• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2
مشاور وزیر:

ایجاد مدارس غیردولتی وابسته به حوزه علمیه در دستور کار است

  • کد خبر : 3252
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
ایجاد مدارس غیردولتی وابسته به حوزه علمیه در دستور کار است
حجت الاسلام و المسلمین حمید نیکزاد، مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: ایجاد و توسعه مدارس "حبل المتین" برای استفاده از محیط حوزه و ایجاد مرکز تربیت معلم حوزه در دستور کار قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حمید نیکزاد روز گذشته در نشست ستاد همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه علمیه که با حضور مدیر حوزه‌های علمیه کشور، نماینده ولی‌فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و مسئولان و مدیران آموزش و پرورش استان برگزار شد، با اشاره به اهمیت امور تربیتی و اخلاقی دانش‌آموزان در مدارس و اینکه تربیت تمام‌ساحتی مورد تاکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، گفت: طلاب و روحانیونی که وارد نظام آموزش و پرورش‌ می‌شوند مکلف هستند در جهات مختلف فعالیت داشته باشند و حوزه علمیه و ستاد همکاری بین حوزه و آموزش و پرورش نیز مکلف به تامین طلبه برای آموزش و پرورش است.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون بخش آموزش و به‌روزرسانی آموزش روحانیون از مهمترین دغدغه‌های ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش است که با پیگیری‌های مدیریت محترم حوزه‌های علمیه کشور، برنامه‌ریزی برای ارائه آموزش‌های به‌روز به روحانیون در دست اجرا است.

حجت الاسلام و المسلمین نیکزاد به تهیه و تدوین طرح آموزشی جدید با همکاری معاونان وزیر آموزش پرورش، معاونان حوزه علمیه و سرآمدان تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون مباحث آموزشی برای طلاب طرح امین تدوین شده است.

وی همچنین به اجرای طرح‌های تربیتی از جمله معراج، اعزام مناسبتی طلاب به مدارس و سایر فعالیت‌های علمی و پژوهشی در سطح این ستاد اشاره داشت.

دبیر ستاد همکاری بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یکی از مسایلی که مورد تاکید ویژه ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش قرار گرفته، ایجاد مدارس و مهدهای غیردولتی و وابسته به حوزه علمیه و روحانیت و ساماندهی، قانونمند کردن و توسعه مدارس مسجدمحور در کشور است، افزود: ایجاد و توسعه مدارس “حبل المتین” برای استفاده از محیط حوزه و ایجاد مرکز تربیت معلم حوزه در دستور کار قرار دارد.

به گفته حجت الاسلام و المسلمین نیکزاد، هم‌اکنون بیش از سه هزار طلبه وظیفه و هفت هزار روحانی رسمی در آموزش و پرورش مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=3252

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.