• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

اصلاح سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در ابتدای ۱۴۰۱

  • کد خبر : 2632
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۵۱
اصلاح سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در ابتدای ۱۴۰۱
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه اصلاحات سندتحول بنیادین طبق مفاد بند ۸ این سند باید هر پنج سال یک مرتبه انجام شود گفت: لذا طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش اصلاحات و بازنگری سند ابتدای سال ۱۴۰۱ انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، به نقل از ایسنا، محمود امانی طهرانی ، با بیان اینکه سندتحول بنیادین آموزش و پرورش از جمله مهمترین دستاوردهای شورای عالی آموزش و پرورش است اظهار کرد: این سند که در شورای عالی تدوین و تصویب شده، بارها از سوی مقام معظم رهبری و دیگر مسئولان عالی رتبه مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: ارتقای شاخص‌های آموزش و پرورش در این سند تاکید شده است. در واقع می توان گفت که سندتحول بنیادین از مهمترین مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش به شمار می رود که در سال ۹۰ تصویب شده است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره روند اجرای سندتحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: در چندسال اول پس از ابلاغ سند، زمینه‌های اجرایی سازی فراهم و زیرنظام های سندتحول تدوین و به تصویب رسیدند. از دوسال گذشته نیز زمینه‌های اجرای سند در قالب بسته‌های تحولی فراهم شده و در دست انجام است. با این حال باید گفت که مجری اصلی سند تحول، شورای عالی نیست، بلکه نقش ما “نظارت بر اجرا” تعریف شده است و ما دستگاه اجرایی نیستیم، بلکه بر اجرای سند تحول و شاخص گذاری برای سنجش کیفیت آموزش و پرورش نظارت داریم.

امانی ادامه داد: اصلاحات سندتحول بنیادین طبق مفاد بند ۸ این سند باید هر پنج سال یک مرتبه انجام شود. طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش اصلاحات و بازنگری در سند ابتدای سال ۱۴۰۱ انجام خواهد شد.

وی افزود: پیرامون ترمیم نقاط ضعف احتمالی و مواردی که نسبت به آنها غفلت شده، بررسی‌هایی انجام و پیش نویس نقاط اصلاحی تدوین شده است که پس از انجام اصلاحات در صحن علنی بررسی و تصویب و به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=2632

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.