• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
7

آخرین اخبار از صدور احکام معلمان حق‌التدریس

  • کد خبر : 2165
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
آخرین اخبار از صدور احکام معلمان حق‌التدریس
وزیر آموزش و پرورش درباره دریافت کد کارمندی معلمان حق‌التدریس خبر داد باید در آینده نزدیک و تا پایان سال احکام این دسته از معلمان صادر شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، به نقل از ایسنا، یوسف نوری از آزادسازی مجموعه‌های ورزشی آموزش و پرورش با رویکرد خانواده‌محوری و برنامه‌های تربیتی و ورزشی در جمع خبرنگاران خبر داد و گفت در آستانه ولادت حضرت علی (ع) توفیق شد شاهد آزادسازی فضاهای ورزشی برای انجام فعالیت‌های رایگان فرزندان با والدین باشیم تا در آخر هفته از این عزیزان میزبانی کنیم.

وی افزود: براساس قانون اساسی و در راستای ایجاد تحول در آموزش و پرورش و براساس سند تحول بنیادین، علاوه بر اینکه این امر در راستای اسناد است اهداف تربیتی را دنبال می‌کند.

نوری ادامه داد: رکن اول تربیت خانواده‌ها هستند هرچه ارتباط بین خانواده و فرزند بیشتر شود ما به اهداف خود می‌رسیم به عنوان مثال این کار باعث خروج از نظام تک ساحتی به شش ساحتی است، چراکه ساحت تربیت زیستی بدنی را دنبال می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: حدود ۴ هزار فضای ورزشی داریم که در گام اول هزار فضا در آخر هفته در اختیار دانش‌آموزان و والدین است و در گام‌های بعدی به سمت اماکن فرهنگی هنری می‌رویم. هزار کانون فرهنگی هنری و هزار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همچنین ۳۰۴ اردوگاه داریم که در گام‌های بعدی در اختیار قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: ۱۰ تا ۲۰ درصد فعالیت‌های ما بیرون مدرسه است که این کار، آغازی برای این امر است. همچنین شعار دولت که مردمی سازی است اتفاق می‌افتد.

نوری ادامه داد: مدارس تک نوبته تا ساعت ۲ باز هستند، می‌توان از زمان خالی و آخر هفته‌ها برای این موضوع استفاده کرد تا مدرسه کانون تربیتی محله شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هیات امنایی تشکیل می‌شود تا مردم در مدارس حضور پیدا کنند افزود: اگر از این فضاها برای درآمدزایی استفاده شود در حق دانش‌آموزان جفا می‌شود. تلاش داریم هزینه‌های این فضاها را تامین کنیم.

وی درباره دریافت کد کارمندی معلمان حق‌التدریس نیز گفت: بر روی آمار و ارقام، اندکی مشکل‌ داریم که بخشی از آن برطرف شد. همچنین در این راستا با رئیس سازمان امور اداری استخدامی تماس گرفتم و قرار شد این امر را پیگیری کنند. قاعدتاً باید در آینده نزدیک و تا پایان سال احکام این دسته از معلمان صادر شود.

نوری در پایان درباره تسویه معوقات حق‌التدریس شاغلان نیز بیان کرد: ماه گذشته بخشی از این معوقه را که برای مهر و آبان بود، پرداخت کرده‌ایم و تسویه ماه‌های باقیمانده را نیز پیگیریم.

گفتنی است به برکت ایام دهه فجر از آخر هفته زمینه حضور رایگان و آزاد دانش‌آموزان همراه با خانواده‌هایشان در مجموعه‌های ورزشی فراهم می‌شود؛ روزهای ۵شنبه مادران و دختران دانش‌آموز و روزهای جمعه پدران به همراه پسران دانش‌آموز می‌‌توانند در مجموعه‌های ورزشی حضور یابند.

شایان ذکر است مکان‌های ورزشی به عنوان یک مکان تربیتی برای ارتقای وضعیت جسمانی دانش‌آموزان هستند و موضوع رایگان شدن تربیت بدنی و خانواده محور شدن مورد توجه قانون اساسی است و براساس سند تحول بنیادین ارتباط خانواده با تربیت بدنی و استفاده از فضای ورزشی تربیتی مهم است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rastakhabar.ir/?p=2165

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.