• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1
نادیا غفوری دانشجوی فعال سیاست‌ورزی پایگاه زینب کبری(س) کازرون:

بنیان و شالوده‌‌ی انقلاب اسلامی ما، با رای مردم آغاز شده است

  • کد خبر : 6626
  • ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
بنیان و شالوده‌‌ی انقلاب اسلامی ما، با رای مردم آغاز شده است
نادیا غفوری دانشجوی فعال سیاست‌ورزی پایگاه زینب کبری(س) کازرون:بنیان و شالوده‌‌ی انقلاب اسلامی ما، با رای مردم آغاز شده است و خون و جان فدایی ملت شهید ما، مهر تایید و تداوم بر این موضوع است.در این انقلاب، مردم پیش از هویت سیاسی خود، باید هویت اجتماعی و ملی خود را به خوبی بشناسند و از آگاهی تاریخی و بصیرت ملی و فراملی آگاه باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، نادیا غفوری دانشجوی فعال سیاست‌ورزی پایگاه زینب کبری(س) کازرون در نماز جمعه این شهر بیان کرد :

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّ اللهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ (رعد/۱۱)
خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه خودشان سرنوشتشان را تغییر دهند.

بنیان و شالوده‌‌ی انقلاب اسلامی ما، با رای مردم آغاز شده است و خون و جان فدایی ملت شهید ما، مهر تایید و تداوم بر این موضوع است.
در این انقلاب، مردم پیش از هویت سیاسی خود، باید هویت اجتماعی و ملی خود را به خوبی بشناسند و از آگاهی تاریخی و بصیرت ملی و فراملی آگاه باشند و سپس در زمینه های سیاسی و عرصه‌ی انتخابات، با توجه به آگاهی و بینش اجتماعی و سیاسی نماینده خود را انتخاب کنند. خصوصا نمایندگانی که در مجلس شورای اسلامی، ریل‌گذار آینده کشور هستند و بسیار مهم است که افرادی اصلح و دوراندیش و باتقوا و مردم‌دار باشند؛ تا بتوانند پرچم حق خواهی و انقلاب اسلامی را بالا ببرند، تا با حضور بیش از پیش نمایندگان انقلابی و مردمی شاهد تغییرات لازم و تصمیمات بهترِ بیشتری باشیم.
در دوره‌های مختلف مجلس و حتی در مجلس فعلی، هم شاهد نمایندگان دغدغه‌مند و دردمند مردم در سطح کشور بودیم و هم شاهد کسانی که نه تنها به مردم منطقه‌ی خود بلکه مردم کشور خیانت کرده و حق مردم را فروخته‌اند و این موضوع بیش از پیش اهمیت شرکت در انتخابات و انتخاب درست را برای ما اثبات می‌کند.

ما دانشجو معلمان این جامعه، همه‌ی شما ملت غیور و عزیز ایران را به حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای دعوت می‌کنیم و از معلم حقیقی همه‌ی ما یعنی حاج قاسم عزیز الگو می گیریم که گفت: «جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند دیگر حرم‌ها می‌ماند» و امروز حضور ما پای صندوق ها در حکم مدافعی برای این حرم است.
گاهی اگر راه را گم می‌کنیم و مردد می‌مانیم، به گفتار آن معلم شهید تأسی می‌جوییم که گفت: «هر موقع در مناطق جنگی راه را گم‌کردید، نگاه کنید آتش دشمن کدام سمت را می‌کوبد؛ همان جبهه‌ی خودی است.»

اگر انتخابات بی فایده، صوری، از پیش تعیین شده و بی‌اهمیت بود، چرا دشمنان این مرز و بوم تمام توان خود را برای تبلیغات رسانه‌ای در شبکه‌های خود به میدان می‌آورند و با هر روشی تلاش می کنند تا مانع حضور مردم در پای صندوق‌ها شوند؟!
گله مندیم؛ اما پای صندوق‌های رای می‌آییم؛ چرا که رای ندادن برابر است با رای دادن به وضعیت موجود و اتفاقا، این انتخاب درست است که می‌تواند روز به روز به اوضاع بهتر مردم کمک کند و با نیامدن ما ممکن است انتخابی صورت بگیرد که چهار سال و بلکه دو نسل از آثار و عواقبش در امان نباشیم.

در این قسمت از بیانیه باید نکاتی را به کاندیدای محترم مجلس عرض نماییم.

– اول از همه بر اساس عقل و درایت و تخصص تصمیم‌گیری کنند، و بر احساسات و منفعت‌های خانوادگی و حزبی چشم ببندند. به معنای واقعی کلمه نماینده‌ی مردم باشند نه نماینده‌ی عده‌ای خاص و مرز خود را با فساد و رانت تعیین کنند.

– شفافیت حق مردم است؛ با مردم صادق باشند و
این را نه تنها در حرف؛ بلکه در عمل و تحقق وعده های خود نشان دهند. خود را بالاتر از مردم ندانند که جایگاه آنان توفیقی است از خداوند متعال برای خدمت به مردم. به گواه امام حسین علیه‌السلام که فرمودند: « نیازهای مردم به سمت شما از نعمت های خداوند است.»

– از درد مردم آگاه باشند و به اولین و مهمترین مسئله کشور یعنی اقتصاد بپردازند و معیشت مردم را اولویت خود قرار دهند.
– از ظرفیت‌های قانون اساسی به عنوان ریل گذار آینده کشور غافل نشوند و به بازنگری قوانین اساسی در حیطه‌های گوناگون بپردازند.

– محدوده و مرز خود را همواره با بیگانگان مشخص کرده و خط مشی‌های رهبر معظم و فرزانه انقلاب را نه در حرف، که در عمل و در تصمیم گیری ها دقیق و کامل در نظر داشته باشند.

– از ظرفیت نخبگانی دانشجویان و تشکل های دانشحویی و مردم به عنوان حلقه‌های میانی برای ارائه راه‌حل و پیشنهاد در تصمیم‌گیری‌های خود استفاده کنند و از آن غافل نشوند.

_‌ با توکل بر خدا و عزم راسخ و پشتکار حرکت کنند و در مسیر حق ثابت قدم باشند و فراموش نکنند که مسئولیتی بر گردنشان است که در صورت خدمت به مردم بالاترین اجرها و در صورت کوتاهی بالاترین عذاب را دارد.

نماینده منتخب باید در نظر بگیرد پس از انتخاب زندگی ساده زیستانه خود را حفظ کند و از تجملگرایی‌ و ریخت و پاش های اضافی بپرهیزد که این مسائل موجب دلسردی مردم نشود.

از ایشان انتظار می رود که بازدید از مناطق محروم و تلاش در جهت رفع مسائل آنها، گفت و گوی شفاف و آزاد در جمع دانشجویان و مردم را منحصر در ایام انتخابات نکنند و این مسئولیت را فرصتی جهت خدمت در مسیر انقلاب قرار دهند.

و در پایان برای سربلندی کشور عزیزمان و همه‌ی پیشگامان عدالت و خدمت صلوات عنایت بفرمایید.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=6626

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.