• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
11
مولوی در گفتگو با رستا:

اجرای رتبه‌بندی معلمان یک وظیفه قانونی است

  • کد خبر : 1355
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
اجرای رتبه‌بندی معلمان یک وظیفه قانونی است
نائب رئیس (دوم) کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی: عدم اجرای رتبه‌بندی پس از گذشت 10 سال ترک فعل دولت‌ها بوده و مغفول مانده است.

به گزارش سرویس معلمان پایگاه خبری تحلیلی رستا، زهرا سلیمانی:
رتبه‌بندی معلمان به ایستگاه سال دهم رسیده است و کماکان اجرایی شدن یا نشدن آن محل بحث میان دولت و مجلس و البته خود معلمان است. در این روزها مطالبه اصلی معلمان اجرای رتبه‌بندی با رعایت عدالت در نسبت با دیگر دستگاه‌های کشور است.
با سیدمحمد مولوی نائب رئیس کمیسیون آموزش و نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در این خصوص به گفتگو نشسته‌ایم و زمان اجرای رتبه‌بندی و چرایی تعلل در تصویب این لایحه را جویا شدیم.

نگاه مجلس شورای اسلامی به رتبه‌بندی معلمان در شرایط کنونی چگونه است، رتبه‌بندی تنها به افزایش حقوق معلمان منجر می‌شود؟
مجلس شورای اسلامی با آراء بالا از رتبه‌بندی معلمان استقبال کرده است،۲۸۰ نفر از نمایندگان مجلس به دو شوری شدن رتبه‌بندی رأی داده‌اند، این یعنی اجرای رتبه‌بندی معلمان برای مجلس اولویت و ضرورت دارد.
اجرای رتبه‌بندی معلمان تنها به افزایش ریالی حقوق معلمان منجر نمی‌شود، اگرچه در همین مورد نیز عدالت در پرداخت حقوق به معلمان در مقایسه با دیگر دستگاه‌ها رعایت نشده است. به‌طور مثال معلمی با مدرک کارشناسی ارشد و با ۱۸ سال سابقه در مقایسه با یک کارمند در دستگاه‌های دیگر هم در حکم و هم در میزان دریافتی بسیار فاصله دارد، این سبب می‌شود معلم ما انگیزه‌ای برای حضور در کلاس نداشته باشد و دانش آموزان ما از یک معلم باانگیزه و با رضایت خاطر بهره‌مند نباشند و در این شرایط فرآیند آموزش و یادگیری به‌درستی انجام نمی‌شود.

 

‌‌
چرا رتبه‌بندی پس از چندبار آمدوشد میان مجلس و دولت، هم چنان اجرانشده است؟
اجرای رتبه‌بندی معلمان یک تکلیف قانونی است، که پس از گذشت ۱۰ سال هنوز اجرانشده است، رتبه‌بندی در اسنادی چون برنامه ششم توسعه، سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و بیانات مقام معظم رهبری از آن به‌عنوان یک تکلیف قانونی یادشده است. به اعتقاد من عدم اجرای رتبه‌بندی ترک فعلی بوده است که دولت‌ها انجام داده‌اند، و هر وزیری که در این سال‌ها آمده است یک برش از رتبه‌بندی زده است که همه آن‌ها در افزایش حقوق معلمان خلاصه می‌شود، اما ما در کمیسیون آموزش مجلس هم چنان اعتقادداریم این اجرای رتبه‌بندی نیست و رتبه‌بندی باید به معیشت معلم، جایگاه و منزلت معلم و مهندسی نیروی انسانی آموزش‌وپرورش کمک کند.

‌‌
چه زمانی رتبه‌بندی معلمان با مؤلفه‌هایی که در اسناد بالادستی آموزش‌وپرورش وجود دارد، در مجلس تصویب می‌شود؟
هفته آینده بلافاصله پس از به اتمام رسیدن تعطیلات مجلس، موضوع اول کمیسیون آموزش مجلس بررسی رتبه‌بندی معلمان خواهد بود، ما در کمیسیون آموزش تا زمانی که میزان بالای رضایت معلمان و مؤلفه‌های رتبه‌بندی مبتنی بر سند تحول بنیادین جلب و انجام نشود، نخواهیم گذاشت رتبه‌بندی با شیوه افزایش حداقلی حقوق فرهنگیان تصویب شود.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=1355
  • نویسنده : زهرا سلیمانی
  • منبع : رستانیوز
  • 774 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.