• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2
معاون آموزش ابتدایی خبر داد؛

اصلاح سازوکارهای جذب و بکارگیری معلمان

  • کد خبر : 7110
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۷
اصلاح سازوکارهای جذب و بکارگیری معلمان
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: سازوکار بکارگیری معلمان که به‌عنوان یکی از مهمترین عناصر تحول و کیفیت بخشی به نظام تعلیم و تربیت کشور است؛ هم از نظر کیفیت و هم کمیت دچار تغییر و تحول شده است. استخدام‌های سال‌های اخیر به مثابه‌ی یک خون تازه در رگ‌های نظام آموزش و پرورش کشور به جریان درآمده و ما امیدوار هستیم با حضور این معلمان و با گذراندن دوره‌های توانمند سازی لازم برای آن‌ها بتوانیم تحول کیفی مدنظر را رقم بزنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، حمید طریفی حسینی در گفت‌وگو با برنامه صبحانه ایرانی شبکه دوم سیما به تبیین چرایی تهیه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش پرداخت و اظهار کرد: سند تحول بنیادین آموزش وپرورش برای سیاستگذاری کلان در راستای ایجاد یک تحول اساسی در آموزش و پرورش تدوین و هدف آن جهت دهی تغییر و تحولات آموزشی مبتنی بر مبانی و اهداف راهبردی مشخص در آموزش و پررورش بوده است.

وی در ادامه بیان کرد: که این سند نیازمند نقشه راهی بود که در آن نقش سایر دستگاه‌ها به درستی مشخص شود، نقاط گلوگاهی و اهرمی حرکت تحولی در آن مشخص و شاخص‌های اندازه‌گیری را نیز در آن تعیین نمود.

معاون آموزش ابتدایی با بیان اینکه این سند یک مرجع بالادستی برای سیاستگذاران و برنامه‌ریزان آموزشی بوده است؛ افزود: برای اجرایی سازی این سند، شش زیرنظام آماده شد اما از آنجا که این سند مدرسه را به عنوان محور تحول مورد توجه قرار داده است نیاز به یک نگاشت مدرسه‌ای داشت که بتوان از این طریق تحول در مدرسه را رقم زد و مورد رصد قرار داد.

طریفی حسینی تصریح کرد: ایران قوی در گرو داشتن مدارس قوی بعنوان یک سازمان راهبردی است و این مهم در درجه ی نخست با حضور معلمان و مدیران قوی و توانمند در مدارس محقق خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی با اشاره به تعریف مدرسه در بخش چشم انداز سند تحول مبنی بر مدرسه به عنوان نقطه اتکای دولت و ملت در فرایند رشد و پیشرفت همه جانبه کشور و کانون تربیتی محله تاکید کرد که تحول در مدرسه ابعاد و مولفه های مختلفی دارد که مهمترین مولفه آن نیروی انسانی مدرسه و معلمان است.

طریفی حسینی در ادامه به تلاش وزارت آموزش وپرورش برای جذب شایسته ترین افراد جامعه به عنوان معلمان دوره ابتدایی از طریق اصلاح فرایندهای جذب و گزینش و ابزارهای ارزیابی نیز اشاره و انتخاب حدود ۲۸ هزار نفر از میان حدود ۶۳۶ هزار داوطلب شغل معلمی را گواهی بر این امر دانست.

وی در تبیین سازوکارهای جدید فرایند جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش اظهار نمود: یکی از اهداف نظام رتبه بندی هدایت جریان نخبگی معلمان در مسیر کیفیت بخشی به جریان تعلیم و تربیت است که از رهگذر این اقدام ارزشمند معلمانی که در رتبه های استاد معلم و دانشیار قرار گرفتند به ما در فرایند ارزیابی تکمیلی آزمون های استخدامی برای شناسایی بهترین افراد برای حرفه معلمی کمک می کنند.

به گفته طریفی حسینی سازوکار بکارگیری معلمان که بعنوان یکی از مهمترین عناصر تحول و کیفیت بخشی به نظام تعلیم و تربیت کشور می باشد؛ هم از نظر کیفیت و هم کمیت دچار تغییر و تحول شده است. استخدام‌های سال‌های اخیر به مثابه‌ی یک خون تازه در رگ‌های نظام آموزش و پرورش کشور به جریان درآمده و ما امیدوار هستیم با حضور این معلمان و با گذراندن دوره‌های توانمند سازی لازم برای آن‌ها بتوانیم تحول کیفی مد نظر را رقم بزنیم.

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=7110

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.