسه مصوب شد، دانشگاه فرهنگیان منطقه آزاد اروند مهرماه امسال آماده ورود دانشجویان کنکوری است که خواهان ورود به این دانشگاه هستند.

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=690

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.