• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6
قالیباف:

به‌کارگیری نیروهای بازنشسته آموزش و پرورش غیرقانونی است

  • کد خبر : 3337
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
به‌کارگیری نیروهای بازنشسته آموزش و پرورش غیرقانونی است
محمدباقر قالیباف،رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به کارگیری نیروهای بازنشسته آموزش‌و‌پرورش مغایر با قوانین است و باید به این مسئله رسیدگی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، به نقل از ایسنا،  حجت الاسلام جواد نیک‌بین در تذکری شفاهی در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به خودم و سایر نمایندگان توصیه می‌کنم که به وضعیت آموزش و پرورش توجه داشته باشند چرا که آینده کشور در دست دانش آموزان است و ما برای این‌که دانش آموزان قابل قبولی داشته باشیم نیاز به بکارگیری نیروهای قوی در عرصه آموزش و پرورش داریم. نگاه ما به حوزه آموزش و پرورش باید تغییر کند و با نگاه متعالی به این حوزه بنگریم چرا که توسعه کشور به اصل آموزش و پرورش باز می‌گردد.

وی در ادامه اظهار کرد: حدود دو سال و پنج ماه از عمر مجلس شورای اسلامی می‌گذرد و ما از روز اول وعده شفافیت را به مردم دادیم. مجلس قول داد تا شفافیت را در قالب قانون به اجرا در بیاورد. بنده نیز بارها و بارها در خصوص تحقق شفافیت در صحن مجلس تذکر دادم اما به نظر می‌رسد اکنون شفافیت به نوش دارو پس از مرگ سهراب تبدیل شده است چرا که در حال اتمام سال سوم عمر مجلس شورای اسلامی هستیم اما هنوز شفافیت اجرایی نشده است.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز مردم منتظر اجرایی شدن شفافیت هستند و زمانی که از ما می‌پرسند که شفافیت به کجا رسید ما پاسخی ندادیم می‌گوییم در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است اما مشخص نیست کی اجرایی شود. مردم باید سنگ محکی برای ارزیابی نمایندگان در دوره بعد داشته باشند. آبان‌ماه ۱۴۰۱ به نیمه رسید و انتظار می‌رود رئیس مجلس و هیات رئیسه پیگیری جدی در خصوص اجرای شفافیت داشته باشند.

وی اضافه کرد: این روزها شنیده شده است که آموزش و پرورش بازنشستگان را به خدمت مجدد دعوت می‌کند مگر ما کم جوان لیسانس و فوق‌لیسانس از دانشگاه‌های معتبر داریم که امروز شغل ندارند؟ چرا از این نیروها در آموزش و پرورش استفاده نمی‌شود.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی در بحث شفافیت وظیفه خود را انجام داد و این طرح در مجلس به تصویب رسید و اشکالات شورای نگهبان نیز اعاده شد و نظر مجلس نیز در خصوص آن اعلام شد. اکنون در خصوص موارد اختلافی به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفته است از همین جا تقاضا دارم که زودتر مجمع این طرح را در دستور قرار داده و با سرعت در خصوص آن تصمیم‌گیری کند. همه بخش‌ها در تحقق این امر موثر هستند. در بحث این‌که گفتید بازنشسته‌ها نیز فرا خوانده شده‌اند قطعا فراخوانده شدن بازنشسته‌ها برای خدمت مغایر قانون است و این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=3337

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.