• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
10

اخذ مجوز ۸ رشته آموزش از راه دور در دانشگاه شهید رجایی

  • کد خبر : 1198
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
اخذ مجوز ۸ رشته آموزش از راه دور در دانشگاه شهید رجایی
دانشگاه رجایی برای اولین بار از مهر امسال پذیرش دانشجوی بین‌المللی دارد/دانشگاه رجایی آمادگی پوشش ۱۰۰ هزار نفر را به‌طور همزمان دارد.

رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در مراسم آغاز سال تحصیلی این دانشگاه گزارشی از عملکرد این دانشگاه را ارائه کرد.

حمیدرضا عظمتی در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه شهید رجایی ضمن بیان گزارشی از عملکرد این دانشگاه در سال تحصیلی گذشته اظهار کرد: در حوزه آموزش ۹ دانشکده به همراه مرکز آموزش‌های الکترونیکی و به سازی منابع انسانی را داریم و در مجموع ۱۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو و مهارت آموز در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

وی افزود: یکی از نکات استانداردسازی مورد توجه، هرم اعضای علمی است که با توجه به تمهیدات لحاظ شده از ۶ درصد به ۳۹ درصد در حوزه اساتید تغییر کرده و این موضوع نشان از پتانسیل علمی دانشگاه دارد.

عظمتی با اشاره به اینکه نسبت استاد به دانشجو در این دانشگاه یک به ۲۵ است ادامه داد: اکنون ۵۳ درصد این تعداد دانشجو در بخش ارشد، ۳۲ درصد در بخش کارشناسی و مابقی یعنی ۱۵ درصد در دوره تحصیلات تکمیلی هستند.

رئیس دانشگاه شهید رجایی با اشاره به وضعیت پذیرش دانشجومعلمان گفت: در این بخش جهشی را در تربیت نیروی انسانی داریم و این جهش نسبت به سال ۹۵، ۵ برابر شده است. نتیجه این بخش تربیت و تحول بیش از ۱۹ هزار دانشجو در بخش فنی و حرفه ای بوده است.

وی اخذ مجوز ۸ رشته آموزش از راه دور، تهیه و تدوین رشته مدیریت آموزشگاهی، تدوین ۱۴ رشته در ۳ مقطع تحصیلی را از دیگر توفیقات این دانشگاه دانست و افزود: در دانشگاه تاسیس مرکز آموزش و مدیریت منابع انسانی را داریم، همچنین ارتقای گروه الکترونیکی به مرکز آموزش الکترونیکی در سال کرونایی تقویت شد.

عظمتی اعلام آمادگی کرد این دانشگاه می‌تواند ۱۰۰ هزار نفر را همزمان پوشش دهد. وی گفت: در حوزه پژوهش و فناوری یکی از کارکردهای ما حل مساله و مشکلات وزارتخانه است.

رئیس دانشگاه شهید رجایی بیان کرد: بحث مقالات از شاخص‌های دانشگاه است که رشد بالایی نسبت به گذشته داشته است. در بخش کارهای برون دانشگاهی نیز توفیقات خوبی داشته ایم.

وی خبر داد ۱۶ دانشگاه تحقیقاتی در سال‌های اخیر در دانشگاه راه اندازی شده است. همچنین یکی از ثمرات ارزشمند دانشگاه، ایجاد سامانه ای است که دروس هنرستان‌ها را از درگاه رسمی دانشگاه برای همگان قابل دسترس کرده است.

عظمتی اعلام کرد امسال دانشگاه برای اولین بار موفق شد از مهر امسال پذیرش دانشجوی بین المللی داشته باشد. این دانشگاه همچنین در نظام رتبه‌بندی بین‌المللی قرار گرفته که به عنوان یک شاخص مطلوب است.

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=1198

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.