• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
9
فلاحی:

برای حذف کنکور باید ۱۰ پایه تحصیلی اصلاح شود

  • کد خبر : 2653
  • ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
برای حذف کنکور باید ۱۰ پایه تحصیلی اصلاح شود
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره حذف کنکور و تاثیر سوابق تحصیلی پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، به نقل از پانا، حجت‌الاسلام و‌المسلمین احمدحسین فلاحی درباره مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای حذف کنکور و تاثیر ۶۰ درصد سوابق تحصیلی برای ورود به دانشگاه گفت: «شورای عالی انقلاب فرهنگی به مساله حذف کنکور ورود کرده است، لذا مجلس به این مساله و مصوبه آن‌ها ورود نمی‌کند. چراکه مقرر شده در مواردی که شورای عالی انقلاب فرهنگی ورود می‌کند، مجلس ورود نکند و برعکس.»

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی توضیح داد: «برای حذف کنکور نباید عجله کنیم زیرا وجوه مختلفی دارد و کار‌های زیاد و کارشناسی را می‌طلبد.»

فلاحی با بیان اینکه باید کار کارشناسی‌تری بر روی این مصوبه صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: «با این مصوبه عدالت آمورشی زیر سوال می‌رود بنابراین باید بیشتر بررسی شود.»

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره تاثیر سوابق تحصیلی نیز بیان کرد: «برای اینکه سوابق تحصیلی، ملاک پذیرش در دانشگاه‌ها شود باید تمام ۱۰ پایه تحصیلی دانش‌آموزان مورد بازنگری قرار بگیرد و اصلاح شود.»

گفتنی است، اخیراً شورای عالی انقلاب فرهنگی طرحی تحت عنوان سیاست و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی را در تاریخ ۱۵ تیرماه ۱۴۰۰ مصوب کرده است و این مصوبه، تاثیر سوابق تحصیلی را در کنکور ۶۰ درصد و تاثیر آزمون کتبی را ۴۰ درصد تعیین کرده است.

جمعی از نمایندگان مجلس اعلام کرده‌اند که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره سنجش و پذیرش دانشجو با تدابیر مقام معظم رهبری مخالف است لذا قانون مصوب مجلس در سال ۱۳۹۲ را در این زمینه فصل‌الخطاب قلمداد کردند.

نمایندگان مجلس اعلام کرده‌اند که تمامی مواد این مصوبه در تعارض صریح با قانون سنجش و پذیرش مصوب مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۱۰ شهریور ۱۳۹۲ است. ماده ۹ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی قید کرده است که تمامی قوانین معارض با این مصوبه لغو می‌شوند که با واکنش نمایندگان مجلس خصوصاً اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مواجه شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=2653

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.