• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
5

«بیازما» بستری برای آموزش و یادگیری در هر زمان/ معلم رباط کریمی با ایجاد بستر آزمایشگاه مجازی برگزیده الف‌تا شد

  • کد خبر : 4909
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
«بیازما» بستری برای آموزش و یادگیری در هر زمان/  معلم رباط کریمی با ایجاد بستر آزمایشگاه مجازی برگزیده الف‌تا شد
علی کرمی، برگزیده بخش تک‌ایده‌ها و تجارب تحولی رویداد بین‌المللی الف‌تا در گفتگو با خبرنگار رستا گفت: آزمایش‌های کتاب درسی به دلیل عدم وجود آزمایشگاه و امکانات کافی در مدرسه، به مجموعه‌ای از تئوری‌های خسته‌کننده برای دانش آموزان تبدیل شده بود، با ایجاد «بیازما» آزمایشگاهی مجازی را همراه با سرگرمی به دانش آموزان هدیه دادیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، نفیسه خاک‌سفیدی: رویداد بین‌المللی الف‌تا در تابستان امسال در مصلای امام خمینی تهران با هدف جمع‌آوری ایده‌های تحولی مدارس و معلمان که برای اولین‌بار در قالب بین‌المللی در ساختار تعلیم و تربیت رسمی کشور برگزار شد.
رویداد الف‌تا در اولین دوره برگزاری خود پذیرای ۳۶۰ واحد آموزشی دولتی و غیردولتی و همچنین در بخش تک‌ایده‌ها و تجارب تحولی نیز در میزهای تخصصی میزبان ۱۴۷ معلم و مدرسه بود.

علی کرمی، معلمی در رباط کریم استان تهران است که عدم وجود امکانات کافی برای انجام دادن آزمایش‌های کتاب درسی، ایده‌ای خلاقانه را در خاموشی امکانات این مدرسه، در ذهن او روشن کرد. برنامه کاربردی «بیازما» ایده‌ و تجربه‌ای خلاقانه است که این معلم را در شمار تجارب برتر و برگزیده رویداد بین‌المللی الف‌تا قرار داد.

یادگیری با طعم سرگرمی در «بیازما»

رباط کریم، در شمار مناطق محروم از جهت امکانات آموزشی در استان تهران است. در کنار کمبود امکانات مختلف در مدرسه، متوجه امکانات محدود برای انجام آزمایش‌های کتاب‌های درسی شدم. این موضوع موجب بی‌رغبتی دانش آموزان برای درک مطالب درسی شده بود و حفظ تئوری‌وار آزمایش‌ها برای آن‌ها کاری بیهوده به حساب می‌آمد.

تصمیم بر این گرفتیم، آزمایشگاهی را به صورت مجازی با دیگر همکارانم ایجاد کنیم تا از طریق این بستر، دانش‌آموزان با مشاهده فیلم آزمایش‌های کتاب درسی را مشاهده کنند. ما پلتفرم( برنامه کاربردی) را با عنوان «بیازما» را پس از یک‌سال پیگیری، راه‌اندازی کردیم.
«بیازما» با عنوان یادگیری با طعم سرگرمی، معرفی شد. امکانات زیادی در بیازما برای دانش آموزان وجود دارد، که عبارت‌اند از؛ مشخص کردن تعداد تمرین‌ها برای یادگیری کامل مطالب درسی، وجود ایده‌های مختلف همراه با سوالات جدید متناسب با هر درس، شبیه‌سازهای فضای آموزشی آزمایشگاه توسط دانش آموز و استفاده از تجهیزات آزمایشگاه. در این برنامه کاربردی، دانش آموزان را به این باور می‌رسانیم که؛ فرقی ندارد دانش آموزان در چه مکانی هستند و چه امکاناتی را در دسترس دارند، بیازما در هر زمان در دسترس است تا مطالب جدید و جالبی برای یادگیری همراه با سرگرمی به آن‌ها هدیه دهد.

الف‌تا به دیده شدن «بیازما» کمک کرد

رویداد الفتا، اتفاقی نو بود و بستر خوبی برای دیده شدن «بیازما» بود. الف‌تا به دیده شدن این بستر مجازی کمک کرد؛ البته پیش از این رویداد نیز در جشنواره‌ا‌ی دیگر بیازما به عنوان الگوی برتر تدریس خلاقانه معرفی شد.
بیازما، قابلیت اجرا بر روی گوشی و دسکتاپ را دارد. مطالب در بخش‌های مختلف پایه‌های تحصیلی به صورت متنوع دسته‌بندی شده‌اند، همچنین دانش آموزان امکان پرسش و پاسخ مستقیم از دبیر همراه خود را نیز در بیازما دارند.

«بیازما» امکانی که در بی‌امکانی مناطق محروم، فراموش می‌شود

بیازما، بستری مناسب برای دیگر مناطق کم‌برخودار کشور است. همچنین در مدارسی که به علت نبود آزمایشگاه، آزمایش‌های کتاب درسی انجام نمی‌شود، یاری‌رسان است. این پلتفرم(برنامه کاربردی) در جهت تثبیت یادگیری و کمک به درک محتوای درسی دانش آموزان کمک شایانی را انجام می‌دهد. البته با وجود این بسترهای مجازی کاربردی در دوران ویروس کرونا، دانش‌آموزان مناطق محرومی چون استان سیستان و بلوچستان از دسترسی به فضای مجازی و یا ابزارهای رسانه‌ای چون تلفن‌همراه و… محروم بودند. همچنان نیز این مسئله وجود دارد و باید امکان استفاده از این برنامه‌ها برای همه دانش آموزان کشور به وجود آید.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=4909

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.