• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
9

افزایش سرعت پیشرفت تحصیلی و آموزش با راه‌اندازی مدرسه رادیویی ایران

  • کد خبر : 1324
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰:۰۱
افزایش سرعت پیشرفت تحصیلی و آموزش با راه‌اندازی مدرسه رادیویی ایران
معاون سوادآموزی قم گفت: راه‌اندازی مدرسه رادیویی ایران می‌تواند پیشرفت تحصیلی و آموزش را سرعت ببخشد.

محمدرضا قاسمی نیا با بیان این خبر اظهار کرد: همگام با مجموعه گسترده و متنوع رسانه‌ها از جمله تلویزیون، مکتوبات، خبرگزاری‌ها، شبکه‌های اینترنتی و ماهواره‌ای، گوشی‌های تلفن همراه و فناوری‌های دیجیتال همچنان رادیو یکی از اصیل‌ترین و اصلی‌ترین وسایل ارتباط جمعی است.

وی تصریح کرد: رادیو تاثیر چشمگیری در افزایش اطلاعات و آگاهی‌های مردم بالاخص روستاییان و عشایر و مناطقی که اتصال رسانه‌های ماهواره‌ای و مخابراتی ضعیف‌تر و یا کندتر است اثردهی و نقشی ثمربخش دارد.

معاون سواد آموزی قم گفت: رادیو به علّت داشتن مخاطب خاص، نیروی اقناع و نفوذ فراوان، دامنه انتشار وسیع، قابل استفاده بودن، دسترسی آسان در فرآیند یاددهی و یادگیری، تقویت و ایجاد انگیزه و کم هزینه بودن جایگاه ارزنده‌ای می‌تواند داشته باشد و در دست‌یابی به تحقق عدالت آموزشی و فرصت‌های برابر آموزشی زمینه ساز مناسبی می‌باشد.

عضو شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: راه اندازی مدرسه تلویزیونی ایران از زمان شیوع ویروس کرونا در کنار آموزش‌های مجازی دانش آموزان بسیاری از رخنه‌های تدریس و خلاهای یاددهی و یادگیری را جبران نمود و در این بین ایجاد مدرسه رادیویی ایران نیز می‌تواند کامل کننده آموزش‌ها قرارگیرد.

قاسمی نیا بیان کرد: تهیه، تولید و پخش برنامه رادیویی صدای دانایی با محتوای آموزش مهارت خواندن و نوشتن فارسی و آموزش چهار عمل اصلی و حساب کردن و آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن کریم برای نخستین مرتبه در کشور توسط استان قم ویژه دوره سوادآموزی تجربه و مسیری روشن برای ایجاد مدرسه رادیویی ایران می‌تواند مفید و راهنما باشد.

قاسمی نیا خاطر نشان کرد: رادیو صدای آشنا و رفیق قدیمی و همنشین همیشه تمام خانواده‌های ایرانی است و خاطرات ماندگاری را در اذهان و گذشته ما تداعی می‌سازد و در ابعاد آموزش رسمی و غیررسمی برای تمام سطوح و رشته‌ها و گروه‌های سنی و جنسیتی رسانه‌ای همراه و هم یار می‌باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=1324

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.