• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 29 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
0

اولین دوره‌ گفتمان‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برگزار شد

  • کد خبر : 6946
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۳
اولین دوره‌ گفتمان‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برگزار شد
مسئول دوره گفتمان‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: اولین دوره گفتمان‌سازی سندتحول بنیادین آموزش و پرورش با حضور ۸۰ نفر از کارشناسان حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش در راستای تحلیل و گفتمان‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، سرویس مدارس؛ محمد رمضانی، مسئول برگزاری دوره گفتمان‌سازی سند تحول آموزش و پرورش در گفت‌وگو با رستا گفت:
اولین دوره گفتمان‌سازی سندتحول بنیادین آموزش و پرورش با حضور ۸۰ نفر از کارشناسان حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش در راستای تحلیل و گفتمان‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برگزار شد؛ هدف این است که ابتدا این دوره در سه استان و سپس در بقیه استان‌ها برگزار شود.

وی درخصوص برگزار کنندگان و مدرسان استان‌های مختلف اظهار کرد: سه شبکه از نیروی انسانی با مدیریت بسیج فرهنگیان استان‌ها و همچنین استفاده از ظرفیت رابطین قرارگاه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در استان‌ها آموزش دادیم تا بتوانند این دوره‌ها را در سایر استان‌ها برای معلمان برگزار کنند.

رمضانی افزود: شبکه اول، شبکه فعالین تعلیم و تربیت است که در سه دوره جهت کسب آمادگی مجریان برگزاری دوره‌های آتی و شناخت حداقلی نسبت به مسئله تحول برگزار شد و فعالین تعلیم و تربیت از سراسر کشور در این دوره شرکت کردند.
شبکه دوم، افرادی هستند که در دوره تربیت مدرس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شرکت کرده‌اند که به نوعی شبکه اساسی محسوب می‌شدند.
شبکه سوم، شرکت‌کنندگان دوره ره‌یاران تحول است که این دوره به مدت دو سال برگزار شد تا شبکه سرگروه‌های این فرایند تأمین شود.

مسئول برگزاری دوره گفتمان‌سازی سند تحول آموزش و پرورش درخصوص هدف برگزاری این دوره‌ها گفت: طبیعتا زمانی‌که تحولی بخواهد در دستگاه عظیم آموزش و پرورش رقم بخورد، ابتدا باید این جوشش توسط معلمان و با بسط فهم آن‌ها نسبت به مسئله تحول اتفاق بیافتد؛ مانند اتفاق سال ۵۷ که در نهایت آن سال یک انقلاب سیاسی_اجتماعی رقم خورد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر تحولی در آموزش و پرورش بخواهد رخ دهد و انقلابی در آموزش و پرورش رقم بخورد، این اتفاق نیاز به همراهی بدنه آموزش و پرورش دارد. باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به آشنایی معلمان با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و علم به مطالبات این سند از معلمان، به‌نظر می‌رسد که برگزاری دوره‌های گفتمان‌سازی سند تحول بنیادین می‌تواند نقطه شروع خوبی جهت تشکیل هسته‌های تربیتی در فضای استان‌ها و شروع کنش‌گری ایشان در فضای مدارس باشد.

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=6946

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.