• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

از طرح ولایت تا تحول بنیادین آموزش و پرورش

  • کد خبر : 3863
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
از طرح ولایت تا تحول بنیادین آموزش و پرورش
یوسف نوری در نشست دانش‌آموختگان طرح ولایت: طرح ولايت بسته اي است كه فرهنگيان بايد بگذرانند و اين شبكه را بايد شكل دهيم. كساني كه اين طرح را گذرانده‌اند در آموزش و پرورش خوب درخشيدند، چراکه بيشتر مشكلات از ضعف توحيدی است و اكثر سوالات دانش آموزان از اين حوزه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا؛ حنانه توکلی‌زاده، يوسف نوري در نشست سراسري دانش آموختگان طرح ولايت كه به مناسبت بزرگداشت علامه مصباح برگزار شد، گفت:آنچه امروز بايد روی آن بحث شود، دو حوزه‌ی عمل و نظر است. در حوزه نظری بايد يادمان باشد انقلاب ما ،انقلاب فرهنگي بود. باوري كه در جوانان ما ايجاد شد در ٣٦٠٠٠ دانش آموز شهيد، طي سه سال ثمر داد.شهيد بهشتي و شهيد رجايي شهيد معلم هستند. آنها بنارا در دولت مردمي گذاشتند. بنای آنها فرهنگ و كار فرهنگي بود و در اين مورد هدف‌گذاری كردند.

وی ادامه داد: شهيد رجايي در خصوص اهمیت دانشگاه فرهنگیان فرمود: روي دانشگاه فرهنگيان تمركز كنيد.نظام سلطه از دريچه‌ی آموزش و پرورش وارد شد. از طريق آموزش و پرورش تفكرات خود را القا كردند و نگذاشتند كتاب های روانشناسی عوض شود و همه‌ی آنها حول رفتارگرايی و ساختار گرايی خوانده مي شد. حتي در حوزه‌ی جامعه شناسی و ديدگاه ها‌ی سياسی و اقتصادی و … نيز هم همينطور بود.

نوری افزود: آموزش و پرورش به معني عام است.البته خانواده متولي اصلي تربيت است كه امروزه خانواده كنار گذاشته شده و درحال حاضر آموزش و پرورش متولي تربيت شده و ارتباط خانه و مدرسه را تشريفاتي و قطع كرده.بايد خانواده را محور تربيت قرار دهيم و آموزش پرورش هم بايد در خدمت باشد.اين موضوع، موضوع جدي است كه در طرح ولايت بايد روي آن تمركز شود.

وزیر آموزش‌وپرورش خاطر‌نشان کرد: باني طرح ولايت تقواست كه رهبری از اين طرح به عنوان طرح موفق ياد مي كنند.طرحي كه به بلوغ رسيده و كساني كه اين طرح را گذرانده‌اند در آموزش و پرورش خوب درخشيدند. بيشتر مشكلات از ضعف توحيدی است و اكثر سوالات دانش آموزان از اين حوزه است.
ما در آموزش و پرورش احساس كرديم مهم ترين جايي كه بايد سرمايه گذاري كنيم، دانشگاه فرهنگيان است.طرح ولايت بسته اي است كه فرهنگيان بايد بگذرانند و گواهي آن را بايد داشته باشند.اينكار انجام شده و اين شبكه را بايد شكل دهيم.

وی در پایان گفت: براي ارزيابي شايستگي عمومي بايد اين طرح را پياده كنيم.آزمون و ارزشيابي كه نتيجه‌ی تربيتی نداشته باشد به‌درد نميخورد. اگر قرار باشد كاری انجام شود، آموزش و پرورش مستعد است .يك مقداري بحث بودجه است كه هميشه هم بوده اما قابل حل است. تلاش هم اين بوده كه افرادي كه طرح ولايتی هستند مورد توجه قرار بگيرند.جامعه به كمك طرح ولايتي ها نياز دارد. ان شاءالله بتوانيم پاسخگوي دانش آموزان در زيست بوم جديد باشيم. ان شاءالله بتوانيم نتايج مثبتي در اهداف تعليم و تربيت ببينيم كه اگر اتفاق بيوفتد بخش عظيمي از سند تحول رخ خواهد داد.

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=3863
  • نویسنده : حنانه توکلی زاده
  • منبع : رستاخبر
  • 348 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.