• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
معاون تربیت‌بدنی و سلامت در تفاهم‌نامه طرح شهید صدر‌زاده:

ایجاد فضای ورزشی در اردوگاه‌ها ترکیب و تلفیق دو ساحت تربیت زیستی‌- بدنی و هم عبادی – اخلاقی است/ ایجاد ۱۸۸۴ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در قالب طرح شهیدسلیمانی

  • کد خبر : 6733
  • ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
ایجاد فضای ورزشی در اردوگاه‌ها ترکیب و تلفیق دو ساحت تربیت زیستی‌- بدنی و هم عبادی – اخلاقی است/ ایجاد ۱۸۸۴ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در قالب طرح شهیدسلیمانی
معاون وزیر آموزش و پرورش ایجاد فضای ورزشی در اردوگاه‌ها را ترکیب و تلفیق دو ساحت تربیت زیستی ‌- بدنی و هم عبادی - اخلاقی دانست.

به گزارش پايگاه خبری تحلیلی رستا، صادق ستاری‌فرد در آیین انعقاد تفاهم‌نامه طرح شهید صدر‌زاده اظهار کرد: بازی، بازوی تربیت است. ای بسا مهمترین بسترساز تربیت است. بازی، فعالیت بدنی و ورزش مهمترین عامل و عنصر برای جلوگیری از مسایل و آسیب‌های اجتماعی و بهترین بستر برای کار گروهی و تیمی، اعتماد به نفس، عزت نفس و احساس موثر بودن دانش‌‌آموزان است. در دوره کرونا شاهد بودیم که از حیث مسائل اجتماعی گرفتاری‌هایی ایجاد شد و مسأله اجتماعی شدن دانش‌‌آموزان به جهت عدم حضور در مدرسه دچار خدشه شد و هم از حیث یادگیری و هم سلامتی.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ورزش و بازی علاوه بر اینکه می‌تواند بسترساز تربیت اخلاقی و اجتماعی دانش‌آموزان باشد، به قرارگیری دانش‌‌آموزان در موقعیت مناسب یادگیری کمک می‌کند.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه طرح شهیدصدرزاده، گفت: این طرح به نام شهید صدرزاده مزین شده است، شهیدی که برای جامعه معلمان یک الگوست. امروز دانش‌آموز، بازی دوست دارد و به تربیت‌بدنی علاقه‌مند است. حضرت امام فرمودند تربیت‌بدنی جنبه عملی تربیت است. امروز دانش‌آموز باید هم از نظر جسمی و هم در عرصه علمی تقویت شود.

ستاری‌فرد اضافه کرد: در سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش مکلف به ایجاد تنوع در محیط‌های یادگیری شده است و در این سند به اردوگاه‌ها، دارالقرآن‌ها و پژوهش‌سراها اشاره شده است. زمینه حضور دانش‌آموزان در سایر محیط‌های تعلیم و تربیت هم باید فراهم شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت گفت: در کانون‌های فرهنگی و تربیتی، در اردوگاه‌ها اگر قرار است دانش‌‌آموزان حضور داشته باشند، ایجاد فضای ورزشی انگیزاننده است. البته باید به ایجاد فضای ورزشی در مدرسه هم توجه شود و مبتنی بر این راهکار با طرح شهید سلیمانی در سال گذشته ۱۸۸۴ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای اعم از زمین چمن، کفپوش، سالن روباز، سالن چند منظوره و ۷۲۱ اتاق ورزش برای مدارس ابتدایی ایجاد شد و این نهضت در سال آینده ادامه خواهد داشت.

وی افزود: ایجاد فضای ورزشی در اردوگاه‌ها ترکیب و تلفیق دو ساحت تربیت زیستی‌- بدنی و هم عبادی-اخلاقی است.

ستاری‌فرد ادامه داد: از حجت‌الاسلام پورثانی و همکاران ایشان در معاونت پرورشی تشکر می‌کنم که به ورزش دانش‌آموزان و ایجاد فضای ورزشی در کانون‌ها و اردوگاه‌ها اهتمام دارند.

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=6733
  • منبع : مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش
  • 206 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.