• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
9

اجازه یکساله دولت برای همکاری با نیروهای نهضتی‌ مردودی

  • کد خبر : 1394
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸
اجازه یکساله دولت برای همکاری با نیروهای نهضتی‌ مردودی
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش از اجازه یک ساله دولت برای استفاده از ۲۶۰۰ نیروی نهضت سوادآموزی که نمره لازم را در آزمون داخلی آموزش و پرورش کسب نکرده بودند خبر داد.

قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت جذب مشمولان قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: آخرین آزمون را برای سه گروه بازماندگان نهضت سوادآموزی، نیروهای معلم قرآنی و طرح امین در اول مرداد ۱۴۰۰ برگزار کردیم که اعلام نتیجه شد و از ۱۵ هزار و ۱۰۳ نفر قریب به ۱۲ هزار نفر پذیرش شدند و مابقی نمره لازم را کسب نکردند.

وی افزود: از میان افراد باقی مانده، بیش از ۲۶۰۰ نفر از نیروهای نهضت سوادآموزی هستند که سال‌های سال سابقه همکاری به صورت حق‌التدریس را داشته‌اند. مصوبه اخیر هیئت دولت اجازه یک ساله داده است که برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ در صورت نیاز، استان‌ها بتوانند از این ۲۶۰۰ نفر استفاده کنند و تداوم همکاری داشته باشند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش درباره استمرار خدمت بازنشستگان در آموزش و پرورش نیز گفت: همکارانی را داریم که به سن بازنشستگی رسیده اند ولی مایل هستند استمرار خدمت داشته باشند، برای استمرار به شرط حضور در مدرسه به علت شرایط خاص کمبود نیروی انسانی مساعدت می‌کنیم.

احمدی درباره پیشنهاد جدید آموزش و پرورش به دولت برای حل مشکل آن دسته از نیروهای خود که فاقد پرداخت حق بیمه یا کسور بازنشستگی بوده و احتساب سابقه خدمت آنان برابر قانون مدیریت خدمات کشوری مقدور نیست گفت: این پیشنهاد فعلا به جایی نرسیده، قرار شده است سازمان اداری استخدامی با هماهنگی وزارتخانه های مرتبط روی این موضوع کار کنند.

‌‌

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=1394

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.