• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
12

امکان تحصیل «نوه رزمندگان» در مدارس شاهد

  • کد خبر : 2677
  • ۰۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۴
امکان تحصیل «نوه رزمندگان» در مدارس شاهد
محمدرضا رزاقی، مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: از دو سال گذشته نوه‌ رزمندگان به عنوان یکی از گروه‌های دارای امتیاز در جدول واجدین شرایط تحصیل در مدارس شاهد قرار داده شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، به نقل از ایسنا، محمدرضا رزاقی امروز در نشست با مدیرکل و شورای معاونان آموزش و پرورش استان بوشهر، اظهار کرد:  حضرت امام خمینی با صدور فرمان تاریخی در سال ۶۵برای رسیدگی به تحصیل فرزندان شهدا و ایثارگران،  را رقم زدند. با این پیام تاریخی که با نگاه به آینده فرزندان یادگاران ایثار، مقاومت، جهاد و شهادت بود،  یک جریان مهم، ارزشی، انقلابی  و اثر گذار در حوزه مأموریت آموزش و پرورش و پاسداری از هشت سال دفاع مقدس پایه گذاری کردند.

وی با بیان اینکه سخن گفتن پیرامون مدارس شاهد از مصادیق جهاد تبیین است، گفت: خاستگاه مدارس شاهد، آینده نگری با رویکرد انقلابی و ارزشی است.

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: مأموریت اداره کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش و مدارس شاهد، ارتقای کیفیت تحصیلی دانش آموزان این مدارس در مسیر استمرار جریان انقلابی و ارزشی تعریف شده است و نقش مدارس در این میان بسیار محوری و شتابدهنده خواهد بود.

رزاقی یادآور شد: بر اساس تعریف صورت گرفته در ستاد مرکزی شاهد وزارت آموزش و پرورش، دانش آموزان مشغول به تحصیل در مدارس شاهد در سه گروه؛ طرح شاهد، ایثارگران و عادی  که با توجه به  امتیازات کسب شده، تحصیل در این مدارس را خواهند داشت.

عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش ادامه داد:  دانش آموزان عادی برترین فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی، هنری و علمی، حافظین قرآن، فرزندان همکاران فرهنگی و خیرین مدرسه ساز هستند.

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: به منظور افزایش دامنه‌ی جامعه‌ی ایثارگری، از دو سال گذشته در مدارس شاهد، نوه‌ی رزمندگان نیز به عنوان یکی از گروه‌های دارای امتیاز در جدول واجدین شرایط تحصیل در این مدارس قرار داده شده است.

رزاقی عنوان کرد: دانش آموزان طرح شاهد که به  هر دلیل خود خواسته در مدارس شاهد تحصیل نکنند، می‌توانند با ثبت نام در سایر مدارس از خدمات “طرح پراکنده” که به عنوان فعالیت مشترک بین آموزش و پرورش و بیناد شهید است، بهره مند شوند.

دبیر شورای ترویج وزارت آموزش و پرورش، ایجاد و تقویت هنرستان و کاردانش شاهد را یکی از مهمترین برنامه‌های وزارت ـآموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد هنرستان فنی و حرفه ای و یا کارودانش بر اساس درخواست استان ها و متناسب با ظرفیت موجود استان و رشته ی مورد نیاز آن ها هستیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر، ۲۰ هنرستان فنی و حرفه ای و کارودانش با عنوان شاهد در کُل کشور فعالیت می‌کنند.

رزاقی گفت: امروز مدارس شاهد با بیش از ۴۰۵ هزار دانش آموز در قالب ۳۵۶ مدرسه به دنبال ارایه ی الگوی مدرسه در تراز سند تحول و انقلاب اسلامی می باشد

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ارتقای کیفیت تحصیلی دانش‌آموزان، ماموریت مدارس شاهد است، تاکید کرد: در این راستا کارگاه‌های آموزشی ویژه مدیران و شورای مدارس در سراسر کشور برگزار شده است.

وی ادامه داد: ایجاد سبک منسجم در مدارس شاهد به عنوان یکی از بخش های مهم و عملیاتی مأموریت‌های اداره کل امور شاهد و ایثارگران و در راستای اجرایی ساختن مفاد آخرین اساسنامه طرح شاهد ابلاغی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

رزاقی راهبرد عملی تحقق «سبک منجسم مدارس شاهد» با اجرای کامل و حداکثری شناسنامه فعالیت مدارس شاهد دانست و اظهار کرد: پرهیز از هرگونه فعالیت و اقدامی که مدرسه را در مسیر اهداف انتخابی باز دارد، ضروری است.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، وی در پایان گفت: انتخاب فعالیت‌های هدفمند به منظور عملی ساختن ساحت‌های شش‌گانه سند تحول و تلاش مدیران برای استفاده از ظرفیت‌های مدارس شاهد، یک اصل محوری است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=2677

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.