• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش:

با نوجوانان همراهی نکردیم

  • کد خبر : 3279
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴
با نوجوانان همراهی نکردیم
اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش می‌گوید: تحلیل رفتار نوجوانان نشان می‌دهد که همراهی آنها با عده‌ای دیگر و عمدتا در بستر فضای مجازی به این دلیل است که ما با آن‌ها همراهی نکرده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، به نقل از ایسنا، اصغر باقرزاده در همایش “مشق ایثار و مقاومت”، اظهار کرد: تحلیل رفتار این بچه هایی که با آنها مواجه‌ایم نشان از عدم ارتباط مستمر، با محبت و تاثیر گذار ما با آنها دارد که نهایتا آنها به طور مستقیم با عده‌ای دیگر و عمدتا از طریق فضای مجازی در ارتباط اند.

وی با بیان اینکه علیرغم اینکه ما محتوای غنی داریم اما نتوانستیم این محتوای غنی را به گوش این نوجوانان و بچه‌ها برسانیم، تصریح کرد: همراهی این‌ها با عده ای دیگر به دلیل این است که ما با آنها همراهی نکرده‌ایم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش وضعیت امروز جوانان و نوجوان را تحلیل و تصریح کرد: به ویژه تحلیل وضعیت امروز نوجوانانی که ما به ظاهر ۱۶ میلیون از آنها را (در وزارت آموزش و پرورش) در اختیار داریم اما به واقع در اختیار نداریم و کسی دیگر در اختیار گرفته است؛ نشان می‌دهد که بسیج امروز  باید قبل از جهاد تبیین، جهاد ارتباط با محبت و مستمر با نوجوانان را در دستور کار قرار دهد.

وی افزود: هر کدام از ما باید موظف باشیم با تعدادی از این نوجوانان رفاقت کرده و همراهی کنیم. ما عمدتا با بچه هایی که دچار گرفتاری شده‌اند یا ارتباط کمی داریم و یا ارتباطی نداریم. باید یک مکان ارتباط مستمر برای دوره نوجوانی فراهم کنیم تا بتوانیم محتوای اصیل را به نوجوانان انتقال دهیم. عرصه جدید بسیج باید عرصه ارتباط با نوجوانان و جوانان باشد.

در بخش دیگر این همایش، ارغوانی، مشاور وزیر آموزش و پرورش و فرمانده مرکز مقاومت بسیج فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش نیز با بیان اینکه ۳۶ هزار دانش آموز برای دفاع دین و خاک و با بهره گیری از مکتب سرخ عاشورا در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده‌اند، اظهار کرد: بیش از پنج هزار معلم نهادینه کردن فرهنگ ایثار و مقاومت، درس عینی و عملی جهاد فی سبیل الله را برای مانایی دین خدا با شهادت خود برای ملت های آزادی خواه جهان ترسیم کردند.

وی تصریح کرد: دنیای استکبار و استعمار جهانی سالها است برای توقف فرهنگ مجهز به مفاهیم والای عاشورا و انتظار، در تلاش و برنامه‌ریزی و اقدام عملی است و برای تحقق اهداف پلید خود در حوزه جنگ نرم با الفاظی به ظاهر مثبت تحت عناوین جذاب و فریبنده “توسعه پایدار” سند سازی می‌کند. این اسناد غیر اسلامی و انسانی در بسیاری از کشورهای اسلامی مورد پذیرش و دارای الزام اجراست.  در کشور اسلامی مبنا باید قرآن و اسلام و پیامبر اسلام و اهل بیت باشند تا انسان را از وادی خود ساخته هرزگی و ابتذال برهاند و به مقام خلیفه اللهی برساند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=3279

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.