• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4

آخرین جزئیات از وضعیت ورودی‌های ۹۸ آموزش ابتدایی

  • کد خبر : 3034
  • ۰۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
آخرین جزئیات از وضعیت ورودی‌های ۹۸ آموزش ابتدایی
سرپرست دانشگاه فرهنگیان در گفتگو با رستا گفت: امسال ۱۵ هزار دانشجومعلم رشته آموزش ابتدایی ورودی ۹۸ به عنوان معلم وارد مدارس می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، سرویس دانشگاه فرهنگیان، فاطمه قره‌داغی: رضامراد صحراییسرپرست دانشگاه فرهنگیان در گفتگو با رستا گفت: آموزش و پرورش با کمبود شدید معلم به ویژه در مقطعابتدایی رو به رو است. طبق تفاهم نامه‌ای که پیش از ورود من دانشگاه فرهنگیان با وزارت آموزش و پرورشبسته بود، دانشجومعلمان ورودی ۹۸ در سال تحصیلی جدید به عنوان معلم وارد مدارس می‌شوند.

رضا مراد صحرایی با بیان اینکه رشته آموزش ابتدایی بومی گزینی است و دانشجومعلمان در محل خدمت خوددرس می‌خوانند، افزود: آموزش و پرورش روی این معلمان حساب کرده است و با وجود اینکه با اجرای این طرحبرای دانشجومعلمان ورودی ۹۸ موافق نیستم چرا که این دانشجومعلمان از قبل برای ورود به مدرسه آمادهنشده‌اند، اما تصمیمی است که گرفته شده است و در سال تحصیلی جدید ۱۵ هزار معلم ابتدایی ورودی ۹۸  وارد مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۱ می‌شوند.

صحرایی در پاسخ به سوال خبرنگار رستا مبنی بر اینکه حضور دانشجومعلمان ورودی ۹۸ در مدارس اجباریخواهد بود یا اختیاری، گفت: حضور دانشجومعلمان ورودی ۹۸ در مدارس اجباری خواهد بود؛ چرا که اگر قیداختیار آورده شود، تصور ما این است حتی یک نفر هم به کلاس درس نرود. اما کسانی که دلایلی دارند کهنمی‌توانند به کلاس درس بروند درخواست آن‌ها بررسی می‌شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به واحدهای باقیمانده این دانشجویان و همزمانی تدریس و تحصیل آنان،عنوان کرد: این دانشجویان واحدهای باقی مانده را در تابستان امسال خواهند گذراند. تلاش ما بر این است کهدر دوران تدریس دیگر این معلمان به حضور در دانشگاه نیازی نداشته باشند و کلاس‌های آن‌ها به صورتمجازی برگزار شود.

رضامراد صحرایی درباره‌ی میزان دریافتی این دانشجومعلمان در سالی که قرار است به عنوان معلم سپریکنند، گفت: علاوه بر دریافتی ثابت دانشجومعلمی ورودی‌های ۹۸ رشته آموزش ابتدایی که به کلاس درسمی‌روند، مشمول حق التدریس نیز می‌شوند و آن را نیز دریافت می‌کنند.

صحرایی در پایان نیز از قطعی بودن ورود دانشجومعلمان ورودی ۹۹ در سال تحصیلی ۱۴۰۲ گفت و افزود: باید این مسئله را به یک فرصت تبدیل کنیم و به یک تجربه خوب برسیم، ورودهای ۹۹ خود را برای حضور درکلاس درس در سال تحصیلی ۱۴۰۲ آماده کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=3034

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.