• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
10

آموزش حضوری در دانشگاه فرهنگیان به‌تدریج آغاز می‌شود

  • کد خبر : 1364
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
آموزش حضوری در دانشگاه فرهنگیان به‌تدریج آغاز می‌شود
رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: با واکسینه شدن ۹۰ درصد استادان، کارکنان و دانشجو معلمان در برابر ویروس کرونا به تدریج آموزش حضوری در دانشگاه‌‌های فرهنگیان سراسر کشور آغاز و از آموزش‌های مجازی نیز به عنوان تلفیقی از آموزش‌ها استفاده خواهیم برد.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حسین خنیفر در بیست و نهمین اجلاس سراسری مدیران ستادی و استانی این دانشگاه در مکان سالن اجتماعات شهید باهنر با اشاره به برگزاری کلاس‌های مجازی نیم سال نخست سال تحصیلی جاری، تصریح کرد: با واکسینه شدن ۹۰ درصد استادان، کارکنان و دانشجو معلمان در برابر ویروس کرونا به تدریج آموزش حضوری در دانشگاه‌‌های فرهنگیان سراسر کشور آغاز و از آموزش‌های مجازی نیز به عنوان تلفیقی از آموزش‌ها استفاده خواهیم برد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، افزود: با واکسینه شدن کلیه دانشجو معلمان، همه پردیس‌ها و مراکز دانشگاه‌ نیز بر اساس امکانات زیرساختی نظیر خوابگاه‌ها و امکانات رفاهی برنامه‌ریزی شده به تدریج آموزش حضوری را آغاز خواهند کرد.

این مقام مسئول، با تاکید بر اهمیت آموزش حضوری، سه عنصر یادگیرنده، یاد دهنده و تعامل دو عنصر ذکر شده با هم را حایز اهمیت خواند و گفت: آموزش های حضوری و چهره به چهره تا قبل از پاندمی شدن ویروس کرونا تنها شیوه غالب و مسلط آموزشی در کشور بود. در این روش به دلیل حضور استاد در کلاس کنش‌ها و واکنش‌ها و همچنین ارتباطات کلامی و غیر کلامی استاد و دانشجو معلم تنظیم و آموزش و یادگیری هم به مراتب بهتر و موثرتر اتفاق می‌افتاد.

وی، با مهم خواندن سواد رسانه ای ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا و جایگزینی آموزش‌های غیرحضوری، سواد رسانه‌ای عامل مهم مهارت و توانمندی استادان برای تغییر شیوه تدریس و ارائه آموزش‌های مجازی به دانشجومعلمان محسوب شد.

خنیفر، از فواید آموزش‌های مجازی سخن گفت و خاطر نشان کرد: با توجه به برخی چالش‌های موجود در این نوع شیوه آموزش در صورت مهیا بودن زیرساخت ‌های لازم و همچنین فرهنگ‌سازی و بسترسازی لازم آموزش‌های مجازی در کنار آموزش‌های حضوری می‌تواند اثربخش واقع شود.

دبیر هيأت امنای دانشگاه فرهنگیان، با لازم و ضروری دانستن بهره‌مندی از آموزش‌های مجازی پس از کرونا اظهار داشت: در دوران کرونا با کسب تجاربی نو و شیوه‌های جدید آموزشی، شاهد اتفاقاتی بدیع در سطح دانشگاه بودیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، خطاب به مدیران استانی، تصریح کرد: در دوران پساکرونا آموزش‌های الکترونیکی باید جزئی از سیستم آموزشی دانشگاه‌ باشد و تلفیق آموزش‌های حضوری و مجازی در کنار هم به کار گرفته شود.

وی، در پایان با تاکید بر اهمیت ارایه آموزش های کیفی و به هنگام به دانشجو معلمان، یادآور شد: دستاوردهای کسب شده طی مدت زمان ۱۹ ماه مواجهه با ویروس کرونا به ما نشان داد که تلفیق و بهره‌مندی از آموزش‌های حضوری و الکترونیکی در دانشگاه فرهنگیان یک ضرورت است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=1364

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.