• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
11

بودجه دانشگاه فرهنگیان بدون تغییر در مصوبه کمیسیون تلفیق/افزایش کسر از حقوق دانشجومعلمان در سال آینده

  • کد خبر : 2140
  • ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۸
بودجه دانشگاه فرهنگیان بدون تغییر در مصوبه کمیسیون تلفیق/افزایش کسر از حقوق دانشجومعلمان در سال آینده
بر اساس گزارش مصوبه نهایی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱، بودجه دانشگاه فرهنگیان که با رشد حدود ۶۹ درصدی درآمد اختصاصی در لایحه ۱۴۰۱ همراه است، بدون تغییر باقی ماند و به تعبیری شاهد افزایش کسر از حقوق دانشجومعلمان در سال آینده خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، بر اساس گزارش مصوبه نهایی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۱، اعتبارات دانشگاه فرهنگیان که با رشد ۶۹ درصدی درآمد اختصاصی خود در لایحه ۱۴۰۱ همراه است، بدون تغییر باقی مانده است. پیش‌تر اعضای کمیسیون آموزش مجلس از ارائه پیشنهاد جهت تعیین میزان درآمد اختصاصی دانشگاه فرهنگیان به کمیسیون تلفیق بودجه خبر داده بودند که این اتفاق در سایه‌ی طرح‌های پرچالشی مانند رتبه‌ بندی معلمان در مجلس گم شد.

افزایش درآمدهای اختصاصی دانشگاه فرهنگیان که در لایحه بودجه ۱۴۰۱ به دو هزار و ۷۴۳ میلیارد تومان رسیده است که بیش از ۶۴ درصد از این اعتبار یعنی هزار و ۷۶۸ میلیارد تومان آن از محل درآمدهای اختصاصی دانشگاه فرهنگیان که همان کسر از حقوق دانشجومعلمان است، محول شده است.

با توجه به تبصره‌ی ماده شش قانون متعهدین خدمت در آموزش و پرورش، مصوب مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۶۹، کسورات دانشجومعلمان باید مطابق با ارائه خدمات خوابگاهی و شبانه روزی باشد.

با استناد به این تبصره، هیچ عنوانی با موضوع تعیین میزان درصد برای کسر از حقوق متعهدین خدمت وجود ندارد و مصوبه‌ی کسر ۲۰ درصد از حقوق دانشجومعلمان که توسط هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان در ایام کرونا، در شرایطی که آموزش در دانشگاه به صورت مجازی دنبال می‌شد و هیچ گونه خدمات رفاهی از قبیل خوابگاه، غذا و… ارائه نمی‌گردید نه تنها دور از عدالت بلکه غیرقانونی است.

با توجه به فرصت ۱۰ روزه‌ی نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت ثبت پیشنهادات خود درباره‌ی مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی، انتظار می‌رود روشنگری و شفافیت درآمد اختصاصی دانشگاه فرهنگیان به مصوبات بودجه ی ۱۴۰۱ اضافه شود.

ادامه‌دار شدن افزایش درآمدهای اختصاصی دانشگاه فرهنگیان بدون افزایش اعتبارات عمومی آن در بودجه و ارائه ندادن جزئیات دقیق محل تامین اعتبارهای عمومی این دانشگاه، مسئله‌ای است که شفافیت در بودجه‌ی دولت را نشانه گرفته است، باید دید تا آنموقع در بر چه پاشنه‌ای خواهد چرخید.

پایگاه خبری تحلیلی رستا پیگیر مطالبات دانشجومعلمان و معلمان می‌باشد‌.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=2140

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. جای تاسف هست غذای دانشگاه فرهنگیان طبق کسور۴۵درصدی از حقوق دانشجویان به نرخ آزاد حساب می شود درحالی که سایر دانشگاه ها پرسی ۳هزارتومان می باشد وحتی دانشجویان تربیت دبیر شهید رجایی تهران هم مثل دانشگاه فرهنگیان نیست.دردانشگاه فرهنگیان حتی پول غذایی را که نمیخوری باید بدهی.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.