• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
12

آخرین خبر از بازگشایی مدارس کشور

  • کد خبر : 1565
  • ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲
آخرین خبر از بازگشایی مدارس کشور
کتب درسی برای ورود اسناد لانه جاسوسی بازبینی می‌شوند/دانش‌آموزی که در سامانه سیدا ثبت‌نام کرده باشد، کتاب درسی می‌گیرد. سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تاکید براینکه زمان بازگشایی مدارس تغییری نکرده و نمی‌کند درباره جزئیات این امر توضیحاتی داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، به نقل از پانا، علیرضا کاظمی در حاشیه نواختن زنگ استکبارستیزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از آنجا که ۱۳ آبان روز ۵شنبه و همزمان با این روز مدارس کشور تعطیل است، امروز به صورت نمادین،‌ زنگ استکبار ستیزی را در سراسر کشور و در شبکه‌های مجازی و شاد به صدا در آوردیم. از آنجا که یکی از وظایف در نظام تعلیم و تربیت، زنده نگه داشتن روحیه استکبارستیزی در دانش‌آموزان است باید برای تقویت این روحیه تلاش کرد چرا که این جریان به پیروزی و استمرار انقلاب کمک کرده است.

کاظمی بیان کرد: نواختن زنگ استکبار ستیزی در مدارس یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش برای گرامیداشت ۱۳ آبان است و فردا تمام دانش‌آموزان در تجمعات پیش‌بینی شده حضور می‌یابند. بیانیه‌های دانش‌آموزان نیز در این ایام قرائت می‌شود، همچنین حضور پررنگ تشکل‌های دانش‌آموزی کمک می‌کند این روز را گرامی بداریم و پیمان ببندیم تا این راه را ادامه دهیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امام (ره) پرچم دار انقلاب بود گفت: با پیروی از مقام معظم رهبری می‌توانیم این جریان را پرافتخارتر از گذشته نگه داریم. جامعه دانش‌آموزی ثابت کرده همیشه در این راه همراه بوده است. بنابراین ما نیز باید برای زنده نگه داشتن روحیه آگاهی، دانش‌، معرفت و بصیرت نسبت به گذشته انقلاب تلاش کنیم.

وی اظهار کرد: ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری، انقلاب را موفق کرده است هرچه بتوانیم این پیوند را قوی‌تر کنیم در این راه موفق هستیم.

 

ورود اسناد لانه جاسوسی به کتب درسی

کاظمی درباره ورود اسناد لانه جاسوسی به کتب درسی گفت: از آنجا که باید پرونده جنایات امریکا را در کشور و در دنیا به جامعه دانش‌آموزی نشان دهیم باید از ظرفیت‌هایی همچون کتب درسی استفاده کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه انتظارات از کتاب‌های درسی و حجم کتب محدود است، افزود: همه موارد نباید به کتب درسی محدود شود . باید از ظرفیت‌ها در قالب فعالیت‌های فوق برنامه، جشنواره‌ها و تشکل‌های دانش‌آموزی استفاده کنیم. البته بخش‌هایی از این موارد در کتاب‌ها ی درسی وجود دارد اما کافی نیست.

وی درباره فرایند توزیع کتاب‌های درسی نیز تصریح کرد: این نکته را قبول دارم این نابسامانی ناشی از مواردی است که بخشی از آن دست آموزش و پرورش نیست. وقتی دانش‌آموزی جابجا می‌شود، دیر ثبت نام می‌کند و دیر انتخاب رشته می‌کند این مشکلات ایجاد می‌شود.

مشکل توزیع کتب درسی برای سامانه سیدا بود

کاظمی اضافه کرد: سامانه ثبت کتاب درسی راه اندازی شده است که اگر ثبت نام کتاب‌ها خارج از سامانه باشد نابسامانی را بیشتر می‌کند. امسال کتاب درسی خوب توزیع شد اما بخشی از دانش‌آموزان به دلیل بی توجهی خود و خانواده و گاها مدیر مدرسه دیر کتاب را در یافت کردند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: امسال قدری این مشکل تشدید شد زیرا سامانه سیدا جدیدا طراحی شده بود که باعث شد آشنایی اندک بخش‌های اجرایی با این سامانه فرایند ثبت نام را با تاخیر مواجه کند. از این رو تصمیم گرفته شد تا مدل و الگوی توزیع کتاب درسی از سوی آموزش و پرورش طراحی شود.

وی با بیان اینکه مشکل امسال برطرف شده است و کسی که در سامانه ثبت نام کرده باشد حتما کتاب می‌گیرد، گفت: امسال ۱۴۵ میلیون جلد کتاب توزیع کردیم که از این تعداد کمتر از ۲۵۰ هزار جلد توزیع نشده است.

 

جزئیات بازگشایی مدارس

وی همچنین درباره زمان بازگشایی مدارس بیان کرد: زمان بازگشایی مدارس تغییر نکرده و نمی‌کند. سیاست آموزش و پرورش در بازگشایی این است که مدارس روستایی و عشایری از اول مهر و مدارس شهری با جمعیت بالا مجازی باشد. بازگشایی از اول آبان آغاز شده و مدیران مدارس در طول آبان زمان بازگشایی را با توجه به الگو اعلام می‌کنند. متوسطه دوم از ۱۵ آبان، متوسطه دوم و ابتدایی از اول آذر بازگشایی دارند. البته درباره مدارس ابتدایی در جلسه ستاد روز شنبه بررسی‌هایی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=1565

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.