• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6

استخدام ۸۰هزار معلم برای رفع کمبودها

  • کد خبر : 2939
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
استخدام ۸۰هزار معلم برای رفع کمبودها
یوسف نوری، وزیر آموزش‌وپرورش صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان عنوان کرد: وقت دانشجویان سال چهارم مراکز تربیت معلم را برای جبران کسری نیروی انسانی آزاد می‌کنیم. برای جبران کمبود نیروی انسانی، بیش از ۸۰ هزار معلم در آموزش و پرورش جذب خواهیم کرد تا کمبودها را حتی‌الامکان جبران کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، به نقل از ایسنا، یوسف نوری در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان اظهار کرد: تمدن نوین کشور در آموزش و پرورش شکل می‌گیرد و این مسئولیتی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر عهده آموزش و پرورش نهاده است و تحقق این مسیولیت با راهبری نمایندگان ولی فقیه میسر است.

وی به توفیقات کسب شده در حوزه های مدرسه سازی، جبران کمبود و ارتقای نیروی انسانی اشاره کرد و افزود: تا کنون هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سفرهای دولت به استان‌های مختلف تخصیص اعتبار داده شده تا کمبودهای سخت افزاری در حوزه آموزش و پرورش جبران شود.

وی از مهاجرت‌ به حاشیه شهرها به عنوان یک چالش برای آموزش و پرورش نام برد و بیان کرد: به دلیل مهاجرت ها، مدرسه‌ای در روستای جانوری یک دانش آموز دارد، اما برای آن دانش آموز، معلم اختصاص داده ایم.

وزیر آموزش و پرورش توجه به نیروی انسانی را مهمترین اولویت آموزش و پرورش عنوان و تاکید کرد: در مناطق دور از مراکز استان ها با مشکل کمبود اعتبار در اداره مدارس شبانه‌روزی مواجه هستیم و تغییر سیاست ها برای افزایش ماندگاری نیروها در این مناطق بسیار ضروری است.

وی به استخدام بیش از ۳۴ هزار نفر در سال جاری و آزادسازی وقت دانشجویان سال چهارم مراکز تربیت معلم برای جبران کسری نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: برای جبران کمبود نیروی انسانی، بیش از ۸۰ هزار معلم در آموزش و پرورش جذب خواهیم کرد تا کمبودها را حتی الامکان جبران کنیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: تغذیه دانش آموزان در مناطق محروم را نیز احیا خواهیم کرد و با وجود کمبود اعتبارات، کارهای بزرگی برای تغذیه رایگان دانش آموزان مناطق کمتر برخوردار در حال انجام است.

نوری بر استفاده هر چه بیشتر از روحانیون در مدارس تاکید کرد و گفت: اولویت آموزش و پرورش به دلیل کمبود نیروی انسانی، جذب نیروی آموزشی برای تدریس در کلاس درس است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=2939

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.