• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
14

آغاز غربالگری اسکلتی و حرکتی دانش‌آموزان در سال ۱۴۰۱

  • کد خبر : 2539
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
آغاز غربالگری اسکلتی و حرکتی دانش‌آموزان در سال ۱۴۰۱
صادق ستاری فرد، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: باید بتوانیم درکنار تحقق همه اهداف ساحت‌های شش‌گانه تعلیم و تربیت، سه موضوع مهم و اساسی مهارت‌های شغلی، مهارت‌های زندگی و مهارت‌های جسمی و حرکتی را هم در دانش آموزان ارتقا دهیم. لذا ایجاد و طراحی فضاهای ورزشی درون مدرسه یکی از اولویت‌های اصلی است و در سال آینده ۱۳۵۷ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای ایجاد خواهیم کرد. هم‌چنین طرح غربالگری اسکلتی و حرکتی دانش آموزان سراسرکشور، سال آینده با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) اجرایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، به نقل از ایسنا، صادق ستاری فرد در آیین افتتاح همزمان ۷۰ طرح پویا و بهره‌برداری از۹۵ اتاق بهداشت در مدارس استان خراسان رضوی، اظهار کرد: محیط تربیتی تمام ساحتی، یکی از الزامات تحقق تعلیم و تربیت است، درهمین راستا، محیط مدارس باید علاوه بر کلاس‌های درسی، دارای نمازخانه، کتابخانه، فضای ورزشی و اتاق بهداشت باشد تا بتوانیم آن را «کانون تربیتی محله» بنامیم.

وی افزود: یکی از رویکردهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، «خانواده محور شدن تعلیم و تربیت» است؛ لذا در این سند بر افزایش مهارت‌ها و توانمندی‌های خانواده‌ها تأکید شده است.

ستاری فرد با اشاره به این که یکی از اهداف دستگاه تعلیم و تربیت، پویا سازی، شاداب‌ سازی و سالم ‌سازی محیط‌های آموزشی با محوریت «مدرسه کانون تربیتی محله» است، تصریح کرد: باید بتوانیم درکنار تحقق همه اهداف ساحت‌های شش‌گانه تعلیم و تربیت، سه موضوع مهم و اساسی مهارت‌های شغلی، مهارت‌های زندگی و مهارت‌های جسمی و حرکتی را هم در دانش آموزان ارتقا دهیم.

وی با بیان این که آموزش و پرورش در حال حاضر بیش از پیش نیازمند همکاری سایر ارگان‌ها در تحقق اهداف تعلیم و تربیت است، گفت: خوشبختانه اقدامات مؤثری در راستای عملیاتی کردن اهداف سند تحول بنیادین در استان خراسان رضوی در حال اجراست و لازم است؛ رسانه‌ها این موارد را به خوبی اطلاع رسانی نمایند تا به «جهاد تبیین» کمک شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان این که ساحت تربیت زیستی و بدنی، پیشران تحقق سایر ساحت‌های تعلیم و تربیت است، تصریح کرد: تبیین‌گری و روایتگری خوب فعالیت‌ها و همچنین تقویت ارتباطات درون دستگاهی در مجموعه آموزش و پرورش به تحقق عدالت تربیتی کمک‌ شایانی می‌کند.

ستاری فرد ادامه داد: موضوع طراحی فضاهای ورزشی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد توجه خاص قرار گرفته است، لذا ایجاد و طراحی فضاهای ورزشی درون مدرسه را به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی تعریف کرده‌ایم و در سال آینده ۱۳۵۷ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در سراسرکشور ایجاد خواهیم کرد.

وی گفت: طرح غربالگری اسکلتی و حرکتی دانش آموزان سراسرکشور، سال آینده با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) اجرایی خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان این که زیرساخت‌های مطلوب ورزشی استان خراسان رضوی و مشهد مقدس، بیانگر ظرفیت این استان برای میزبانی مسابقات ملی است، خاطرنشان کرد: مشهد مقدس در سال آینده میزبان مسابقات کشوری کُشتی خواهد بود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی گفت: نهضت ملی ایجاد فضای ورزشی درون مدرسه‌ای را آغاز کرده‌ایم و امیدواریم سال آینده با حمایت خیرین نیک اندیش و همراهی اولیای عزیز، ٧٠٠ مدرسه پویا در سراسرکشور به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=2539

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.